CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 juni 2011

Schaapjes Tellen...


Een tussendoortje haakwerkje ...voor iedereen die het leuk vind om ze te maken.

Uit de Ariadne Extra, die ik een beetje aan het uitpluizen ben, stond ook nog een pagina vol met babyspulletjes en truitjes.. Dit keer in Tunisch haakwerk.
Nu heb ik wel zo'n lange haaknaald, maar zou eerlijk gezegd niet meer zo gauw weten hoe daar mee te beginnen.. misschien dat ik een lapje nog ga uitproberen.
De Schaapjes zijn schattig.. Je kunt ze natuurlijk overal voor gebruiken.. Op een lief babydekentje, een kruikenzak, slabbetje of voor op een truitje. Als applicatie. Noem maar op.


Ik heb alleen het staartje een beetje anders gedaan want dat stond zo krom beschreven dat ik er zelf niet eens uitkwam.
en terwijl ik dit patroontje nu typ, haak ik gelijk mee aan het 2e schaapje.
Mocht je van de afgebeelde pagina nog een ander patroontje willen.. mail me dan even dan kan ik dat eventueel wel inscannen.

Noppatroon:
Haak een nop: 3 maal in dezelfde steek (1 omslag, haal een lus hoop op ) trek dan de naald door de 7 lussen. (je hebt dan een bollig nopje)

Haak een ketting van 5 L, haak 1 V in de 4e en 5e L vanaf de haaknaald. (=1e pootje), 12 L, 1 V in de 4e en 5e L vanaf de haaknaald (= 2e pootje)

1e toer: 3 L, 1 Nop op het pootje, 4 maal (1L sla 1L over, 1Nop), eindig met 1St. De 5e Nop komt op het 2e pootje.

2e toer: 3L,1 Nop tussen het eerste stokje en de Nop, haak 4 maal (1L, 1 nop tussen de 2 noppen), eindig met 1 L, 1 nop tussen de laatste nop en het St., 1 L, 1 St. = 6 noppen.

3e toer: haak deze als de 2e toer, er komen nu 7 noppen.

4e toer: 3L, 1 nop tussen de 1e en de 2e nop, haak 5 maal (1L, 1 nop tussen de volgende 2 noppen), 1 St = 6 noppen.. Haak nu aansluitend voor de kop 2 V langs de zijkant van de 4e, 3e en 2e toer, keer. Haak dan 4 L, haak 2 St samen (ingestoken in de 4e L vanaf de haaknaald. En in de 1e V), 1 St in de volgende V, 1 h.St, 1V; dan 7L, 1V in de 3e L. vanaf de haaknaald., 1 h.St, 2St,1V (=oor), 1V op elk van de laatste 2 V.

5e toer: 1L, 5 noppen tussen de 6 noppen met steeds 1L ertussen, 1St. Haak dan aansluitend voor de staart: 1V om het laatste St, en in de kantsteek van de 4e toer, haak dan 7 L, 1hv in de 4e 5e,6e en 7e losse vanaf de naald. trek dan het staartje iets naar beneden door 2 hv. langs de zijkant te haken. Hecht af. naai het staartje zo dicht mogelijk tegen het lijf. klap de oortjes om en borduur er een oogje of een kraaltje op.


Veel haakplezier.,



2 reacties:

Elizabeth

Maar dit is gaaf!! En die noppen maken het zo lekker aaibaar...
Helemaal super dat je het patroon ook nog geplaatst hebt, ik zou zo willen beginnen!

Groetjes, Elizabeth

Amarins

Wat een lieverdjes. Ik sla het patroontje even op!

Een reactie posten