CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 september 2011

Meebreiddeken



Vanmiddag was ik vrij. Thuisgekomen van werk belde ik mijn ouders op. Even gezellig bijkletsen,  Mijn moeder was bezig met de banen van de meebreideken aan elkaar te naaien. Ik vertelde dat ik net de breipennen had gepakt om aan het laatste blok te beginnen. Was niet nodig want er waren er al genoeg.  70 blokken mensenlief.  10 rijen van 7.  Ze heeft er ook zoveel plezier in. Net zoveel als ik. En zelfs mijn vader vind het leuk.

Ik denk dat als ik volgende week kom, de deken helemaal af is. en dat ze er ook nog een randje omheen heeft gehaakt.  En dan zal hij klaar zijn. Eigenlijk best wel snel gedaan, als ik erop terugkijk.  Maar het was ook zo leuk om te doen. en daar geniet ik nog steeds van.  Dat samen bezig zijn. Ze vertelde dat haar handen minder stram waren geworden door al dat breien. Steeds meer besef ik hoe waardevol deze momenten zijn. Dat je dat moet koesteren. Want er komt ooit een tijd dat ze er niet meer zijn.. Ik moet er nog niet aan denken. Maar toch.................

Even maar terug naar de breipennen voor we al te sentimenteel worden  ;-)

Voor de tweede deken gebruik ik over het algemeen de patroontjes van de Groninger meebreideken.
Maar die zijn niet allemaal even mooi. Dus ik ben terug gegaan naar Blok 1 van  Busy Bes  ;-)



De steken even aangepast want deze blokken zijn ietsjes groter en Voilla! Hier is blok 1 weer op herhaling. Zo blijft een mens bezig toch ;-) Alsof we niets te doen hebben. Toch weer iets anders want bij deze blokken gebruik ik geen kantsteken. of zijrandjes.

11 reacties:

Angélique

Nu ga je zeker weer een nieuw project bedenken om samen te doen? Echt geweldig! Wat zullen een hoop mensen toch blij met je zijn: op je werk, maar ook je familie, je blogvolgers (ik in ieder geval) en vast nog heel veel mensen meer. Petra, wil je alsjeblieft nog heeeeel erg lang jezelf blijven? ;-)

Linda

Mijn ouders waren vandaag een dagje bij ons, ze genieten zo van alles wat ik maak en ik op mijn beurt geniet weer van hen,dus jou gevoel is heel herkenbaar!

Annemarie's Haakblog

Hoi! Er is op dit moment een Link Party op mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je mee wilt doen en iets wilt plaatsen wat je zelf gemaakt hebt. Ik hoop je te zien op mijn blog! Fijn weekend!
Groetjes, Annemarie
www.annemarieshaakblog.blogspot.com (voorheen Annemarie's Breiblog)

Elizabeth

Wat heerlijk dat je zo'n goede band met je ouders hebt en ondanks hun leeftijd raakvlakken hebt. Het kan ook heel anders zijn..
Je moeder heeft echt flink doorgebreid, 70 blokken...! Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jullie samen bezig zijn.
Hoeveel patroontjes heeft de Groninger? Ik vond ze - zo van de foto's - soms wel behoorlijk druk in de zin dat er veel motiefjes onderling gecombineerd zijn. Ik zie mijn breideken ook als een soort breistekenlap.
Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Jacomijn

Ben heel benieuwd naar de eindresultaten !!!

Monique van den Berg

Wat is dat toch een mooie kleur grijs. Ik ben zeer benieuwd naar je deken.
Wat fijn dat je dezelfde hobby met je moeder kan delen!

Groetjes, Monique

Vlijtige Handjes

Heerlijk lijkt me dat om zo samen te kunnen kneuteren. Het zijn mooie blokken die je laat zien. Heb je enig idee hoeveel garen er in een deken zit?
Groetjes Anita

Betsy

Wat fijn dat je nog samen met je moeder zo kunt zitten handwerken! Koester die momenten inderdaad maar. Ze zijn heel waardevol!
Dat je al 70 blokken hebt gebreid en nu weer met een andere deken bezig. Veel plezier met breien en verder nog een fijn weekend.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacqueline

Leuk.. zo'n project samen met je moeder!
70 blokken.. 't is de moeite hé! Ben benieuwd naar de foto van het geheel!
Groetjes Jacqueline

by Ieke

Wow je moeder zat zeker op haar breistoel ;) 70 blokken, dat is echt heel erg veel!

leontien

Hoi Petra,

Weet je de nummers van de lavendelblauwe en blauwe meebrei-wol? Ik popel om ook aan de slag te gaan, maar wil echt ook jou wol zien te vinden!.

hartelijke groet! Leontien.

Een reactie posten