CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

17 juni 2011

Een oud en een nieuw project

************ Zeshoek-Kussen nummer # 1 ************


Een aantal berichten terug schreef ik over die pastel kussens die ik nog graag wilde gaan maken. (zie hier) Ik was er gisteren al aan begonnen, maar aan één bolletje heb je echt niet genoeg zoals voorspeld. Dus vandaag samen met mijn moeder naar de snuffelhal geweest in (Alphen aan den Rijn) speciaal om die 5 kleurtjes katoen te gaan halen. Ik kom daar zo graag in dat winkeltje, omdat ze vaak hele partijen wol verkopen voor weinig en meestal van goede merken. Ze geven daar nu ook workshops haken,(hier)zooo leuk allemaal. Er lagen dus een aantal gehaakte kussens en een gehaakte tissue doos in de winkel en aan de muur hing een vrij grof gehaakte Granny Square, zowel ik als mijn moeder vonden hem zo leuk.. gehaakt met haakaald 4 1/2 Dus dat schiet natuurlijk lekker op. Gemaakt uit 32 bollen Phildar Falaise, ze lagen daar voor 50 eurocent een bolletje. Dat is dan nog eens een leuk prijsje..


Mijn moeder in een gulle bui, zo lief, zegt ze ineens... pak jij nu maar 32 van die bollen, ik betaal ze wel. Maak jij er maar wat moois van. Dus gewapend met een tas vol wollenbollen zoals mijn dochter zou zeggem... ging ik naar huis.
Thuis haar reactie........
Jeetje Mam nog meer wol!!!! Jij bent ook harstikke Gek.


Ach... we zijn weer lekker bezig toch. En met heel veel leuke dingen in het vooruitzicht om te maken. Die zeshoek-kussens wil ik maken voor op mijn bed, ze passen zo mooi bij mijn bloementjes dekbed. Ze zijn ook best wel snel gehaakt het is een makkelijk patroontje. En die granny.. Die vind ook wel zijn plaatsje in huis. Het begin is er nu, dus die komt echt wel af.



Met verschillende projecten bezig zijn vind ik zelf erg fijn. zodat je niet constant met hetzelfde bezig bent. Hoewel de switch van haaknaald 4.5 naar 2.5 wel een beetje vreemd
aanvoelt.

5 reacties:

Anoniem

Hoi Petra wat een aanwinst zoveel bollen nou jij kan even vooruit. Is de Snuffelhal in de Raadhuisstraat? en heb je ook katoen gezien?
Als ik zo naar je kleurtjes kijk dan zou ik alle hartjes rood doen en de rest lekker variëren, tis maar een ideetje hoor, je zal wel een plan hebben.
groetjes Roos.

Angélique

Whaaah! Wat geweldig lief van je moeder!
Jij bent voorlopig wel zoet zou ik zo denken.
Ook het kussen wordt mooi. Ga je daar een contrasterende kleur stof achter maken of juist dezelfde kleur? Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Hallo Peetje

Hoi Roos, De snuffelhal is begin dit jaar verhuist en zit tegenwoordig op de Lijsterlaan.

Hoi Angelique... Ik denk dat ik gewoon tegen een stofje aan moet lopen. binnenkort maar een gaan kijken op de lapjesmarkt, Zoals ze op het voorbeeld staan vind ik ze eigenlijk wel mooi.


lieve groetjes - Petra

Marièlle

Wat lief dat je een link naar mijn blog hebt gemaakt :-) Na de zomervakantie ga ik meer workshops inplannen, ik heb hele mooie raamhangers gezien. In de zomervakantie in Frankrijk ga ik aan de hand daarvan vanalles ontwerpen en uitwerken en dan na de vakantie aan de slag.

Voor wie interesse heeft, de snuffelhal verkoopt ook online via ebay een groot deel van hun collectie garen.

Die grote granny die er hangt is inderdaad heel mooi, is gemaakt door iemand die kant en klare gehaakte plaids verkoopt. En volgens mij heeft hij al heel wat winkelbezoekers geínspireerd om zich ook aan zoiets te wagen :-)

Succes met haken, ik ga je volgen want ik ben heel benieuwd naar hoe je granny wordt.

Anoniem

Zo lief van je mam, dat zou die van mij ook zo doen en super zo'n winkel Phildair wol is van goede kwaliteit en je kleurtjes zijn ook mooi.
Je kussen wordt ook leuk.......veel haakplezier enne denk je eraan dat je geen tennisarm krijgt van al dat haken ;o)
fijn weekend

Een reactie posten