CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 juni 2011

1 Kilo Plaid + een nieuwe mok


Na de zinderende hitte van de laatste dagen was het vandaag gewoon een verademing. Hoe moeizaam de dag daarvoor ging, zo heerlijk heb ik vandaag weer kunnen werken. De afgelopen dagen heb ik niet veel aan mijn dikke plaid gehaakt. Zeg maar rustig Niets!!! Met die hitte is het ook gewoon geen fijn haakwerk. zo'n dikke deken op je schoot. Maar vanmiddag uit mijn werk heb ik hem weer opgepakt. Toch haak ik liever met een kleinere haaknaald. Het garen is natuurlijk veel dikker en het glijd ook niet zo lekker. Het haakt stroef en een beetje krampachtig. Maar het schiet natuurlijk wel lekker op...Voor 2/3 is hij nu af en het gehele haakwerk weegt nu maar liefst 1 Kilo!.... nog ongeveer 8 bolletjes te gaan, dan afsluiten met 4 randjes vasten...volgens het voorbeeld in de winkel dan. De kleuren zijn wel lekker fris bij elkaar. Grappig is dat de kleurencombinatie precies hetzelfde is als de poes die ik toen heb gehaakt.



Ook grappig is dat een dag na mijn dienblad verhaal en de vele mokken die ik al heb, dat mijn dochter vandaag met een klein cadeautje thuiskwam.. Zomaar....Lief he. Het was een grote mok van mexicaans aardewerk..Gekocht bij de trekpleister.. en ze hadden nog meer vertelde ze me.. borden, schalen. voorraadpotten..En voor zichzelf had ze er ook maar eentje meegenomen. Lekker kleurrijk, waar we allebei zo van houden.

5 reacties:

Jacqueline

Zo.... jij haakt ook heel wat af. Leuke plaid!
En mokjes.... die zijn altijd welkom bij jou, toch?

Angélique

Ik vind je plaid erg gezellig worden, maar wat lijkt het me saai en zwaar om te haken! Respect dat je al zo ver bent.
Kat kan zich mooi verstoppen, valt toch niet op, hihi.
Lief van je dochter!

Anoniem

Wat heb je toch een gezellig Blog er valt van alles te zien. Een prachtig mokje en daar achter een schaal vol heerlijkheden.De zon schijnt, een fijne dag,groetjes Roos.

MrsYarnart

Hello Ptera, I'm Eva from Hungary. I like not only your grannies, but all your blog a lot. You use amazing colours :)

Tineke

Ik kan me voorstellen, dat je met dat warme weer niet zo'n dikke plaid op schoot wilde hebben.
Je plaid is wel heel erg leuk geworden.
Mooie mok heb je gekregen.
Groetjes Tineke

Een reactie posten