CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

6 juni 2011

Amigurumi en Hyves (haakkransje)

Mijn eerste Amigurumi komt eigenlijk uit het maandblad Ariadne, alleen toen noemde je het nog gewoon gehaakte dieren. (Ter informatie ze staan in Ariadne Juli '87)
Het was een Hondje en een Poesje met kleertjes. Deze gehaakte dieren heb ik nog wel, maar liggen op zolder in een zak met knuffels, waar ik niet zo snel bij kan.
Maar ik heb hier wel een foto uit het maandblad.


En aantal jaren terug liep ik ineens tegen dit boekje aan. Amigurumi gehaakte dieren van Annie Obaachan.


Razend enthousiast geworden kocht ik meteen wat kleurtjes katoen. Op het eerste gezicht leek het een heel leuk boekje, was het niet dat de leukste patroontjes achterin het boek stonden met een verwijzing naar websites waar je ze kon kopen. Maar evengoed er stonden toch wel leuke diertjes in om zelf te maken.


Samen met een vriendin ben ik toen aan de keukentafel gaan zitten en aan een patroontje begonnen. De Olifant.
Maar wat bleek...heel het patroontje klopte niet echt met de afbeelding. de verhoudingen waren een beetje zoek.
Ik heb er twee gemaakt, maar kon er niet echt warm voor lopen.
Toen ben ik aan het pandabeertje begonnen, eerst het lijfje en toen het hoofdje.
Weer klopte de verhoudingen niet en toen heb ik het boekje maar gelaten voor wat het was.
De lol was er gelijk een beetje van af. (dus niet echt een aanrader)
Maar op internet vind je eigenlijk genoeg leuke gratis patroontjes, en de volgende creatie was een. (wat is het eigenlijk) iets met lange oren... een konijntje denk.

Ja gevonden...Best Bunny van Lion Brand '(Klik hier voor het patroontje)Je moet wel lid zijn overigens.
Hieronder het origineel.


en hier mijn eigen Bunnyy


Toen kwam ik via Hyves terecht bij het Haakkransje,
een leuke groep, waar elke maand gezamelijk aan een patroontje wordt gewerkt. Ontzettend leuk om te doen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik lang niet aan alles heb meegedaan, in de winter lag het helemaal stil, te druk met andere dingen. Winterdipje...
Maar ik ga weer mee doen, deze maand loopt het project een Beertje en Panda.
Je kan hier nog aan meedoen tot 15 Juli. Dus dat moet zeker wel gaan lukken.

En zie hier nog een paar amigurumi haaksels, die ik zelf heb gemaakt en waar je de patroontjes in het nederlands op deze hyves kan vinden. Vind je het leuk om mee te doen, meld je dan aan zou ik zeggen.

Morkie en Muis
Aan de linkerkant vind je het patroontje in het engels (Rainbow Kitty).
(Wil je een Nederlandse vertaling, stuur me dan even een mailtje)


Dante het draakje
Links de link naar het patroontje (nl)


Ohh JA! en mijn mislukte Olifanten.


Dat was het weer voor vandaag..Lieve groetjes - Petra

5 reacties:

Unknown

Wat zien die beestjes er allemaal ontzettend gezellig uit. Ik kom bijna in de verleiding, maar nee, ik heb genoeg te doen. Nog meer erbij wordt een beetje te gek. Maar ik vind ze echt schattig.

Anoniem

Leuk blogje weer Petra, je bunny is schattig, en je olifantjes zijn gewoon modern hihi, ja soms is een patroontje een hele puzzel, en kom je er alleen uit door je ervaring met haken of breien.
Hyves zal wel heel leuk zijn maar is niets voor mij, veel haakplezier...........

Wendy

Wat een leuke beestjes heb je gemaakt! En ik vind je olifantjes helemaal niet mislukt!

Groetjes Wendy

Helmi

Wat een schatjes. Ik vind amigurumi een leuke rage.
grt, Helmi

Jeanine

Hallo,

Ik heb dit boekje geleend bij de bibliotheek. Inderdaad bij somigge diertjes kloppen de verhoudingen niet. Bij het konijn en de panda heb ik het hoofd enzo wat aangepast en nu zijn ze ok. Mijn olifant zag er uit zoals de jouwe. Toen heb ik de pootjes onderaan gezet. Mijn olifantje staat nu op 4 poten. Het is een van mijn mooiste diertjes, dus misschien kan je dit ook eens doen. Het mijne staat op mijn blog en ook in blauw. Ga vlug eens kiken hoe schattig hij is!

Groetjes en nog veel haak en hobbyplezier,
Jeanine

Een reactie posten