CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 juni 2011

Een nieuw kleedje


Afgelopen zondag heb ik vanuit het niets een klein werkje opgestart. (voor wie dat bericht heeft gemist) Wat eerst met een klein Granny vierkantje begon, werd een kleedje voor mijn dienblad, waar altijd mijn Ah Mokken op staan. Ik ben gek op de koffiebekers van Appie Hein..ze zijn vrolijk en fris van kleur en de koffie smaakt gewoon beter ;-) Waneer ik dan een keertje boodschappen doe bij Ah, dan neem ik er altijd eentje mee. Grote en kleine kopjes..Het is een Tik, want ik heb er meer dan genoeg. Maar ze zijn zoooooooooooooo leuk.
Dat kleedje heeft een ander verhaal. Ik had ooit al een gehaakt kleedje voor mijn dienblad (gehaakt door mijn moeder) een antiekje bijna... maar daar heeft een pakje vlees op gelekt, dus het was helemaal vies geworden. En zonder er bij na te denken had ik het kleedje bovenop de was gegooid, omdat ik toch al met de was bezig was. Het zou er de volgende draai in gaan met de witte was. Nooit bij nagedacht dat die hond....Nou ja je raad het natuurlijk al. Ik heb er niet op gelet en er was dus een heel stuk uitgevreten. Snikkk!! Zonde he...maar de vlek was er wel uit ;-) Het kleedje heb ik nog wel bewaard... Dus dat mag op de foto.


In ieder geval moest er wel een nieuw kleedje moest komen. en dat was dus mijn zondaghaakwerkje.
Ik had alleen niet gedacht dat ik er zoveel randen omheen moest haken om het passend te maken. Achteaf gezien had ik het met 9 vierkanjes ook kunnen doen. Maar dat is achteraf, zo vind ik hem ook leuk.. Nu niet meer in het wit maar in de gezellige zondag kleurtjes. Alleen moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat Op het moment dat ik dit berichtje schrijf, de draadjes nog niet zijn afgehecht en het kleedje nog steeds onder de kopjes ligt. Tja......







en een kleine update ;-)



8 reacties:

Angélique

Hartstikke gezellig kleedje geworden, maar wel heel zonde van het oude kleedje.... (had het nu maar ingelijst voor er vlekken op kwamen...)

Anoniem

Petra ik moest wel een beetje lachen en van de hond en van al die kopjes die er op staan en je niks meer van het kleedje ziet!!! Kan je het oude kleedje niet repareren met een vierkantje??? Mijn 2 katertjes zijn nu 1 jaar en de rode Vos heeft in zijn enthousiasme al zoveel kapot gemaakt dat mijn kinderen een fonds willen oprichten(grapje) zodat ik weer nieuwe spullen kan kopen. Nou puzzel nog maar even en het zijn leuke kopjes!!!

Hallo Peetje

Ja, dat is ook zo.. Je ziet niets meer van het kleedje....Misschien moet ik een paar kopjes gewoon in de kast zetten. Heb me ook voorgenomen geen kopjes meer te kopen.. voorlopig doe ik de boodschappen maar bij de c1000 ;-)

Het oude kleedje valt weinig maar aan te doen.
Hoewel.... misschien dat ik er toch wel iets mee kan... zie nog wel...

groetjes - petra

Marièlle

ik vind die randjes er omheen juist leuker dan wanneer je 9 blokjes had gehaakt. Dit is veel speelser!

Elizabeth

Wat staat dat gezellig zo'n dienblad vol bekers.
Ik vind ze ook erg mooi van de Appie!

Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Het ziet er gezellig uit, mooi kleedje, mooie kopjes...

Tineke

Dat ziet er gezellig uit, mooi kleedje, leuke kopjes (die ik ook altijd gebruik)
Groetjes Tineke

by Ieke

Ik vind die kopjes ook wel heel erg mooi. Kan me goed voorstellen dat je die niet kunt laten staan. Ze lijken wel van Pip Studio

Een reactie posten