CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

11 augustus 2011

Bijna Vakantie.... (De laatste werkdag)


Het is nog vroeg wanneer ik dit blogje plaatst. De laatste werkdag voor de vakantie is een vroegertje. Ik moet namelijk om 7 uur beginnen. Het duurt nog wel even voor ik thuis ben. En dan wil mijn dochter ook haar spullen voor de vakantie inpakken, dus even rustig bloggen is er waarschijnlijk vandaag niet bij. Daarom heb ik dit blogje gisteravond al gemaakt. Anders klopte het niet meer, hihi. Maar Het was wel leuk om zo af te tellen naar de vakantie toe.

Het is vooral een brei en stokhaak weekje geweest. Omdat ik sneller een pennetje brei dan een vierkantje haak tussen de werkzaamheden door. Klinkt dat logisch...Niet echt denk ik....De sjaal van mijn moeder is al voor 1/3 af. Dus die schiet lekker op. Dan heb ik deze week ook nog een blok gebreid voor de Groninger Meebreideken. Een eigen blok. En niet eens zo makkelijk, want het was wel opletten geblazen. Een echt puzzelwerkje, Dit patroon vond ik hier in het Frans beschreven. Een 3d Patroon. En daar heb ik dus geen kaas van gegeten. Maar ik ben eruit gekomen. Ik had op een stuk ruitjespapier het motiefje getekend en vervolgens op de gok gaan breien. Ik heb het patroon dus niet opgeschreven. Ik vind het een mooi blok geworden.


Voor de liefhebber en ervaren breisters heb ik wel het patroontje even zo gemaakt. Ik denk dat de meeste er zo wel uitkomen. Het patroontje loopt over 12 steken. Ik had 52 steken op de naald dus aan elke kant 2 steken over. Ik denk dat ik hem ook nog een keer ga breien voor de witte meebreideken. Misschien dat ik hem dan wel toer voor toer opschrijf. Mits er behoefte aan is.


De witte meebreideken. Mijn moeder heeft nog 12 blokken thuis liggen en hier thuis heb ik een stapeltje van 40. Dus de stand staat nu op 52. Of dat genoeg is voor een deken. We gaan hem volgende week uitleggen op bed en dan maken we de balans op. Dan komt er ook nog wel een blogje over.


Prettige dag allemaal... Ik ga nog even aan de slag. Tot Vrijdag.

4 reacties:

Elizabeth

Wat is dat een mooi blokje, die blauwe in 3d..
Al het gepuzzel er om heen kost je vaak meer tijd dan het blokje zelf breien!
Wat ben je al ver met de meebreideken; heb je blokken dubbel gebreid?
Hihi, ik moet wel lachen; jij stapt op een veel later moment in en hebt me dik ingehaald.., ik heb nog maar 22 blokken af, en er staan er nog 4 op de pennen...
Fijne laatste werkdag, maar dit zal je voor die tijd wel niet meer lezen!

Groetjes, Elizabeth

Angélique

Je bedoelt: je hebt er geen FRANSE kaas van gegeten... Je hebt er een mooi blok van gehaakt, het is een mooi patroon. Jammer dat breien op het moment niet mijn favoriet is (maar dat had je vast al door).
Fijne werkdag en neem vanmiddag maar een gebakje om het begin van de vakantie te vieren :D

by Ieke

Wow, wat ben jij hard gegaan de afgelopen week! Zoveel mooie dingen! Ik zou er haast jaloers van worden!

Wat fijn dat je moeder ook nog zo enthousiast aan het breien is. Dat geeft haar vast veel voldoening om iets te maken dat ook gebruikt gaat worden!!!

Jacomijn

Fijne vakantie !!

Een reactie posten