CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

1 september 2011

Gehaakt Kleedje (patroontje)

Belofte maakt schuld  ;-) 

 
Ik heb een periode gehad dat ik het heerlijk vond om van die ouderwetse oma kleedjes te haken. Nu nog wel, maar ik  heb er al zoveel gemaakt en waar moet je ze allemaal laten. De meeste mensen in mijn omgeving vinden het oudbollig of tuttig. Maar ik  hou er wel van. Dit kleed ligt bij mij over de salontafel. Op zich is het een mooi kleed, maar ik moet het altijd recht trekken, Het zou beter passen over een rond tafeltje wat niet zo vaak wordt gebruikt. De buitenste rand is eigenlijk een beetje te ruim geworden. Misschien dat ik iets verkeerds heb gedaan. Maar dan zou ik niet weten wat. Helaas heb ik ook niet de ruimte om het helemaal goed op te spannen. Want het is best wel groot. Gehaakt van fijn haakgaren.. ik denk haaknld 1,25

Ook van dit kleedje had ik eerder beloofd het patroontje in te scannen. dus bij deze.
Het komt uit Die Masche Kunst Hakeln. (Duitstalig maar met een Nederlandse beschrijving)

Hier het patroon in een rar bestand

Lukt het niet om het bestand uit te pakken, stuur me dan maar een mailtje dan stuur ik de bestanden zo wel door.

Tot morgen... De laatste vakantiedag voor mij. :-(

8 reacties:

Hetty

Hoi Petra.
Dat is een mooi kleedje ik vind de rand nog wel mee vallen.
IK heb het patroon even gedownload.
Voor een keer tussen door te haken.
Groetjes Hetty.

Angélique

Als ik het zo zie vind ik het een mooi kleedje met een mooie bloem en kan ik het handwerk wel waarderen, maar bij mij zal je ze niet snel zien liggen. Kun je het niet op je bed opspannen op een paar grote handdoeken?
Jeetje, nu alweer je vakantie over? Dat is snel gegaan zeg. Dan mag je wel beginnen met je project in de groep en dat lijkt me toch wel erg leuk (ik ben benieuwd naar de verhalen).
Is er al wat meer duidelijkheid voor je mbt je huis/verhuisplannen?

marion

prachtig dat soort kleedjes, ik ben er dol op......... als enige hier in het gezin......

MrsYarnart

the doily is really beautiful, although you are right, it is a bit big for this coffee table. here in hungary we had our first day at school...

meijra

Nou ik vind ze ook heel mooi hoor, en ik maak ze ook graag tussendoor. Het blijft ook altijd wel terugkomen, dus als je ze zat bent, gewoon bewaren. Komt altijd terug.

Deze vind ik ook erg mooi.
gr Meijra

Betsy

Laat ze het maar oubollig vinden, ik vind het kleed prachtig! Wat een werk met haaknaald 1.25...
Wees er maar zuinig op.
Wat is die vakantie van jou snel gegaan. Het lijkt net of je nog maar net aan je vakantie begonnen bent.
Geniet van je laatste vrije dagen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn

Wat knap !!! Wat een fijn haakwerk is dat! Lijkt me heel wiebelig in je handen liggen tijdens het haken. Misschien als ik het ooit aandurf, dat ik ook eens ga proberen !

Elizabeth

Heel herkenbaar; mijn zus en ik haakten vroeger ook van die kleedjes. Hoe moeilijker hoe leuker. Maar zij is 8 jaar ouder en had ietsepietsie meer geduld dan ik, dus..
Maar als ik nu die ienieminie haaknaald weer zie, dan vind ik het toch wel erg fijn.
Jammer joh, dat de vakantieweken weer voorbij zijn. Volgens mij heb je er super van genoten.

Groetjes, Elizabeth

Een reactie posten