CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 juni 2011

De Meebreideken.


De meebreideken is een iniatief van Busy Bessy.
Het hele verhaal achter het fenoneem meebreideken en de patroontjes kun je op haar blog vinden.
Ze heeft trouwens een ontzettende leuke blog en omdat ze 100 volgers heeft, heeft ze een give-away. neem maar eens een kijkje op haar blog.

Maar wat heerlijk is het om die breipennen weer eens op te pakken. Ja afgelopen 2 winters heb ik dan wel een paar sjaals gebreid, gewoon recht toe recht aan. Een poppenkleertje tussendoor, maar meer eigenlijk ook niet. Dit is echt leuk, patroontjes breien. En sommige zijn best bewerkelijk.
Ik heb van de week ook zo lekker door kunnen breien, wat betreft mijn werk viel er een lange dienst uit en de rest van de week 9 uur beginnen, 2 uur klaar en verder geen avonddiensten. relaxeeed!
Ik ben inmiddels 5 blokken verder, ze zijn wel verschillend van maat, maar ik denk dat waneer ze opgespannen worden dat wel bijtrekt. hoewel bij ajourpatroontje moet denk nog een stukje bij, die valt een beetje klein vergeleken met de rest, hier komen ze dan.



Blok 1: De golvende blokjes
Een lekker makkelijk patroontje met een leuk effect.





Blok 2: De swingende draadjes.
Dit vond ik een leuk patroontje en het ziet er mooi uit





Blok 3: Ajour in hoekmotief.
Pffffffff lastig patroontje, hier moet je echt je koppie bij houden want je hebt zo een foutje gemaakt, moest het ook een paar keer uithalen.





Blok 4: Hartjes voor valentijn.
Liefffffffffff.. een schattig werkje





En dan blok 5: Traliewerk
Daar heb ik een poosje over gedaan want met de kabelnaalden is het een beetje lastig breien.
maar het eindresultaat is leuk.


Tijd om te gaan werken..........................

5 reacties:

Anoniem

Mooi wordt het zo ,je meebreideken, en door jou ben ik toch maar mijn restjes katoen aan het ophaken hihi, hoezo beïnvloed ;o).....en ik noem het mijn droomdeken........je ziet het vanzelf wel n keertje........
♥ Marjolein

Elizabeth

Zo leuk om te zien hoe jij enthousiast aan de slag bent gegaan...!

Groetjes, Elizabeth

marion

wat ziet dat er prachtig uit, hier heb ik nog niet aan durven beginnen aan zulk breiwerk..........

Tineke

Mooie blokken heb je gemaakt, hoeveel gaan het er in totaal worden?
Groetjes Tineke

Hallo Peetje

Hoeveel blokken.. ik weet nog niet precies.
Misschien brei ik wel door zodat het op een 2 persoon bed kan. maar dan heb ik wel meer dan 50 blokken nodig.
Ik zie wel hoe ver ik kom.
grtjs - Petra

Een reactie posten