CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 oktober 2011

Huiselijke taferelen.

Zo, deze dame  zit er helemaal klaar voor. Ik heb mezelf geinstalleerd terug op de bank waar ik vannacht op heb geslapen. Ja echt waar, maar dat had wel een reden. Mijn bed ligt namelijk vol met was en kleding die ik uit de linnenkast heb getrokken en gisteren had ik geen zin meer op het op te ruimen. En ik lag zo heerlijk op de bank. dat ik ook geen zin meer had om naar boven te gaan. haha Ik heb nog lekker geslapen ook, alleen ben ik een beetje stijf van een andere houding. Ik heb evengoed een relaxed weekje achter de rug, geen vroege en lange diensten, alleen vanavond nog 3 uurtjes tijdens de spits werken, en dan het weekend lekker vrij. Normaal gesproken zit ik 's Morgens altijd aan de grote tafel, samen met mijn dochter achter de laptop, maar ook die is vandaag vrij en lig nog op bed.  Dus vanmorgen was echt genieten. 6 uur gaat mijn zoon de deur uit. Dus al die tijd ben ik al op. Heerlijk onder een dekentje wat haken en breien. En nu is het tijd om even een blog berichtje  te schrijven. Met een bakje koffie uit mijn nieuwe AH beker.



Alle foto's zijn vanmorgen rond 9 uur genomen. geniet maar even mee van de huiselijke taferelen.
Hier een kamer vieuw vanaf de bank.



De witte deken had ik netjes opgevouwen op de tafel gelegd.
Voor ik er erg in had was hij al in beslag genomen door poes #1
Ik kan haar geen ongelijk geven. ;-)


Poes #2 kijkt uit het raam. 
nieuwsgierig kijkend naar alles wat voorbij loopt.


Als ik haar roep kijkt ze me aan.
De dames hebben het naar de zin.


Mijnheer Toby ligt lekker in zijn mand.
Normaal gaat hij 's nachts altijd de bijkeuken in.
Want hij wil nog wel  eens wat vernielen 
Maar vannacht mocht hij in de kamer blijven.


Goeiemorgen Toop! 


Naast me op de tafel een stukje stilleven. 
voor even dan want de wol en haaknaald
worden zo weer opgepakt
voor alweer een nieuw vierkantje.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga als een speer.
Dat heeft wel een reden, maar dat vertel ik volgende week pas. 
hihi zie ik mijn stofzuigerborsteltje erbij liggen.
Hoezo Luie huisvrouw ;-) 


Het stapeltje groeit lekker door.

Maar ik heb nog meer gedaan.
Ik snap zelf niet eens waar ik de tijd vandaan heb gehaald.
maar de afgelopen 2 weken heb ik 
ook nog een aantal blokken gebreid.

Deze heb ik vanmorgen afgemaakt
Ajour in hoekmotief op herhaling
Een patroontje van Busy Bessy




De laatste 2 nieuwe blokken van Busy Bessy





En dit zijn patroontjes van de  Groninger Meebreideken.



Tijdens het schrijven van dit blogje in immidels de dochter uit bed gekomen.
 is de kat met deken en al opzij  geschoven.
en zijn de rollen in de hondenmand omgedraaid
Want het witte mormel is erbij gekomen.
en hoe klein die ook is.
Hij is de baas. 

Ze is een kaartje aan het schrijven.
Mijn dochter en ik doen sinds kort aan Postcrossing!!  
Ook daar kom ik van de week op terug.





Evengoed, ze passen er heel goed samen in ;-) 
zo en nu ga ik me opknappen
Het is over tienen en we gaan straks richting Alphen.
even een bezoekje aan mijn ouders.

tot  Morgen! 


16 reacties:

Willy

Via je leuke uiltjesverzameling rol ik je huiskamer in. Je had er om negen 10 uur al bijna een halve dag opzitten, zo heb je wel lekker de tijd om wat te doen. Ik zie dat je ook nog met een andere deken aan het breien bent. Mooie blokken.
Fijne dag!

Thea

Hoi,

Wat gezellig om je blogberichtje te lezen! En zoveel leuke foto's van je huisgenootjes.

Fijn weekend,
groetjes Thea

Jacqueline

Gezellig, even kijkje bij jou thuis..
Ook een gezellige dierenboel, dat zie ik wel.

Mirjam

Hallo Petra,
Wat een heerlijke gezellige bedrijvigheid. Je blokjes worden prachtig en ook de blokken van de meebreideken zien er geweldig uit. Ik denk er heel hard over om ook zo´n meebreideken te gaan maken. Maar dan zal ik heel wat tripjes naar Zeist moeten maken, want daar wonen mijn ouders en mijn moeder kent zowat elk ajourpatroontje dat bestaat, en ik helemaal niet. Zij zal ze me allemaal moeten uitleggen. Maar ik denk er toch heel hard over hoor...
Ik wens je een fijne middag in Alphen )hier valk bij, in Nieuw-Vennep) en dan vast een heel fijn weekend,
Groetjes,
Mirjam

Johanna

Heerlijk logje, zo huiselijk. Wat een schattige huisdieren heb je. Mooie blokken zeg! Fijn weekend.

Angélique

Wat een gezellig verslag heb je weer geschreven! Zo te merken zit je lekker in je vel en dat is mooi. Met je vierkantjes ga je zeker hard zeg! Ik ben wel benieuwd naar de reden daarvoor, want dat zeg je niet zomaar ;-)
Met de breiblokken ga je inderdaad ook als een speer. Is je moeder ook nog aan het handwerken gebleven?
Veel plezier in Alphen!

Elizabeth

Wat leuk om even virtueel bij jou op "visite" te zijn. Heerlijk die poezen en hondjes en heerlijke handwerkspullen....
Maar eigenlijk ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar Peetje zelf, ik zie alleen maar spijkerbroekbenen en sokken, of zijn die niet van jou?
Je haalt de kast op dezelfde manier overhoop dan ik, alleen ga ik wel in m'n bed slapen i.p.v. op de bank. Moet d'r niet aan denken, maar jouw bank ligt misschien een stuk comfortabeler dan de mijne... Nee, ik houd echt van m'n bedje!
Nu zit ik nog even te kijken naar de granny's, hoe blijven die nu toch zo mooi rechtop staan...? Heb je er iets doorheen gestoken?

Groetjes, Elizabeth

Pink Princess

Gezellig zo ♥ (ik beken: Dat is mij ook een keer overkomen, dat ik laat op de bank in slaap viel en pas de volgende morgen wakker werd...nog op de bank hihi) Je handwerken zien er weer mooi uit.
OOK ik doe aan Postcrossing, al een tijdje, leuk is dat he??

Groetjes en vannacht wel weer in je eigen bed slapen hoor!!

M@ri@n

Anoniem

Je gaat zeker als een speer en niet alleen met haken en breien. Een logo met een duizendpoot er op zou héél toepasselijk wezen. Je hebt er in iedergeval plezieran!!!

Anje

Een gezellige omgeving om al je moois te maken, lekker genieten van je heerlijk "THUIS".
Fijn weekend!

Jonneke

Wat een gezellig bericht heb je geschreven! Lekker knus en gezellig!
Groetjes, Jonneke

Betsy

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit! Ik zat gewoon te grinniken dat je op de bank hebt geslapen: heerlijk om zo lekker je eigen gang te gaan. Geweldig :)
Je gaat wel hard met de granny's en de blokken. Mens wat een productiviteit.

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn

Leuk, zo'n huisview !!

Maar ik ben ook ook heel benieuwd naar dat postcrossing, want daar heb ik over gelezen en ook aan gedacht om daar misschien aan mee te doen en kijk dus zeer uit naar jouw verhaal daarover !!!

En (volgens mij heb ik het al een keer geschreven maar) nogmaals: wat is dat toch mooie wol die je gebruikt voor de granny's!!

Groetjes en fijn weekend, Jacomijn

Marjo

Wat een leuke rondleiding zo ...en voor jou en dochter een relax dagje..;zalig toch ?
en al zoveel vierkantjes wowww...

Geniet van je dagje Alphen (die nu al voorbij is wss als ik dit schrijf)

Marjo

marion

heerlijk huiselijk.........

Anoniem

Hallo verzamelaarster,

Wij hebben een uilenverzameling echter vanwege ruimtegebrek zijn we genoodzaakt deze te verkopen. Hebt u belangstelling hiervoor? Ik kan u een aantal foto's mailen.
wiebe.willeke@casema.nl

Een reactie posten