CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 oktober 2011

Oh Oh Oh alweer paars.




Ik ben bezig met de huiskamer een nieuwe uitstraling te geven. Eigenlijk ben ik daar al een poosje mee bezig hoor. Na de echtscheiding wilde ik eigenlijk alles wat we ooit samen hadden aangeschaft hadden weg doen. Lekker opnieuw beginnen. Vorig jaar heb ik een nieuwe kast, tv meubel en salontafeltje gekocht. En dit jaar had ik graag een nieuw bankstel willen kopen, maar met het oog op de verkoop van het huis vond ik het beter om daar mee wachten.

Om een lang verhaal kort te maken. De verkoop van het huis gaat voorlopig niet door. Er zijn wat problemen met de ex waar ik verder niet op in wil gaan. Nu ben ik gelukkig goed in staat om het van een positieve kant te bekijken. Want ik woon hier prima hoor, leuke buurt, leuke buren, dicht bij mijn werk, dicht bij het centrum, En zolang de jongens hier nog thuis wonen is het veel makkelijker voor mij. Misschien over een poosje wanneer we het samen eens kunnen worden. Maar voorlopig even niet.

Nu heb ik een hele grote hoekbank in mijn huis staan die eigenlijk de hele kamer domineert. De leuningen zijn ingezakt en de hoek staat op instorten, want die helt steeds meer naar achteren. De week na de vakantie had ik zoiets van. Oke, de verkoop gaat verlopig niet door, dus nu ga ik toch eens kijken voor een bankstel. Bij Budget Wonen kon ik gelijk goed slagen voor een kleiner bankstel, en een leuke (ook een kleinere) eettafel. Met  8 tot 10 weken levertijd. Dus hopelijk wel voor mijn verjaardag. Nu kreeg ik begin deze week bericht dat de meubels al in het magazijn stonden en dus volgende week zaterdag worden gebracht  5 weken. :-))))) Dat is supersnel. Dus nu heb ik vleugeltjes gekregen. Ik wil dus kussens gaan haken waar ik al de katoen voor had gekocht. (zie onderste foto) Mijn nieuwe plaid krijgt straks ook een plekje op de bank. De bank is trouwens in antraciet grijs ;-) Maar de rest wil ik allemaal in paars/grijs tinten.



Dus ik heb er zo zin in.  Gisteren in Alphen, samen met mijn dochter nog even de stad ingegaan en toen liepen we  hier naar binnen.  bij Crea-Flex.
Ik was er nog nooit binnen geweest. Maar het is een leuk klein winkeltje met heel veel creativiteit en ze houden verschillende workshops. Daar zag ik dus ook de nieuwe Zpaghetti staan. Ribbon XL.
Veel mooie materiaal dan de Zpaghetti. lichter en dunner. En Oh! Oh! Oh! In die mooie paarse kleur die precies bij mijn nieuwe plaid en kussens gaat passen.

Je snap het al... ik heb 2 klosjes meegenomen. genoeg voor 1 kussen. of 2 als ik een stoffen achterkant ga gebruiken. (daar moet ik nog even over nadenken) .
Een tussendoorkussen, want het gaat lekker snel met  haaknaald nummer 10.
En ik vond zo'n een leuk patroontje bij Lindevrouw
Door wisselend de voorste en achterste lussen te gebruiken krijg je dit resultaat.
(het patroon staat daar beschreven)  Ik weet alleen niet of ik genoeg heb voor een schulprandje.




Met 10 toertjes ziet het er met Ribbon XL zo uit.  
Hoewel ik me nu wel afvraag of ik het helemaal goed doe.
Want het ziet er iets anders uit, maar dat zou
ook door het andere materiaal kunnen komen.
En ik zie nu ook een foutje....Dus dat wordt uithalen.




Dus voorlopig ben ik aan de haak.
en leef ik op een mooie paarse haakwolk haha
Die Paris drops had ik al een poosje in huis.
Daar ga ik Granny square kussens van maken. 


Hooking Gooooooooooooooood!!!! 

Tot morgen!!!  Dan de uitslag van de Give-Away

19 reacties:

Mirjam

Hallo Petra,
Wat stoer van je, dat je zo positief bent in dit alles. Gewoon alles een nieuwe look geven en dan kun je er weer tegen. Dat is wel de allerbeste instelling, maar je moet het wel kunnen... Hartstikke leuk, dat paars, wij hebben hier ook paarse accenten en grijze ook. Ik heb nu ook paars en grijze kussens op een zwarte bank. De paarse heb ik zelf gebreid. Heel leuk was dat. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van je paarse kussen en zeker naar wat er van die andere bolletjes Paris drops gaat worden...
Ik wens je een heel fijn weekend, en ben in afwachting van morgen...
Groetjes,
Mirjam

Linda

O, ik ben wel heel benieuwd naar dat Ribbon XL,ik ben zelf best een Zpagetti-fan en dol op paars dus dat kussen is toppie.En geniet maar lekker van je nieuwe meubels,ik heb ook nog maar pas een nieuwe bank en je hele interieur knap er gelijk van op.Fijn weekend,gr.Linda en ik wacht met spanning op de uitslag........

Angélique

Whaaahhh, paars, paars, paars! Ik ben gek op paars! Wat ben je druk bezig zeg! Wordt allemaal ook zo leuk (alleen dat foutje kan natuurlijk niet, haha; schijnt een bewijs van handwerk te zijn, dat hoort er in ;-) ) Ik vind het er al zo gezellig uit zien bij jou, als ik de foto's bekijk en nu ga je het nóg gezelliger maken!
Grappig dat jij ook bijna jarig bent (me too), wanneer mag jij dat heugelijke feit vieren? Ik ben 2 november aan de beurt. Zou dat zoveel overeenkomsten verklaren? haha.
Fijne zaterdag met veel haakplezier!

OCTOPOES

Wat goed dat je 't positief bekijkt! Doe ik ook, en het bevalt me goed.
Die zpaghetti geeft dat kussen een geweldig mooi effect!

Birgitte aka Bietje

Dacht ik dat ik de enige was die paars een geweldige kleur vond. Zie ik hier dat er vele met mij zijn. Zo'n mooie woon- en modekleur. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Ik zou wel alleen de voorkant van de kussens in zpagetti doen en de achterkant van stof. Kun je ze nog eens omkeren en heb je totaal andere kussens. Maar zo heb je er ook meteen twee, scheelt toch aardig weer wat geld.

Moon

Lekker paars allemaal! Wordt vast heel mooi. Ben benieuwd naar dat Ribbon XL, dus dat haakt fijner dan Zpaghetti. Daarvan ligt hier nog steeds een half-af kussen te wachten tot ie eindelijk eens een heel kussen mag worden. Men, daar krijg je spierpijn van. Ik ga eens kijken, vast ook op de KreaDoe te zien.

Groetjes, Simone

Angélique

Je kunt ook de ene kant van de kussentjes met Ribbon XL maken, de andere kant met granny's...

Pink Princess

LEUK met dat paars, tja ik ben ook wat van het paars de laatste tijd. Vind het zo'n mooie kleur en het combineert schitterend met jouw grijze bank en mijn rose /ivoor interieur ♥ Dat materiaal heb ik nog niet gezien, lijkt wel erg leuk hoor. En ja dat daardoor het patroon anders lijkt...is logisch :) Maar wel mooi ♥

Lekker positief blijven meis, doet je alleen maar goed

Margot

veel plezier met je nieuwe bank en alle kussens die daar op komen te liggen ;)

Elizabeth

Paars is een geweldige kleur.. Houd je ook van de paarstinten die naar blauw neigen? Ik denk het wel als ik naar je dekenblokjes kijk. Ik vind het hele spectrum van rood naar blauw ook geweldig.
En weet je; paars is het symbool voor passie. Mensen die van paars houden zouden inventief zijn, vol inspiratie, origineel en ook spiritueel... Deze wijsheid komt van internet hoor. Maar ik heb ook wel gehoord dat paars de kleur is van bedachtzaamheid, van het denken...
Een kleinere bank is veel handiger dan een grote. Je kunt er ook veel meer mee schuiven en andere hoekjes creëren.
Op de foto lijkt je nieuwe garen meer blauw dan paars, maar dat kan ook door m'n laptopscherm komen... Haak je stokjes bij het kussen? Leuk hè, dat voorin en achterin haken. Met vasten kun je dat ook doen. Afgelopen week heb ik zitten proberen a.d.h.v. dat 850 stekenboek van m'n zus.. Nou, het zal best heel mooi worden, dat is jou wel toevertrouwd. Heerlijk om je interieur zo "beet te pakken"... Hier zitten we ook op de wip.. Huis wel in de verkoop (maar weinig animo), maar we willen ook graag wat veranderingen zoals een schouw met gashaard en de wanden behandelen met kalkverf...
Nou, ik wacht in spanning op de uitslag van de give away, want die is echt superleuk!

Fijne dag verder, groetjes Elizabeth

Monique van den Berg

Wat een lekker vooruitzicht nieuwe meubeltjes.
Mooie paarse kleur heb je uitgekozen voor je kussens. Ik denk dat een schulprandje helemaal niet nodig is. Zo blijft het kussen lekker strak en stoer.

Fijn weekend,
Monique

Berkeboom

Klinkt allemaal heerlijk positief, vind de kleur van het kussen ook heel mooi. Groetjes Gré

Willy

Dat is een meevaller met de vroege levering van de bank, dus ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt om hem gezellig aan te kleden.
Leuk met dat grove garen voor je kussen en dat andere garen ook.
Groetjes

Marieke maakt

Oh maar dat is prachtig paars zeg! Veel plezier ermee & ik ben benieuwd naar het eindresultaat (op je mooie nieuwe bank....)

Jacomijn

Leuk hoor, zo bezig zijn met je inrichting. En nou zie ik alweer van dat mooie dropsgaren. 'k Denk dat ik nu toch es op onderzoek uit moet ! :o) !!!

Saskia

ongelooflijk maar ik ga ook altijd maar naar paars ... paars en petrol/turquoise ... gelukkig gaan die twee goed samen :o)
Veel plezier met het haken en ik kijk uit naar het resultaat!

Betsy

Knap dat je het allemaal zo positief weet op te vatten! Goed idee om het huis nu lekker van jezelf te maken en paars is daar een prima kleur voor, zeker in combinatie met grijs. Mooie vlinders zie ik daar ook op je foto's :) Ik ben heel nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat, maar ik weet nu al dat het mooi gaat worden!
Spannend, de give-away....

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

by Ieke

Fijn dat je het allemaal zo positief opvat! Heerlijk!

Je paarse wolk vind ik helemaal prachtig! Niets meer aan doen, gewoon alles paars ;)

marion

prachtig al dat paars, heerlijke woonkleur.

Een reactie posten