CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 augustus 2011

Iets om te laten zien!


 
Het is zaterdag, maar ik heb absoluut nog niet het zaterdag gevoel. Hoewel het wel een rommelige dag beloofd te worden. Mijn dochter is vannacht thuis gekomen van haar vakantie en dat neemt de nodige rommel met zich mee. De tassen staan in de gang. Dus de wasmachine zal van het weekend ook wel wat extra uurtjes draaien. Ze mag er zelf ook wel bij, ;-) want wat is die vies bruin geworden zeg.
Maar wat heerlijk om alles weer thuis om je heen te hebben. Gisteren natuurlijk de verjaardag van mijn moeder. De ooms en tante's ook weer eens gezien. Moeders zo trots als een pauw,  liet de sjaal in de rondte laten gaan. "kijk eens ..van mijn dochter gehad"  "zelf gemaakt" Leuk om dat zo mee te maken.
Gisteravond  visite, dus weinig tijd voor blogjes en reacties.


Als ik deze tweede vakantieweek zo terug kijk, is er mede dankzij de laatste paar regenachtige dagen een hoop uit mijn handen gekomen. De October postzegel van Lizzie Kate is inmiddels af. Wat was dat leuk om te borduren. Ik vind het koppie en de kleurtjes ook zo leuk.
Mijn Summer borduursel van Lizzie Kate heb ik ook weer tevoorschijn gehaald.  Deze stramien is wat fijner van structuur en dat maakt de steekjes wat kleiner.  (hier zie je hoe die gaat worden)



En weer een mooi breiblok gemaakt.



Het 2e Gastendoekje vordert ook
Bij 6 blokjes in de lengte was het bolletje katoen op.
Ik hoop deze volgende week af te hebben.
Dan vind ik het wel weer leuk om aan 
een ander kleurtje te beginnen.




Dan is dit de binnenkant van mijn breirol.
Maar moet ik de blog nog  bijwerken.
(nog geen tijd gehad) ;-)


Hier zie je mijn gewassen kastrandjes. 
Die kunnen weer terug aan de plankjes.
Ik wil daar binnenkort de patroontjes van plaatsen.


Het met stijfsel ingespoten mandje.
Absoluut afgekeurd voor de badkamer. 
Laat ik deze zo, en ga ik met een volgende.
(want ik heb het nog niet opgegeven)
een poging wagen met textielverharder

Marjolein bedankt voor de tip!! 

En dan wil ik nog even dit laten zien. 





Haken doe ik ook, Iets met paars. maar dat is nog niet af. 
Wordt vervolgdt.! 

Tot Morgen.

9 reacties:

Vlijtige Handjes

Nog proficiat met je moeder. Wat leuk dat ze zo trots is met haar sjaal. Als dit jouw buit is na 2 weken vakantie heb ik over 2 weken ook heel wat te laten zien. Mijn vakantie begint nu/maandag. Ik vind je borduurtje van Lizzy erg leuk. We gaan ook naar Ikea dus ik ga maar eens extra snuffelen. Groetjes en geniet van je kroost om je heen.

by Ieke

Nog gefeliciteerd met je mams. Was het even helemaal vergeten. Maar ach, verjaardag vieren kunnen jullie ook wel zonder ons ;)

Die hondjes heeft m'n moeder ook voor m'n zusjes gebreid. Komen uit de Creatieve Hobby, toch? Bij ons heten ze Jip & Janneke. Waarom? Geen idee!

Angélique

Gefeliciteerd met je moeder! Ja, dat is echt waardering als je handwerk zo geshowed wordt (ik ken het: met het ezeltje voor mijn vader hihi). Je bent aardig druk geweest, ziet er goed uit. Ook het mandje, ik vind het wel gezellig staan zo, een beetje speels.
Fijn weekend, geniet van je grootste rijkdom ;-)

by Ieke

Ik reageer even op je 2 reacties tegelijk hoor:

Ik ga alle Barbapapa's maken. Heb er al een paar maanden terug een patroon van gekocht en langzaam aan al het benodigde garen bij elkaar gesnuffeld in de goede kleuren. Nog 3 poppetjes haken en dan zijn we er.

Mams heeft al zo'n 3 jaar een abo op de MCH... Leuk blad, al staat er wel heel veel in waar je giga veel en duur materiaal voor nodig hebt. Maar daar kun je vaak wel alternatieven voor vinden... Als je nog eens wat nodig hebt, gil maar. Kan ik altijd kijken en scannen...

Hetty

Gefeliciteerd met je moeder.
Hahhaha mooi dat je schrijft dat je dochter zelf ook wel in de wasmachine mag vanwege haar bruine kleur.
Wat heb je weer leuke dingen gemaakt het gastendoekje word ook mooi.
Leuk jou blok ook mooi patroon.
Fijn weekend groetjes Hetty.

Jacomijn

Gefeliciteerd! Wat een leuke hondjes. Je maakt me wel nieuwsgierig, hoor !! :o)

Angélique

Kom nog even langswaaien. Kun je niet (dun) ijzerdraad van boven naar het midden van de bodem en weer naar boven aan de andere kant steken in je gehaakte mand? Ik vind het zo zonde als je hem niet gaat gebruiken.

Elizabeth

Dat was weer als van ouds genieten van je blogpost.... Wat leuk dat je moeder - met recht - zo trots op je is! En natuurlijk ook nog gefeliciteerd. Een zelfgemaakt cadeau geven is zo leuk, als het tenminste op waarde wordt geschat.

Je hebt echt superveel gedaan in deze week. Soms gaat het opeens hard en zijn er verschillende dingen tegelijk af. Ik vind het mandje toch zo leuk, zal in de woonkamer toch ook niet misstaan..

Leuk dat je ook van kastrandjes houd. Ik heb er ook een paar gehaakt. In de servieskast liggen linnenkastkleedjes met een kantrand. En ... ik ben al heel lang (20 jaar) bezig met een lange geborduurde rand (herinner ik me nu..)

Leuk dat je dochter zo vies-bruin is geworden, mijn zoon (die ook in Kroatie was) idem dito. Die buik... maar die gasten liggen natuurlijk de hele dag op het strand!

Nou, ondanks de berg was, fijn weekend toegewenst, groetjes, Elizabeth

Anoniem

Fijn dat je moeder de sjaal mooi vond ( kon ook haast niet anders) en wat heb je veel gedaan je borduurtjes zien er leuk uit en die hondjes zijn ook superschattig.......
succes met je mandje het gaat jou wel lukken hoor een stevig exemplaar te krijgen.....
groetjes Marjolein

Een reactie posten