CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 september 2011

Alphen aan den Rijn - Jaarmarkt 2011

Ik ben er geboren In Alphen aan de Rijn, En nog altijd vind ik het heerlijk om even over de jaarmarkt te lopen. Het was echt een heerlijke dag, want de weersverwachtingen waren niet zo best, pas aan het einde van de middag toen we al weer naar huis terug gingen begon het te regenen. Veel gezien, veel gelopen, en vreselijke moeie voeten. en weinig fut meer over. Straks lekker op de bank hangen met mijn stokhaakbreiwerkje.


en kijk wat ik vond in de boekwinkel, Dit wordt het volgende project samen met mijn vriendin.
We gaan binnenkort dus echt die kerstballen breien (het is weer wat anders dan kerstkaarten)
En het is echt een superleuk boekje.


En gevonden voor de tas die ik wil gaan breien.
en dat uiltje.......daar kom ik later nog wel eens op terug.

Voor de rest heb ik me netjes ingehouden.



edit: 22 september.

Om toch nog even terug te komen op de kerstballen
Op deze blog staan een aantal bruikbare tips.
en een leuk geschreven verhaaltje
Er komt een 2e boek aan.
de filmpjes zijn hilarish


Gisteravond wat lopen knoeien.

mijn ervaring tot nu
met 2 bolletjes zeeman soft (wit en donkerblauw)
*je hebt 5 naalden nodig. 
*Stalen naalden zijn echt niet fijn.
(dus ik ga eens kijken voor bamboe naalden)
*Het begin is een vreselijk gepriegel.
*Het meerderen deed ik niet goed.
(had niet in het boek gekeken)
Dus weer uitgehaald.
en naar bed gegaan.

vanmidag een 2e poging

7 reacties:

Unknown

Gebreide kerstballen, leuk hoor. Ik zag laatst ook zo iets, ik geloof op een email die ik altijd binnen krijg.

by Ieke

Whaha, ik ben benieuwd hoor! Lijkt me wel handig met hondenbeesten in huis... Wij hadden afgelopen jaar alleen kinderballen in de boom...

by Ieke

Peet, ik zag je berichtje op een andere blog en ga je even mailen... op je gmail-mail ;)

Linda

Op een ander blog zag ik die ballen ook al,maar het lijkt mij veel te ingewikkeld,5 nld. figuurtjes inbreien ,meerderen en minderen, ik ben benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen.
Moest wel lachen om je reactie op mijn kringloop-verhaaltje want die kruk aan mijn arm was er geen een om op te zitten maar vanwege mijn knie-operatie.Heb trouwens wel gekeken of er krukjes waren maar helaas nada!!

Brechtje

Pfft, vijf naalden. Lijkt me een heel gedoe maarrr, het zijn wel heel erg leuke ballen toch? Ik ben benieuwd hoe ze gaan worden. Veel plezier!

Jacomijn

Had zowel de ballen alsook het boek al eens gezien. Ben heel benieuwd naar je maaksels !! :o) !!
Kan me voorstellen dat mensen breien met 5 naalden een beetje moeilijk lijkt. Het is in het begin even doorhebben en, als je meerdere steken hebt die je moet verdelen over de naalden, even in de gaten houden dat je de steken niet verdraaid. Maar ik weet nog hoe trots ik was toen ik m'n eerste paar sokken af had !! :o) !!!!!

Marjo

Wow, kerstballen breien.....veel succes ermee ....

Marjo

Een reactie posten