CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

3 augustus 2011

Bijna Vakantie.... (nog 9 dagen)..... (De Groninger Meebreideken)

Heerlijk zo dat aftellen naar de vakantie toe. Hoewel ik vandaag behoorlijk moe van mijn werk thuiskwam. En totaal geen fut had om maar wat te doen, maar vanavond komt mijn vriendin op bezoek, dus toch meer even snel een rondje met de stofzuiger door het huis. (dat moet sowieso elke dag wel met die beesten) De toilet en de aanrecht weer netjes schoon gemaakt. Dus het oogt weer netjes. En nu hou ik het even voor gezien tot aan het avondeten. Een rondje door blogland is ook veel leuker.. En nu heb ik weer iets heel leuks gezien op deze blog .


In de vakantie wil ik mijn badkamer leuk aankleden met nieuwe kleurtjes en zoiets vind ik wel heel erg leuk.
Marjolein maakte al eerder van de leuke Douche Puffs. Ik denk er nog even over na...sowieso over de kleurtjes. Maar volgende week ga ik toch even naar mijn favoriete wolwinkeltje (De Snuffelhal) en wie weet dat ik daar kan slagen. Dit zit dus een beetje in mijn hoofd.

Dan wil ik nog even een ander project laten zien, iets waar ik al een poosje terug aan begonnen was. Maar i.v.m de meebreideken van Elizabeth en de blokken die mijn moeder maakt nog even wilde laten rusten. Nu is mijn moeder zo in de weer met de breiblokken. Dat ik het hele project verder overlaat aan haar. De blokken van Elizabeth brei ik wel gewoon mee. Ze wilde de deken ook wel in elkaar zetten, zo gaf ze al een beetje aan. Volgende week wanneer ik naar mijn ouder ga neem ik alle blokken hiervandaan mee en dan gaan we samen even puzzelen om te zien hoeveel we er nog moeten hebben. Want het wordt een tweepersoons deken. En hoogst waarschijnlijk wordt hij dan voor mijn dochter.

Wat ik nog niet had laten zien op de blog is dat ik zelf begonnen ben aan een tweede deken. Jawel de Groninger Meebreideken. In de lavendel kleuren licht en donker paars. gebreid van mooie zachte Annell wol (Rapido), hier gekocht in het handwerkwinkeltje.
Ook dat zijn leuke patroontjes om te breien. Ik had hier al eens eerder naar gekeken, maar aan de patroontjes was via de wolhemel niet meer aan te komen. Een poosje terug kreeg ik ze van een mede blogger toegestuurd. Nogmaals heel hartelijk dank daarvoor. En zie hier inmiddels al 5 blokken gedaan. Ik moet ze wel spannen nog. Maar mijn vraag nu is.. Zal ik er nog een derde kleur aan toevoegen. Eventueel kan er nog ecru, wit of donkerpaarsblauw bij.. of wordt dat dan te druk.


en Ojeeeeeeeeeeee!! de vakantie en de komende maanden zijn al helemaal gevuld, want er is nog meer om te laten zien. maar dat komt morgen wel.
Eerst maar even doorhaken..........

2 reacties:

Betsy

mooie tinten gebruik je voor je blokken! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Veel breiplezier,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth

Oh no.., nog een meebreideken... en dat in combinatie met een breirol... Ik dacht dat ik "erg" was, maar ik geloof dat ik nu nog niet zo heel "erg" ben...
Ik heb die blokken ook allemaal zitten bestuderen, en ik vond het ook zo jammer dat je de patronen niet meer kon bestellen. Sommige vind ik wel wat te druk, maar er zitten hele mooie's tussen.
Nou, we gaan het allemaal voorbij zien komen bij jou!

Groetjes, Elizabeth

Een reactie posten