CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

8 september 2011

Vele kleintjes maken één grote

Haken niet alleen op donderdag, want de hele week heb ik elke vrije minuut besteed aan het haken.
Alleen vanavond even niet . Moe van toch wel zo'n eerste werkweek. Het regenachtige weer. Het eerder donker worden. Na GTST ben ik gewoon in slaap gevallen op de bank. En jawellll onder de gekleurde Granny (van mijn dochter)  want ik had het koud. 

Eerder vandaag bladerde ik in een oude  jaargang Ariadne's (1967)  Zo grappig om te zien dat alles naar verloop van tijd weer terug komt. dan vraag ik me wel eens af, hoe lang zal het duren dat de granny's die we nu maken ook weer op zolder belanden. Ik kan het me nu niet voorstellen. 
Op de één of andere manier hecht ik nu veel meer waarde aan de dingen die ik maak. 

2 dezelfde soort granny's  met een tijdsverschil van 44 jaar.  
In zwart wit bijna geen verschil
links staat er het woordje vakantiewerkje.
(zeker een lange vakantie dan) 




1967...  De dame met de granny zou net zo goed van deze tijd kunnen zijn, was het niet dat haar Sophia Loren kapsel haar verraad..  De foto is prachtig. ook in het zwart -wit
Retro...Vintage... Ik heb niet zoveel met die woorden. Weet het verschil ook niet, alleen dat het hoort bij oud en lang geleden.  Haha dan ben ik ook maar even Retro  ;-)  
Zonder gekheid. Ik kan wel genieten van die oude bladen. Ik waan me even terug in die tijd en kijk naar gebreide babypakjes en slobbroekjes.  gebreide meisjesjurkjes waar ik zelf ook in heb gelopen.  


Moet je zien hoe schattig... Misschien komt dit ook nog wel terug. 


Het is zo jammer dat dit zo slecht in te scannen is. 
Het zijn gebonden boeken en ik krijg de rand er niet goed op. 
Morgen nog eens proberen.
Misschien toch een foto. 


#####
Petra




11 reacties:

sarams1987a

Misschien lukt het beter met een foto te nemen ipv scan ?

Hoe ben je aan deze oude boeken gekomen ?
ziet er intersant uit

Mvg Sarah

Pink Princess

Ja joh, alles komt weer terug van vroeger. Met een modernere twist eraan, maar de basis....is idd retro, vintage....oud?? HIHI dan ben ik ook vintage (bouwjaar 1957). Vind het ook altijd zo leuk om te snuffelen in die oude boeken....heerlijk toch.

Angélique

Hihi en met kant gebreide kousjes (die helemaal niet lekker zaten door diezelfde kanten motiefjes), ik heb ook zo'n mooie foto van mijzelf.
Ik ben bang dat jij straks de haaknaald niet meer kunt zien (snik, snik, krijgen wij ook geen mooie gehaakte creaties te zien), maar je krijgt er vast heel blije gezichten voor terug!
Ik ga vanmiddag een cliënt van mij aan het haken proberen te zetten, eens zien of dat lukt...
Fijne dag! Het is bijna weekend....

Monique van den Berg

Ja leuk is dat he dat alles weer terug komt. Soms net iets anders maar het idee is hetzelfde. De granny square bestaat natuurlijk al ontiegelijk lang. Toen ik een klein meisje was had mijn oma al zo een kleurrijke granny deken gehaakt. Jammer dat we die niet meer hebben.

by Ieke

Jaaaa, lukt het me via deze weg wel om een reactie te plaatsen?

Test, test...

by Ieke

Jaaa, het is gelukt. Excusez-moi voor bovenstaand bericht, maar de wanhoop klinkt er zo mooi in door ;)


Nu weet ik eigenlijk niet eens meer wat ik wilde zeggen... Ben ongeveer een kwartier bezig geweest met het plaatsen van een berichtje... En nu het eindelijk lukt, weet ik niet meer wat ik wilde zeggen...

Ohja, iets over je retro/vintage berichtje: leuk he, dat bladeren in oude blaadjes... Binnenkort kunnen we onze lol weer op, liggen ze buiten gratis voor het oprapen ;)

En die Barbalala wordt een ramp. Dat zie ik nu al. Vanmiddag nog eens een poging doen om 'm af te maken. Gisterenavond lekker gebreid...

Anoniem

Altijd leuk dat gesnuffel in oude bladen en meestal zit er nog een luchtje aan ook en met een beetje mazzel ook nog een leuk patroontje.

Jacomijn

Ja leuk hè, hoe dingen toch na verloop van tijd weer terugkomen.
Over gebreide jurkjes gesproken. In de laatste edities van de Verena (breiblad) staan voor zowel voor dames als voor meisjes een aantal gebreide jurken, dus het is inderdaad weer teruggekomen. Lijkt me op zich ook wel wat, zij het dat ik niet het figuur heb voor een gebreide jurk, want daar zie je toch al gauw elke oneffenheid van je lijf in, helaas !! :o)

Linda

Weet je als ik dit zie heb ik er zo'n spijt van dat ik al mijn jaargangen Ariadne's lang geleden bij het oud papier heb gegooid :-(

Birgitte aka Bietje

Gaaf het te zien, dat alles weer terug in de tijd. Alles gaat toch met golven, ook de economie.

Elizabeth

Oeps, ik loop berichtjes achter... (Iedere keer maak ik opnieuw kennis met die Bloggernukken...)
Wat een gave plaatjes zo naast elkaar, ik bedoel de grannydekens. Toch vind ik dat de oude spulletjes net weer met een andere draai eraan terug in de mode komen. Afgelopen week kwam ik ook een hele oude Ariadne tegen (nb van m'n tante die nu bijna 90 is...), hij is van 1960.., toen was ik er nog niet eens!

Een reactie posten