CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 augustus 2011

Lizzie Kate De maand October


Omdat ik vorige week dat leuke lijstje had gekocht voor mijn Lizzie Kate  jaarkalender borduurwerkjes.
Wil ik me er toch toezetten om voor de maand October het eerste kwartaal af te maken.
Op zich zijn het maar kleine werkjes  van 10*10 cm .. Als ik een beetje doorborduur........
 

Gaat het wel lukken. Dus deze week is borduurweek.  
Het is wel een beetje een gok omdat ik de werkjes
te dicht op elkaar heb zitten voor een ruim zoompje. 
Maar als ik niets verknip kan het net.Ik wil de 
vierkantjes met een leuk  gekleurd lapje aan de achterkant, 
samen met een stukje vliezeline ertussen zo verwerken 
dat het een stevig geheel wordt . Want elke 3 maanden 
worden ze omgewisseld.  Het is wel krap,want  ik heb 
iets minder dan 1 cm om om te zomen,  maar het moet maar. 
Heb het op de foto onder  aangegeven met rode en blauwe streepjes. 

En omdat het toch zo vies weer is, er in huis niet veel meer te doen is. en ik de deur niet uit hoef.
ga ik vandaag lekker verder met mijn borduurwerkje. 
O jah, ik heb stijfsel (textielversteviger) gekocht. 
In de vorm van een spuitfles. (er is ook nog een poedervorm)
Dat ga ik één deze dagen ook uitproberen. 
Stijfsel in de badkamer, daar had ik niet zo over nagedacht.
Het mandje moet sowieso de badkamer uit als we gaan douchen.
Dus achteraf gezien is het toch niet zo handig om het te gebruiken voor shampoo e.d. 
Het zal dus wel een andere functie krijgen.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor al de handige tips.
Ik kan er inderdaad ook nog een leuk binnewerkje inmaken.
Maar eerst maar dit uitproberen 


Lieve groetjes - Petra

9 reacties:

Angélique

Je bent dus lekker écht vakantie aan het houden; heel goed! Jammer dat het weer niet mee zit.
Geniet er van!

Jacomijn

Leuke borduurwerkjes zijn dat !! Jammer van je mandje. Is het misschien meer geschikt als handwerkmandje ?

Anoniem

Dat gaat heel leuk worden , leuk idee!!!!!
En kan je het mandje niet bewerken met textielverharder ( hobbyzaak) dan blijft het hard het wordt ook voor buiten gebruikt dus moet het ook in de badkamer kunnen.
veel borduurplezier deze week ;o)

by Ieke

Dat is eigenlijk best wel heel erg slim, om nu alvast oktober te gaan maken! Dan ben je in ieder geval op tijd (ik denk dat ik zo ergens in januari ga beginnen met het haken van mijn kerststal ;))...

Verrassing op m'n blog is onthuld hoor!

Elizabeth

Oh, nou zijn de rollen omgekeerd... Nu heb jij vakantie en ik ben druk met van alles.
De maandborduurtjes vind ik echt leuk. Als je ze goed afwerkt zal het vast wel lukken hoor met die cm...

by Ieke

Wees gerust, er staat heel veel in.

Uit vroegere tijd (lees de zolder opgeruimd) heeft mams nog jaargang 71, 74 en 75 achterover weten te drukken bij haar tante...

Betsy

Je hebt het er maar druk mee. Nog mazzel dat je vakantie hebt ;)
Het wordt wel heel mooi. Lijkt vast goed in die mooie lijstjes.
Veel plezier met borduren en geniet van je vakantie.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

sarams1987a

druk bezig zo te zien. geniet nog maar even van je wel verdiende vakantie.

Veel plezier met borduren, ben zeer benieuwd naar je volgende update.

Mvg Sarah

Hetty

Wat leuk die kleine borduurwerkjes van de maanden.
Ziet er mooi uit ik kijk uit naar de anderen.
Groetjes Hetty.

Een reactie posten