CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 oktober 2011

Handwerkbeurs Rotterdam 2011.

Voor mij was dit echt de eerste keer dat ik naar een handwerkbeurs ging. 2 jaar terug ben ik naar de Crea Doe geweest maar dat is toch anders, dat is meer kaarten, scrappen en papier gedoe. Toen vond ik het eigenlijk een beetje tegenvallen. Vandaag had ik grotere verwachtingen die inmiddels wel zijn uitgekomen. Vanmorgen Eerst met de trein, overstappen in Woerden en vervolgens een stukje met de Metro. richting Zuidplein (Ook nog nooit gedaan) Dus al met al was dat al een avontuur op zich. Aangekomen bij de Ahoy. Ik had nog geen kaartje dus stond ik toch zeker 10 minuten in de rij bij de kassa. Aan de andere kant was er ook nog een poppen en berenbeurs. Wat een timing. Maar vind 1 wel genoeg op een dag. Eenmaal binnengekomen liep ik gelijk tegen de viltfiguren aan. Attelier Klaproos en Attelier Poppejans. Leuk.. Leuk... en nog eens leuk. Maar wel heel veel kerst en dat wilde ik eigenlijk niet. Ik wilde iets wat ik bijna het hele jaar door kan laten staan. Lente en Zomer.
Eerst stond ik bij een bak vol met afgeprijsde pakketjes, maar daar was het zo gegraai. Maar toen viel mijn ook op deze mijnheer. Was gelijk verkocht.  Kristoffel Kriebelteen.  Een Lente kabouter van Attelier Tintangel  met een gratis klaproosbroche.  Dus ik ben geslaagd voor een viltpakketje.





3 bollen Drops Delight.
Want ik wil mijn plaid toch iets groter maken dan het origineel. 
Dat betekent dat ik nu in totaal 182 vierkantjes moet maken.
Vind ik heel niet erg want het is heerlijk spul om mee te haken.


Een punnik en een bloemapparaatje.
Lijkt me zo leuk om daar wat mee te gaan doen.
In het boek van Eline's winterhuis staan hele leuke ideetjes.
En houd de blog van Busy Bessy maar in de gaten want die 
is er al mee bezig.  

En daarbij ik heb zoveel restjes wol dat ik hier wel even mee  uit de voeten kan.


Die flowerloom heb ik "By Petra" gekocht.
waar ik dus ook wol kocht voor die leuke sjaal die in het zelfde boek staat.
Het is best dure wol, maar zo mooi en zacht en ik kan er dus 2 sjaals van maken.
Een voor mezelf en één voor mijn dochter.
Hier zal ik vandaag of morgen wel aan beginnen. 
Omdat ik naar de sjaal vroeg kwam Petra me zelf helpen.
Stelde ik me voor als Petra, dus we moesten er wel om lachen. 
Een hele leuke meid overigens en ze hielp me ook ontzettend goed.
Ik heb 6 kleuren gekocht. 


Mijn handen jeuken echt om met deze wol te gaan werken. 
denk als dit blogje klaar is, ik de haakpen ga halen.

Er komen nog meer sjaaltjes
echt van die Luie Bankprojectjes.
en die zal ik de komende maand nodig hebben.

Voor alweer een nieuwe stokhaaksjaal
maar dit keer wil ik een smalle maken.
met 10 steken breed.
Bij Knitted Knots, inclusief patroon. 
Niet echt nodig maar leuk om te hebben.



En nog een sjaaltje

een Pijpenkrulsjaal.
Soortgelijke wol kan je trouwens ook (veel goedkoper) bij zeeman kopen.
Maar dat is Acryl en ik ben nogal erg statisch in de winter.
Dit zag er echt leuk uit en het patroontje is heel simpel
Vroeger haakte ik ze al van die krulletjes. 



En  heel veel lapjes heb ik voorbij zien komen
Zoveel leuke stands met quilt, stitchery en patchwork.
Daar sta je gewoon bij te kwijlen.
Zo mooi dat je alles wel mee wilt mee nemen.
Maar aangezien ik dit nog nooit heb gedaan.
Wilde ik eerst met een klein werkje beginnen.


Ik was er niet weg te slaan.
een beginnerskitje



En bij Thistles kocht ik dit leuke 
zelfmaakpakketje. Schaapjes voor de fun.
hang ik boven mijn bed als ik niet kan slapen
Kreeg ik er een gratis sleutelhanger borduurwerkje bij.



En iets van Tilda.
Daar moet ik echt voor gaan zitten.
Maar vreselijk leuk. 


En nog wat leuke kerstboomfrutsels om te maken 


Om in de boom te hangen.
Dat stokpaardje is echt heel schattig 

En zo heb ik werkelijk
Veel te veel  uitgegeven.

Voorlopig laat ik me dus niet meer zien op een handwerbeurs.
of op welke beurs dan ook. 
Veel te Druk, 
Veel te warm,
Veel te veel verleidingen. 
Vreselijke moeie benen
(Verkeerde shoenen) dus zere voeten.

Maar met al dat moois thuiskomen, maakt alles weer goed.
en was het leuk om bij al die kraampjes te kijken.
Maar voorlopig ga ik echt niets meer kopen op het gebied van handwerken.
zet ik ook geen stap meer in een handwerkwinkel.

Vanaf nu ga ik eerst alles afmaken.
Dat wordt mijn komende 365 * 2 dagen project (echt waar)
Dus eerst
Al mijn nieuwe wolletjes opbreien.
Alle pakketjes wegwerken.
en alles waar ik aan begonnen ben af te maken.
Daar kan ik wel zeker een jaar mee vooruit. 
(als het er geen 2 zijn) 


Nog een klein berichtje.

De hele maand November zal ik een stuk minder gaan bloggen.
I.v.m uitval van 2 collega's zal ik een hoop extra overuren gaan draaien. 
Op zich wel lekker voor mij. zeker na de bovenstaande uitgave.
Maar zeker niet leuk voor mijn collega die een 
hele vervelende operatie te wachten staat en 
minimaal 4 weken uit de running is. 
waarvan ik toch een hele boel van op zal vangen.
Dus ik ben er wel, maar gewoon wat minder.

Lieve groetjes en een prettige avond.
Misschien tot Morgen 

Petra

26 reacties:

Moon

Wat een hoop bij te lezen op je blog! Leuk allemaal! Ik ben nog nooit naar de Handwerkbeurs geweest, maar als ik ga, laat ik mijn portemonee thuis, haha, zeer herkenbaar, zo in de verleiding komen, toch kopen en dan achteraf vinden dat je veeeel te veeel hebt uit gegeven. Ach, dat vergeet je wel weer, maar het plezier van je aankopen blijft en daar gaat het om. Je hebt leuke dingen gekocht en een goed plan voor de komende 2 jaar, haha. Bij mij blijven er toch altijd van die UFO's liggen. Krijg dit jaar voor de derde(!)keer de kans een boekenlegger in kerststijl af te maken vóór de kerst... ik denk dat ik 'm maar sloop, dat gaat sneller. Ik ga volgende week naar de KreaDoe, ga proberen me te beheersen... ben benieuwd of dat lukt. Je mooie kado staat op mijn blogje, ben er echt erg blij mee!! Heel erg bedankt, nogmaals!! Fijn weekend, groetjes, Simone

Amarins

Wat een super gezellig blogje. Je hebt super genoten dat is er gewoon aan af te lezen. En wat heb je prachtige spullen gekocht, jij vermaakt je voorlopig wel. De beurs in Rotterdam is me helaas te ver, ik hoop in het voorjaar dat de beurs in Zwolle net zo leuk mag zijn.
Geniet van al je wolletjes ed, veel plezier ermee.
Groeten, Amarins

Anje

Oh wat heb je veel moois gevonden..... dat wordt een heerlijke Handwerkwinter en.....dit weekend heb je alvsast een uurtje cadeau! Ik was ook in de "Handwerkhemel" vandaag met DD. Ben nog steeds helemaal blij.... Mijn aankopen komen vast ook nog wel in een logje voorbij. Geniet maar fijn na. Sterkte met je collega's!
Lieve groetjes Anje.

Betsy

Oh, die kristoffel Kriebelteen is zo leuk! Ik vind het geweldig dat jij nu ook aan het vilten gaat. Ik was al benieuwd wie de eerste zou zijn, na al mijn viltblogjes ;)! Die verleiding op zo'n beurs is ook wel heel groot, maar ik denk dat je wel heel veel mooie dingen hebt gekocht, waar je voorlopig mee vooruit kunt.

Ik hoop dat we wel zo nu en dan nog even van je berichtjes kunnen genieten, ondanks het drukke werk. Het is altijd zo gezellig om te lezen!

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

meijra

Oooh wat herkenbaar. Ik heb besloten om niet te gaan dit jaar. Ik teer nog op de spullen van vorig jaar. Toen had ik schandelijk veel uitgegeven. Maar ik moet zeggen, dat ik heel de dag heb lopen twijfelen om alsnog te gaan. Maar ik wil echt sterk blijven. Meid wat een leuke spulletjes heb je gekocht. En wat moest ik lachten om je verhaaltje over teveel, te druk enz. Ha ha. Nou heel veel sterkte hoor met de spulletjes op maken.
gr. Meijra

Angélique

Jeetje, heb je nu toch de hele Ahoy leeg gekocht? Whaha! Voorlopig ben jij wel zoet. Veel lezier met alles!

Linda

Zo wat heb jij veel ingeslagen,je kunt naast het extra werken vast wel wat ontspanning gebruiken.Maar wat een leuke spulletjes allemaal, ik heb 2 beursen deze week en ik ga toch echt proberen ;-)om niet teveel uit te geven maar de verleiding is altijd zoooo groot.......

Johanna

Wat mooie dingen allemaal. Prachtig garen.

Elizabeth

Tadaa... wat een verslag, Petra! Heerlijk..., alsof ik er zelf rondliep. En wat heb je veel gekocht, ik weet niet of het teveel is hoor. Je gebruikt het allemaal dus so what? Ik denk dat je er heel veel van gaat genieten!
Jammer dat je wat minder gaat bloggen, maar ik snap het wel. Het kost gewoon best een hoop tijd, ook alle berichtjes van anderen lezen&reageren...
Jij gaat gewoon 's avonds lekker op de bank zitten relaxen en dan zien we je wel van tijd tot tijd om het hoekje komen met al je 365 dingen...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Gerd@

Alles bij elkaar een mooie maar vermoeiende dag met vele leuke aankopen ..... die aankopen maken een hoop goed heel veel succes ermee
groetsssssssssss Gerd@

Jacqueline

Haha.. ik was er ook. Ik ga zo nog es kijken hoe ik moet stokhaken.. ik heb zo'n dikke stok gekocht en mooie wol ervoor! En leuke boekjes!
Groetjes Jacqueline

Thea

Heerlijk wat een gezellig verhaal weer, en één keer per jaar mag je best eens met euri's strooien op een leuke beurs. Wat maakt het uit, je hebt er weer een hoop plezier van.

Fijn weekend,
groetjes Thea

Sandra's Handmade

He wat grappig, dan hebben we elkaar vermoedelijk wel gezien vandaag want ik was ook in Rotterdam. Jij was dus degene die ervoor gezorgd heeft dat ik die flowerloom niet meer kon kopen bij Petra, hij was uitverkocht... Jammer hoor, maar ik heb daar nog wel het boek Eline's winterhuis gekocht.

Je bent zo te zien een stuk beter geslaagd dan ik ben. Ik heb 4 boekjes gekocht en sokkenwol om sokken voor mijn moeder te gaan breien.
Een boekje met handschoenen en wanten breien, een met beren breien en haken, een interieur haak en brei boek en Eline's boek dan natuurlijk.

Ik had van te voren al kaartjes via het internet gekocht en de rij die ik zag staan bij de kassa deed mij een sprongetje in de lucht maken zo blij dat ik was dat ik al kaartjes had :) Het was inderdaad erg druk, ik denk wel twee keer zo druk als vorig jaar.
Op naar volgens jaar... onee, eerst volgende week de kreadoe nog.

Corrieneeltje

Ha,ha,ha, wat een lijst van vermoeienissen en aankopen na deze beursdag. Maar duidelijk dat je innig tevreden bent en voorlopig genoeg te doen hebt met al die prachtige aankopen. Leuk om je blog gevonden te hebben en ik ga hem meteen toevoegen aan mijn lijst.
Fijn weekend en groetjes van Corrie

Anoniem

Heerlijk zo heb ik ook meegelopen langs alle mooie spulletjes en nu heb je een klein handwerkwinkeltje in huis......geniet maar van al dat leuks en sterkte met je langere werkdagen.
fijn weekend

Vlijtige Handjes

Een beurs is Altijd moe en Zere Voeten maar zo lekker als je thuiskomt met de buit. Je hebt mooie garens uitgekozen en leuke pakketjes. Nou dat komt wel goed.
groetjes Anita

Willy

Hallo Peetje, leuk verslag van je aankopen. Ik kan me voorstellen dat je aan het eind van de dag geen puf meer had. Je kunt in ieder geval even vooruit. Nu zie ik ook het punnikmachientje, daar punnik je snel wat metertjes mee weg.
Dat stokhaken heb ik vroeger ook gedaan, lijkt me leuk om weer eens te doen.
Fijne dag, groetjes

Tineke

Wat een super leuke aankopen heb je gedaan, zo kun je weer even vooruit.

Corine

Ik heb je niet gezien op de beurs, hihi.
Voor mij was het ook de eerste keer dat ik me op een handwerkbeurs liet zien, samen met 2 collega's gingen we vol goede zin naar Ahoy.Al met al heb ik me nog redelijk ingehouden met inkopen doen, maar met leuke zpagetti- pompoen en een boek en tashangerpakketje was ik al aardig tevreden. Ook had ik graag een punnik-apparaatje gekocht, maar helaas was die al uitverkocht. Ben benieuwd wat jij er mee gaat maken!

Mirjam

Hallo Petra,
Wat heerlijk dat je zo´n fijne dag hebt gehad en zo bent geslaagd met je aankopen. Ik ben heel benieuwd naar alles wat je gaat maken...
Fijn weekend voor nu,
Groetjes,
Mirjam

Jonneke

Wat een gezellig verhaal. Ik zie het helemaal voor me, rondlopen op zo'n beurs vol verleidingen. Je hebt echt hele leuke dingen gekocht! Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien!
Groetjes, Jonneke

Roos

Wat een leuke spulletjes heb je gekocht, jij hoeft jezelf voorlopig niet te vervelen,
Roos x

marion

wat gaaf gaaf gaaf zeg........ik sla dit jaar over maar hoop volgend jaar weer te gaan maar ik bezwijk ook voor van alles..........het is ook zo leuk allemaal...........

Unknown

wat een leuke dingen heb je allemaal gekocht. Je kan idd voorlopig vooruit. Succes met extra werken, en sterkte voor je collega.

Janine en Suus

Altijd leuk de handwerkbeurs! Alles is ook zo leuk en mooi dat je met veel meer thuiskomt dan je bedacht had maar ach... de winteravonden zijn lang! Stond er geen kraampje waar ze tijd verkochten?
Groetjes Janine

by Ieke

Oh Petra, wat heb jij heerlijk veel uitgegeven. Maar wat heb je er verschrikkelijk mooie spulletjes voor gekregen. Die zijn je zuurverdiende centjes meer dan waard! Ik kan er altijd zo van genieten, om te kijken wat anderen hebben gekocht. Dat is voor mij al een stukje voorpret.

Verstandig dat je het even rustiger aan doet met bloggen. Je werk en je thuis zijn veel belangrijker. Daar moet eerst even al je energie naar toe. Wens je collega sterkte van mij!

Een reactie posten