CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

13 juni 2011

Zo blij als een klein kind......


Met een klein beetje weemoed neem ik afscheid van mijn houten borduurklosjes en de oude naaigarenklosjes.
















Toen ik een jaar of 13 was had mijn vader voor mij een mooie houten borduurdoos gemaakt en houten klosjes om het garen omheen te winden, naarmate ik meer kleurtjes kreeg gebruikte ik ook lege naaigaren klosjes. Maar nu is het gewoon niet meer handig, de nummers liggen niet op volgorde en je zoekt je rot naar een kleurtje. Nu zag ik pas op een blog van die handige borduurdozen met kartonnen kaartjes. Dat leek me ook wel wat. Op Marktplaats trof ik een advertentie van iemand die zijn hobby beeindigde en 4 dozen vol met garen verkocht + nog een lege doos. Met meer dan 300 kleurtjes...Wauw!!!! Wat een leuke aanvulling voor mijn hobby. En voor nog een leuk prijsje ook. Ik ben zo blij als een klein kind. :-)))


Vandaag opgehaald in Gorkum... (dank je wel Cees voor het rijden). Ik ben er maar wat blij mee. Zoveel mooie kleurtjes bij elkaar, nu heb ik gelijk alles netjes en overzichtelijk op volgorde. Beter kan het gewoon niet. Vanmiddag toen ik thuiskwam met de buit, heb ik gelijk mijn eigen borduurdoos erbij gehaald en alles samengevoegd. Dat was even werk, maar het was zo leuk om met al die kleurtjes bezig te zijn. en nu met al mijn eigen kleurtjes erbij heb ik dus 5 dozen vol, Tjeee ...5 dozen vol..... echt heel veel, daarmee kan ik wel even vooruit dacht ik zo.

De lege houten klosjes gaan naar zolder (wil ze niet weggooien) Maar de houten borduurdoos gebruik ik nog wel voor de patroontjes, lapjes en stramien.


6 reacties:

Anoniem

Dat is een mooie aanwinst Petra en wat een kleuren en je moet zeker die prachtige zelfgemaakte borduur doos met de houten klosjes niet weg doen, je kan het vast wel voor iets anders gebruiken, veel plezier ermee, groetjes Roos.

Angélique

Ahhhhh...wat mooi, al die kleurtjes!!!! Ik heb niets met borduren, maar dit ziet er toch zo prachtig uit. Maar ik vind die houten doos en klossen ook mooi.

Birgitte aka Bietje

Wat een aanwinst, al die kleurtjes. Een gelukje voor je. Zou ik ook wel tegen willen komen. Maar het is je gegund. En denk aan mij al je ooit die houten klosjes weg wilt doen...

Tineke

Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent.
Heel veel borduurplezier gewenst met je aanwinst.
Groetjes Tineke

Anoniem

Wat een kleurenpracht Petra dat is een fleurig gezicht en zo fijn om zoveel kleuren te hebben, je kan idd nog heel lang vooruit , ik werk nu nog steeds uit een restenbak is niet op te krijgen en alles zit in de klit haha, maar ach het zijn maar losse endjes zonder nummers. En vooral voor kaarten zijn die restandjes wel handig. Maar jij hebt een superkoop gedaan....;o)

groetjes Marjolein

Unknown

Ik kan me voorstellen dat je hier blij mee bent. Ik heb deze dozen al jaren, heerlijk alles op volgorde.

Een reactie posten