CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 oktober 2011

Oehoeeeeee! Uiltjes Verzamelen

Oehoe! 

Verzamelen, Ik denk dat er in ieder mens wel een verzamelaar zit. Vroeger spaarde we als kinderen speldjes, kroonkurkjes, mijn vader spaarde bv. sigarenbandjes. Wat wel heel makkelijk is als je zelf een sigarenwinkel hebt. Boeken vol had hij er van (nog steeds op zolder) Ik spaarde een periode poezie plaatjes, Nederlandse postzegels. Toen ik trouwde en we ergens heengingen nam ik altijd een lepeltje mee als aandenken. maar uiteindelijk zijn dat er maar bij een paar gebleven.  

Sinds kort ben ik weer iets gaan sparen, Maar dan wel met de bedoeling als aandenken van. Wanneer je ergens heengaat of  als iemand het je cadeau geeft.  Dus niet zelf fanatiek gaan kopen. Dat vind ik niet leuk. Een paar weken terug op de jaarlijkse rommelmarkt van de kerk zag ik een doosje liggen met allemaal verschillende beeldjes. Uiltjes. Waarschijnlijk ook van een verzamelaar geweest die er genoeg van had.
Eigenlijk heb ik ze in een opwelling meegenomen.  Ik vond ze wel grappig. De één is wat leuker dan de ander, maar het zijn allemaal uiltjes. En uiltjes zijn wel heel erg leuk. en toen had ik zoiets van ik kan wel uiltjes gaan sparen. Dus zo is de verzameling geboren. 

Nu heb ik ongemerkt al heel wat uiltjes in huis. Zo had ik al van die leuke waxinelichthoudertjes in de vorm van uiltjes (xenos) die zijn echt leuk want de oogjes lichten helemaal op. 


Van de Ikea (vorig jaar al) kocht ik deze leuke poster plaat, 
die ik nog steeds in de hobbykamer moet ophangen. 
Hij is zo leuk met een kanten gehaakte boom op de achtergrond


In de auto hangt nog steeds mijn gehaakte uiltje.
De sleutelhanger is gesneuveld.


En zo zitten ze nu ook al in mijn breirol.  Oehoeeeeeeeeee !!!!



En niet te vergeten een Sneeuwuilbal




En dit zijn ze dan van de rommelmarkt (Jaarmarkt Bodegraven)
(15 stuks)
















En dan de nieuwe aanvulling.


Deze komt uit Kenia (wereldwinkel)
Een Uiltje uit Bodegraven, gemaakt door iemand in Kenia.
Die heeft een lange reis gemaakt om hier te komen.


Deze vind ik ook erg leuk.
gekocht op de jaarmarkt in Alphen a/d Rijn
Hij komt uit Spanje (werd me verteld)
Dan denk ik gelijk aan Barcelona en Gaudi.

Heel lief, onlangs nam me dochter zomaar 2 uiltjes mee
Bij de etos vandaan, 2 pluizenuiltjes
Hier mam voor je verzameling.
En ze zijn zo lekker zacht.


En natuurlijk als je dan naar Keulen gaat wil je
daar ook een uiltje meenemen als aandenken.
Maar dat viel niet eens mee.

Het enigste wat ik vond  in dat hele grote winkelcentrum, was dit uilen paartje.
gemaakt van schors en aardewerk.
Ze zijn wel leuk maar eigenlijk  te groot voor het mooie.
Misschien niet op de foto te zien, maar de grootste is 15 cm.
Toch had ik ze meegenomen.
Want ik wilde perse een uiltje.


Maar op de valreep in een winkeltje in het station
vond ik een wat kleiner exemplaar.
Nou ja goed 2 uit keulen dan.
Het waren ook 2 dagen ;-)

.
22 uiltje telt mijn verzameling  nu.
Ik heb al een plankje maar alleen nog ophangen.

Dat is hier vaak een probleem
;-)


Lieve groetjes
Petra

----------------------
update 3 jan 2012

2 uiltjes op de rommelmarkt in roelofarendsveen

 A wolf Original
Made in Canada




20 reacties:

Jacomijn

Vin'k altijd heel interessant om te lezen hoe iemand tot het verzamelen van iets komt!!
En er zitten zulke leuke uiltjes tussen, zoals die met die verrekijker !! Misschien wel iets voor een "tag": laat je verzameling zien ! :o) !!

Elizabeth

wat een schattige uilenverzameling heb je zeg!

Mirjam

Hallo Petra,
Ik heb één uiltje en het leuke ervan is dat ik het van Ben heb gekregen toen ik slaagde voor mijn examen van de middelbare school, tig jaar geleden... En bijna 30 jaar later leerde ik Ben opnieuw kennen en we zijn nu al ruim 5 jaar bij elkaar... Wijs toch?
Ik wens je een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Annemiek

Wat een leuke wijze verzameling!

Saskia

leuk!!!
moet je eens gaan kijken op mijn blog bij http://mamamodus.blogspot.com/2011/10/eens-in-je-leven.html ... wij hebben familie die een echt uiltje hebben :o) ik was er ook meteen verliefd op hoor :o)

Jacqueline

Leuk, dat je je verzameling uiltjes aan ons liet zijn, ze zijn leuk! Spaar ze door!

Johanna

Erg mooi beestje is het ook, net als sommigen die olifantjes sparen. Die ken ik n.l ook. Ga eens op de rommelmarkt zoeken of ik hier uiltjes kan vinden.

MrsYarnart

what a nice collection of owls. i find it very interesting to collect such things. life is so boring without hobbies :)

Michelle

Je hebt er prachtig bij staan. De laatste vind ik ook erg mooi. Hou wel van die natuurlijke look. De eerste uiltjes, die van de Xenos heb ik ook ze zijn zo leuk!

Betsy

Tjonge, wat een verzameling! En wat zijn ze mooi. Heel verschillend allemaal. Die mozaiek uil vind ik helemaal geweldig door de kleuren die gebruikt zijn. Mooi! Leuk dat je ons een kijkje hebt gegund. Heerlijk om zo te verzamelen. Als je dan rond kijkt, zie je ineens overal uilen....

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Unknown

Wat zijn je uiltjes ontzettend leuk. Ik zou ze bijna ook gaan verzamelen.

Elizabeth

Nou, we weten nu wel waar we jou blij mee kunnen maken, Petra! Tjonge... wat heb je er al veel. Gelukkig houden ze allemaal hun snatertjes; stel je voor dat ze 's nachts allemaal aan de "oehoeeee" gingen..
Wat geinig dat jij vroeger ook lepeltjes spaarde, deed ik nl. ook op dezelfde manier.

Groetjes, Elizabeth

Moos

Al een behoorlijk indrukwekkende verzameling meid! Mooi!

Ik weet dat ik vorig jaar verliefd heb staan kijken bij ons tuincentrum .... een kerstboom vol met uilen (met veren - wit en grijs) .... zo moooooooooi *zuchtje*

Succes met verder verzamelen!

Angélique

Haha, wat een leuke verzameling! Veel plezier met sparen en er naar te kijken!

Jacomijn

Hoi Petra, voor zover ik weet, stond je er tot nu toe nog niet tussen de volgers. Ik heb er in ieder geval niets aan veranderd !
Maar heel leuk dat je erbij staat !!!!! :o)

Anoniem

hoi Petra wat leuk al die wijze uiltjes ......en je zult zien nu we het weten krijg je er zo steeds meer bij ;o)
fijn weekend

MiM

Je zou er uilig van worden! Leuk hoor! Ik heb nu ook een uiltje aan de autospiegel. Van de familie die ik gemaakt heb van de week. Misschien heb je de foto's op mijn Blog gezien. Ik vind vooral je mozaiek uil mooi! Super-verzameling! Liefs MiM

Moon

Wat een leuke verzameling! Ik spaar ook uiltjes, niet fanatiek, ik zoek ook niet echt, maar alleen als ik het tegenkom en mooi genoeg vind. Jij hebt er echt prachtige bij zitten, die van de Wereldwinkel vind ik ook bijzonder mooi en de Gaudi uil ook. En je gaat zeker als een speer met je vierkantjes. Ik heb nog niet echt uitgerekend, maar je had het over iedere dag 4 en dan heb je 'm af voor het einde van het jaar, wordt een mega deken. Die gebreide blokken zijn ook erg mooi, ben benieuwd wat dat gaat worden.

Groetjes, Simone

RiavanlanenArt

Hallo Petra, ik kwam toevallig op je website met uiltjes. Ikzelf bied een workshop van een uil aan op http://riavanlanen.exto.nl. Kijk maar eens als je tijd hebt.
Groetjes en sukses met je verzameling!

EvelienJ

Hallo Fanatieke uilenverzamelaars,
wat is het leuk om te horen dat ik niet de enige uilenverzamelaar was. Mijn passie is gegroeid doordat thuis op de boerderij een uil de muisje kwam vangen en dan braakballen achterliet. Als klein kind kijk je daar naar op en zo is het allemaal begonnen. Helaas moet een gedeelte van mijn uilenverzameling weg want het wordt een beetje te klein thuis. Daarom wil ik het graag aan jullie doorgeven. Wie interesse geeft, stuur me een email op het adres: evelien_jossels@hotmail.com
Doei! Evelien

Een reactie posten