CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 september 2011

De nieuwe Anna Burda


Ik had me voorgenomen om elke maand de Anna Burda aan te schaffen wanneer er iets leuks in stond.
En aangezien er altijd wel wat leuks in staat. ;-)
Verschil met de  oude handwerk bladen is dat nieuwe natuurlijk helemaal meelopen met de trends van nu.
En hij is zooooooooooooooooooooooooooooooooo leuk!!!


Schattigggg!! 






En een artikel in de Hobby handig, wat me best wel geinig lijkt, en waar ik serieus over na zit te denken. Gebreide Kerstballen een rage uit Scandinavie.. Hoe gek kan je ziin
Maar ik zie ze steeds vaker op blogs verschijnen.  Hier bij Picotje  Ik zal wel het nodige commentaar  krijgen als ik die dingen in de kerstboom ga hangen. maar het heeft wel humor vind ik.



Het komt allemaal uit dit boekje. 




http://www.kerstballenbreien.nl/


18 reacties:

MrsYarnart

thanks for the 'inspirerende' pictures! I hope I used the appropriate word :)

Roos

Gezellig is dat hè een paar nieuwe hobby tijdschriften. Ik heb de nieuwe hobby handig ook, die koopt mijn moeder en ik de mijn creatieve hobby. Zo kunnen we onderling ruilen.
Veel lees en freubel-plezier, groetjes Roos

Gerd@

Kerstballen breien ik heb me er even aan gewaagd maar kwam niet ver had maar vier pennen in dezelfde maat en je hebt er vijf nodig en op een rondbreinaald gaat het ook niet te weinig steken .... en om heel eerlijk te zijn ben ook niet zo gek op kerst dus deze rage laat ik aan mij voorbij gaan denk ik ..... Gr. Gerd@

Ria,

O, wat een leuke dingen allemaal... en ik heb nog zoveel wat ik eerst af wil maken... Je kan niet alles he... Maar het kijken is al leuk. Die kabouters vind ik helemaal super!
Groetjes,
Rian

Linda

Inderdaad leuke dingen die moet ik ook maar even scoren ;-) en dat boek met die kerstballenmannen heb ik ook al diverse keren voorbij zien komen op blogs denk niet dat ik mij daaraan waag mijn kerstboom moet altijd tot in de puntjes perfect zijn(een rare afwijking van mij)

Anoniem

Je hebt er weer een gezellig Blog van gemaakt en de Anna vind ik ook leuk, nog meer tassen!!!

Elizabeth

Oh no..., dit leuks moet ik helemaal niet zien!!
Nu weet ik zeker dat ik bij mijn rondje-op woensdag-langs de winkels in de kantoorboekhandel verzeil met alle gevolgen van dien...(hahaha)
En die tassen.... ik val als een bijl voor die dingen..., wat vreselijk leuk allemaal. En er ligt nog zoveel leuk in plannetjes te wachten..
Ik vind die kerstballen ook erg mooi, het zijn wel een stel balletjes op de voorkant van dat boekje, maar dat zullen ze wel expres hebben gedaan. Ik moet steeds lachen om die foto..

Fijne dag, groetjes Elizabeth

Thea

Wat een leuk blad, de tassen zijn prachtig.
De gebreide kerstballen staan ook in de nieuwste HH.

Groetjes Thea

by Ieke

Nu weet ik in ieder geval waar ik straks toch even langs ga... de boekhandel!

Moest ik toch al, want heb m'n zussie zover gekregen dat ik met haar boekenbon het nieuwe boekje van EchtStudio mag halen:D I'd like it!

Maar dan kan ik natuurlijk mooi die nieuwe Anna Burda ook even bekijken... Bij de boekwinkel-postkantoor-alles wat je verder nog nodig hebt-winkeltje bij ons vlakbij hebben ze 'm in ieder geval niet... Net als de Andrea Kreativ poppen... Die schijnt ook zo leuk te zijn...

Monique van den Berg

Ik heb de Anna ook gekocht en vooral die kussens en plaid vind ik wel leuk. Aangezien ik alleen maar haak stond er niet heel veel keus in. Die bruine tas is ook wel leuk maar een beetje te groot naar mijn smaak.

Hetty

Dat is een leuke Anna Burda,ik moet ook maar even de stad in om hem te halen.
Groetjes Hetty.

Marièlle

haha, dit had ik ook niet moeten zien! Ik vind die kerstkabouters echt helemaal leuk! Ik ga zo eens kijken of er hier in het jaarmarktgedruis nog een bruna open is om hem te scoren.

Iemand schreef trouwens dat kerstballenbreien op rondbreinaald niet lukt omdat de draad te lang is voor het aantal steken. In het boekje waarin je leert twee sokken tegelijk breien staat uitgelegd staat goed uitgelegd hoe je zelfs met heel weinig steken nog op een rondbreinaald kunt breien (zelfs ik kan het, dat wil wat zeggen, het is echt goed te doen)

by Ieke

Whaha, misschien komt dochterlief/zoonlief je binnenkort wel verrassen ;)

Nee, gekheid... Het tutteldoekje is ook leuk voor de hond. Die van ons wilde 'm de hele tijd hebben, maar dat mocht natuurlijk niet...

marion

ik vind de gebreide kerstballen helemaal gaaf.....maar ja..boek maar eens op mijn verlanglijstje zetten.,

by Ieke

Ik heb een BB, daarom wil ik juist zo'n boekje eens vinden... heb wel het knippie poppenkleertjesboek, maar die hele collectie heeft BB inmiddels een keer of 2... en iets van de libelle dat ook past... Maar, je raadt het al, ook dat hebben we allemaal al ;)

En omdat ik naaien toch wel heel leuk vind, maar niet voor mezelf, blijf ik de kast van de BB maar lekker vullen...

Mams breidde vroeger trouwens ook veel voor de BB. Ze heeft een breimachine en om technieken te oefenen zijn de truitjes voor de BB precies goed van maat... Duurt ook niet zolang...

Betsy

Wat een heerlijke inspiratie! Dat kerstballen breien lijkt me helemaal geweldig. Ik denk dat ik wel voor de bijl ga....

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Hetty

Hoi Petra.
Ik heb Anna net gekocht echt leuke dingen.
Ik vind die vest op blz 51 ook zo mooi.
Bedankt voor de tip groetjes Hetty.

Anoniem

hé denk je dat ik me zit te vervelen ofzo haha. wat een leuke dingen laat je weer zien , en ja hier is ook al een gebreide kerstbal maar ze vinden m bij mij thuis niet echt kersterig geen glitters enzo en eigenlijk wat simpel....en ik uitleggen dat het juist om dat pure gaat zuiver wol en zuivere lucht en dennegeur en houtvuur maar nee ik hoef ze voor hun niet te maken. leek me erg leuk in plaast van een kerstkaart zo'n bal te geven......maja
jij veel plezier met iets uit te kiezen haha.

Een reactie posten