CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

5 september 2011

Druk....Druk!!

Met tasjes haken..


Mijn eerste werkdag was wel lekker rustig. Ik had er ook helemaal geen hekel aan om vanmorgen weer te beginnen. En wat heerlijk om terug op je werk te komen na 3 weken vakantie, waar je dan zo hartelijk wordt begroet. Een knuffel en een omarming van sommige bewoners... En leuke lieve collega's die het fijn vinden dat je er weer bent. Het gaf me een fijn en warm gevoel. En hoe snel je weer als vanouds je werk oppakt alsof je niet weg bent geweest. 

Ik had nog niet echt een datum geprikt voor het project wat ik wil gaan doen met deze groep. 
Gehaaktje tasjes versieren
De andere activiteiten zijn inmiddels ook weer begonnen, Jostiband, zangkoor, knutsel en handwerkgroep, danslessen, noem maar op. Er zijn ook zoveel activiteiten.   

maar de beste avond is op een dinsdag...(dan zijn de meeste thuis) Dus heb ik het op 13 september vast gezet.. (de dag van de makelaar)  Dan heb ik nog een week om alles in gereedheid te brengen. Dus de rest van de week ben ik druk,  

Druk met tasjes haken. 
Druk met bloemetjes en frutseltjes erbij haken
Kralen en knoopjes en andere versierseltjes verzamelen. 
(niet vergeten genoeg naalden mee te nemen.) 
Nog iets leuks verzinnen om in het tasje te doen. 

Ik heb er zin in  ;-)  zie de 6e is in de maak. 

De tasjes worden gehaakt van Saskia (wibra) of Royal (zeeman)  
En het patroon en het idee vind je  Hier . (bij Busy Bessy)  

Ik heb zo ongeveer alle kleuren van de regenboog gehaald. Dus er is keuze genoeg. 
Wat me wel opvalt is dat er in de wol van hetzelfde merk een enorm verschil in dikte kan zitten, daar is de prijs natuurlijk ook naar . Maar het is wel lastig.  Sommige tasjes vallen daardoor wat kleiner uit. 






Nu wil ik eigenlijk ook een paar zwarte en donkerblauwe tasjes haken, voor als de mannen eventueel mee willen doen. Alleen moet ik dan wel wat andere versieringen hebben denk ik.  Alleen wat ??? 
Hebben jullie misschien een idee?  

Ik ga nog even door met de tasjes.........Lieve groetjes~Petra

13 reacties:

Jacomijn

Ja, daar vraag je zowat. Knopen misschien ?
Aan de andere kant willen die mannen misschien wel een tasje versieren voor hun moeder of zus en dan zijn de bloemetjes e.d. wellicht toch weer meer in trek.
In ieder geval succes ermee !!!

Angélique

Ik denk dat als mannen mee willen doen met zo'n activiteit ze ook erg graag bloemetjes en hartjes zien. Misschien heb je nog wat stoere zeemansknopen? (van die glimmende met een anker er op). Of misschien kaartsymbolen (harten, klaveren, schoppen, ruiten), kunnen ze mooi een pakje speelkaarten in stoppen ;-) Misschien zijn sterren, maan en zon wel een ideetje? Die zou je ook van bv vilt kunnen knippen en met textiellijm vastzetten.
Heel veel succes er mee, ik vind het zo'n onwijs leuk idee van je, dat gaat heel wat trotse gezichten opleveren!

Angélique

Vogeltjes?

Betsy

Wat een leuk idee: tasjes versieren! Zou je voor de mannen iets met vissen kunnen doen? of een spin of zoiets?
Wat fijn om zo enthousiast weer op je werk te worden verwelkomd! Dat is dan weer een goed begin.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Oh wat worden het leuke tasjes zeg !! Super ..
De dikte van het garen van Saskia van Wibra heb ik ook al ondervonden, heb het vaak met dezelfde kleuren, ligt het mss aan het verfbad ? Geen idee...of ben je aan het haken zit er ineens een knoop in het garen ...maar het haakt zaaaaaaaalig vind ik....
Ik vind bloemetjes heel leuk, en ik denk de mannen ook wel ...

Marjo

meijra

Ja ziet er leuk uit, en mijn eerste gedachten waren ook knopen. Ik verzin nog wel even verder.

gr. Meijra

Thea

Leuke tasjes, ik heb er ook een paar gemaakt van catania. Sommige mobiele telefoons passen er heel goed in.
Versieringen voor mannen...... ik zou het zo niet weten. Heel veel succes in ieder geval met de creatieve groep.

Groetjes Thea

Elizabeth

Gunst Petra, je kunt wel een tassenwinkeltje beginnen! Wat heb je er al veel gemaakt. Maar ze haken lekker snel weg, zeker die kleintjes.
Nou, voor de kerels een stoere applicatie van vilt (cowboyhoed, paard, lasso) of een leren veter (knoop erin), spijker-en schroevenbundeltje... hahaha, ik verzin maar wat.
Fijn dat je weer zo lekker geniet van het werk oppakken! Ik moet nog steeds een beetje wennen..., erg hè.. (te lang vrijheid geroken denk ik..)
Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Lijkt me echt leuk werk, wat je doet! En dan ook nog je eigen hobby kunnen gebruiken om die mensen aan het werk te krijgen! Als de tasjes klaar zijn, opgepimpt en wel, dan zijn zij tevreden en jij dubbel tevreden. Om de tasjes én om die tevreden bewoners..

Vlijtige Handjes

Wat een kei leuk idee!!! Dat zijn activiteiten waarmee ze heerlijk kunnen pronken. Allemaal 'pauwen' straks op de groep. En...knopen leren veters,, het is eigenlijk allemaal al gezegd.
Groetjes Anita

Anoniem

Hartstikke leuk alle gekleurde tasjes en de versiering voor mannen....het eerste waar ik aan dacht waren gespen, een klein zakje van jute op het tasje, raffia,stempels of een stoere label????
Succes Petra je hebt er plezier in zie ik, groetjes, Roos.

by Ieke

Schelpen!

Hoe je die erop moet gaan krijgen, weet ik nog niet, maar jij bent zo handig, dat komt vast goed...

Vlinders?

Ik heb trouwens nog een aantal links naar hele kleine priegelapplicaties... bij haakmuts.blogspot.com zul je vast wat vinden...

Daar staat ook een patroon van een 2D uil! Die is ook zo leuk!

Leuk project trouwens! Daar zullen je bewoners vast heel blij mee zijn!

marion

muziekdingetjes.....letters.....bedels...........

Een reactie posten