CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

11 juni 2011

Snabbeltje het lieve knuffeleendje,




Dit is mijn Snabbeltje is hij niet cute ;-)
Snabbeltje is gehaakt van een restantje witte pluizige wol, een oranje snaveltje en een blauwe strikje. Ik vind hem zo dapper.

Voor op onze woning waar ik werk (in de gehandicaptenzorg) ga ik na de vakantie (in September) een project starten. Een handwerkproject met een aantal dames. (één avondje in de maand) Nu leek het me wel heel erg leuk om met amigurumi te beginnen. Het niveau van deze bewoners is dusdanig hoog dat ze best wel wat kunnen maken, alleen moet het niet te moeilijk worden natuurlijk.
Patroontjes volgen en zelf haken dat kan dus niet, maar het in elkaar zetten van een simpel beestje met wat hulp erbij, dat moet zeker wel lukken.
Dus ik was op zoek naar een wat simpel werkje (voor mij) maar ook voor waar ze zelf makkelijk mee aan de slag kunnen gaan. met niet al teveel handelingen. Dat heb ik gevonden denk met dit lieve eendje. iets uit die oude Ariadne.
Ik ga er in het totaal 5 zelf haken, maar wel van dikkere wol dan, zodat het goed vast te houden is. Dan maak ik er een leuk kant en klaar pakketje van met een stap voor stap beschrijving van wat ze zelf moeten doen. Dat zal zijn het opvullen van het hoofdje, het hoofdje aannaaien en de vleugeltjes, het koordje haken voor om de nek, en dan de oogjes opplakken. en natuurlijk de snavel erop naaien, wat denk het moeilijkste is. Maar dan help ik daar natuurlijk bij.
Ben ook heel benieuwd of het allemaal gaat lukken het is voor mij ook nieuw maar tegen die tijd doe ik daar zeker verslag van. en laat ik de werkjes op mijn blog zien. Dan zal je zien dat elke eendje anders is geworden. Heb er nu al zin in!
Het patroontje van dit eendje volgt later van de week. (moet het nog inscannen).Het is een oud patroontje en dat is toch even iets anders haken dan een amigurumi patroontjes van nu.
Maar heel goed te doen. Ik vind hem zo lief en dapper.

Lieve goetjes - Petra

3 reacties:

Angélique

En ik vind het heel dapper van je dat je dit project wilt gaan starten. Een groot applaus met verdiend schouderklopje voor jou.
Wat zullen ze trots zijn op het resultaat!!!!
Heel veel succes en plezier er mee!

Anoniem

Wat een leuk idee Petra, en het is een schatje ...ik ben nu al benieuwd naar de verschillende eendjes
Fijn weekend........

Elizabeth

Leuk idee..., en wat is Snabbeltje een "scheetje" om te zien! Als je een patroontje plaatst, ga ik ook een Snabbeltje maken!

Groetjes, elizabeth

Een reactie posten