CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 augustus 2011

De zomer voorbij.

Het is echt jantje lacht, jantje huilt als je naar buiten kijkt. 
Nu probeert de zon er weer even doorheen te komen.
Maar vanmorgen bij het uitlaten van de honden
 regende het weer.  Niet hard, maar wel genoeg om 
nat thuis te komen.  Toen ik de deur uitging was 
het wel droog. Alles duidt erop dat de zomer op zijn einde is. 
Dat gevoel kreeg ik al toen ik in Groningen onder een prachtige
 kastanje boom liep. Tussen de bladeren zag je de kastanjes al hangen. Het zal niet lang meer duren eer dat de eerste naar beneden valt.  Dat is wat ik toen dacht.


We zijn nu 2 weken verder. 
Natuurlijk zijn hier in Bodegraven ook kastanjebomen.  
Als ik de honden uitlaat dan staat er één langs de kant van het fietspad. Vanmorgen zag ik ze ineens op de grond. Ze zijn nog niet zo heel groot. Maar ze zijn er weer. De glimmende bruine kastanjes. Even ben ik dan weer dat kleine meisje dat het niet kan laten om de kastanjes op te rapen en al turend over de grond op zoek naar meer.  41 stuks.. Het is dat ik er niet echt de ruimte voor heb. Maar een seizoenentafel zou ik best wel leuk vinden om te maken.  


Maar een bakje met kastanjes vind ik ook leuk.  Nu wacht ik nog even op de reactie van de jongens.
Wanneer ze naar beneden komen. Héééééééé Kastanjes!!!!!. 

Ze zijn laat uit bed vandaag. Dus ik ga nog even verder met dat  leuke breiwerkje.



Gisteren nog 2 bollen Royal wol gekocht bij de Zeeman voor 0,99 ct per stuk. 1 Zwart en 1 Wit
voor Snuf en Snuitje.  

Fijne zondag  allemaal!!! 

10 reacties:

Angélique

De herfst heeft ook zijn charmes met zijn mooie warme kleuren, guur weer en binnen lekker warm...alles op zijn tijd. Geniet maar van je breiwerk en van de rustige zondag. Hier in Hoorn heeft het al een aantal keren behoorlijk flink geregend, al schijnt op dit moment weer de zon. Kunnen we gelukkig niets aan veranderen (zou ik ook niet willen)

Hetty

Hallo Petra.
Wij hebben hier ook af en toe een buitje,nog geen zon gezien.
Het duurt ook vast niet lang meer dat de balderen vallen.
De herfst heeft ook wel weer wat met die mooie kleuren.
Wij gaan 5 september nog een midweek naar Ameland,ik hoop dat het weer dan nog mee valt.
Veel succes met het nieuwe breiwerkje.
Fijne zondag groetjes Hetty.

Thea

Hoi Petra,
Als het mooi zonnig weer is kan de herfst schitterend zijn met al z'n mooie kleuren. Daar kan ik echt van genieten. In september hebben we nog een fietstocht in zuid-limburg en dus maar hopen dat het dan mooi weer is, even genieten voordat de winter komt. De tijd staat echt niet stil, de weken vliegen voorbij.

Fijne zondag,
groetjes Thea

caroline

ja 't zal vlug winteren
gezellig voor de open haard
ben al benieuwd naar snuffel en zijn vriendje
waterige groetjes uit watou
caroline

by Ieke

Hier plenst het van de regen. De hele dag al eigenlijk. Liep zo rond 8 uur buiten met m'n hondje en m'n paraplu. Net naar buiten geweest met m'n hondje... en m'n paraplu...

Snuf & Snuitje zijn cool! M'n zusjes noemen ze tegenwoordig 'blanca' en 'nero'. Schijnt Spaans te zijn voor zwart en wit. Of ik het helemaal goed gespeld heb, geen idee. Ik heb geen Spaans op school, zij wel...

Tineke

Hier is het ook huilen met de paraplu op.
Nu is het weer even droog, maar er was net toch een plensbui.
Eigenlijk ben ik nog niet toe aan open haard, kaarsjes enz, maar ik heb denk ik weinig keus.

De Gulle Aarde

Kastanjes, hier zijn ze helemaal nog niet gevallen. Maar...dat gaat komen hoor! En je kan er zo leuk mee knutselen. Nu maar hopen dat dat nog even in de zon kan.

Anoniem

Hoi Peetje wat een warm welkom en ik wordt weer helemaal aangestoken na het lezen van je Blog nieuwtjes.Ik ben bezig een oud hoog bruin kastje op nieuw in te richten en daar kan best wel een kastrandje tegenaan, dus ik ben benieuwd wat je hebt gemaakt.Ik lees nog even verder lieve groetjes terug, Roos.

Betsy

Kastanjes! Dat is nostalgie: bij mijn ouderlijk huis staat een heel grote boom en wat heb ik wat van die kastanjes gezocht en er poppetjes enz. van gemaakt. Ik zoek ze nu ook nog elk jaar op. Het hoort echt bij de herfst. Maar ik zou toch ook nog wel wat zomerse warmte kunnen gebruiken...

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Swasie

Hoi hoi,

Sorry dat ik zo laat pas reageer maar een aardig drukke tijd achter de rug waardoor ik soms dingen vergat.

Maar idd de tas is deels van rio cotton en van de bolle katoen van pippoos (volgens mij van phildar!)

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes en nog een fijne zondag Francoise

Een reactie posten