CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

17 oktober 2011

Herfst Granny.


Het is al weer een poosje geleden dat ik de wol kocht voor deze granny deken in dezelfde warme herfstkleuren.  Het bericht dateert van 4 augustus  ruim 2 maanden geleden.
Het patroon komt van Garnstudio. en de wol is  (Drops Delight) Ik was er zo enthousiast aan begonnen, het is echt heerlijke wol om mee te haken. de kleuren zijn prachtig.
Maar het stopte bij de 9 vierkantjes die ik toen maakte. Wat eigenlijk bedoeld was als een vakantieprojectje. is er helaas niet van gekomen en later door de kerstballen en andere dingen heb ik het opzij geschoven.
Afgelopen zondag heb ik de haaknaald weer opgepakt. Heerlijk om weer eens aan de granny's te beginnen. En zoals je aan de zijkant kan zien staat de stand nu inmiddels op 21 vierkantjes. Ik haal er precies 13 uit 1 bol.  dus vooralsnog gaan het er 130 worden.


Zo is het een leuk herfsttafereeltje


met 10 bollen Drops Delight (hier nog 8)
en 4 bollen Drops Fabel voor de rand en het aan elkaar haken.


Toch zal hij anders gaan worden als op de foto. want daar hebben ze hem met haaknaald 5 gehaakt. Nu is dit hele dunne sokken wol. (labeladvies 2,5) en dan met nummer 5 dat vond ik echt niet mooi. Op de foto lijkt het misschien wel mooi maar ik hou niet zo van die hele losse haaksels. Dus het werd nummer 3 1/2 .


De vierkantjes komen natuurlijk een stuk kleiner uit , maar het zal evengoed een mooi geheel worden.
Het patroontje is lekker makkelijk en omdat  je niet van kleur wisselt heb je maar 1 draadje om af te hechten. Voor de rand heb ik een paarse kleur genomen ipv zwart.
De vaart zit er aardig in nu,  dus ik hoop dat ik dit een paar weken zo vol kan houden.
Ik wil hem namelijk dit jaar nog af hebben. Maar dan moet ik er wel ongeveer 4 per dag maken.
Moet lukken toch.

18 reacties:

Angélique

Ow, wat zal die mooi worden!
Ik geef je groot gelijk dat je voor naald 3,5 hebt gekozen; zou ik ook doen. Mooie warme kleuren!

MrsYarnart

wow! beautiful colours!

Happy in red

Grinnik! Ik heb dus net mijn zomer-granny deken af, hahaha. Dus wel lossen elkaar lekker af. Leuk patroon!
Esther.

Betsy

Dat zijn inderdaad prachtige herfstkleuren! Dit wordt wel een heel mooie deken zo te zien.
Veel plezier met haken!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Dat zijn echt prachtige kleuren....en hij komt echt wel af...ben ik zeker van ...ook al is het volgend jaar .....

marjo

Berkeboom

Wat een mooie warme kleuren, veel succes! Groetjes Gré

meijra

He is dat alweer 2 maanden geleden? Ik dacht veel korter. Je zal er zeker geen spijt van krijgen hoor, het is zulke mooie wol. Het is echt zijn geld waard. Ik ben benieuwd hoe het met een paarse rand wordt, Volgens mij heel mooi.
gr. Meijra

Johanna

Erg mooie kleuren.

Elizabeth

Die wol heeft gewoon wat..., ik houd best van die tinten. Ach.., mijn granny's liggen ook maar te wachten. Alles op z'n tijd, denk ik dan maar.
Vier per dag vind ik nog aardig wat. Hoe lang doe je over een vierkantje? Beetje getikte vraag hoor, maar ik vind dat zelf altijd spannend om te weten..
Pft.., mijn borduurrandje is af, nu nog even vaststikken. En dan lekker nog even breien en lezen!

Groetjes, Elizabeth

Vlijtige Handjes

Mooie kleuren. Ik ben ook met delght aan het breien.... heerlijk. Met fabel heb ik ook een sjaal gebreid ook al zo lekker zacht. Ik ben wel een echte Drops-fan aan het worden.
groetjes Anita

Mirjam

Hallo Petra,
Wat een mooie kleuren zijn dat, ik geloof vast dat-ie heel erg mooi gaat worden. Maar vanaf nu tot het eind van het jaar jezelf vastpinnen op 4 per dag? Lijkt mij toch een hele opgave hoor... Ik heb één granny gebreid, laatst, om te kijken of ik nog kon haken en dat lukte nog aardig, inmiddels ook een japanse bloem en een heel randje om een sjaal die ik voor mijn moeder heb gebreid.. Wel weer leuk hoor, haken...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Roos

Een hele onderneming om zo'n groot plaid te maken, maar wel ERRUG mooi natuurlijk, de kleuren zijn ook prachtig.
Ik ga mij hierbeneden nog even opgeven voor je giveaway, want daar wil ik graag nog een kansje op wagen!
Groetjes Roos x

Regina

Wow, wat een prachtige wol!! Dat moet zo zeker wel gaan lukken om een prachtige deken in elkaar te zetten. Ik vind het vooral heel leuk (en bemoedigend!) om te lezen dat je gewoon lekker je eigen plan trekt en ondanks het patroon gewoon doet wat jij mooi vindt! Houd je ons op de hoogte? Heel veel haakplezier!

Rachel

Ik kan me het berichtje nog goed herinneren, want ik vond het toen al zo'n prachtige deken en moest net een klein beetje lachen toen ik las dat het bij 9 vierkantjes was gebleven, maar gelukkig heb je de draad weer opgepakt.

Dit wordt een prachtige deken, daar ben ik heel erg zeker van! Succes ermee en we zijn allemaal benieuwd naar het eindresultaat.

Willy

Ik vind dit ook prachtige grannies. Het gaat je vast lukken met 4 per dag, want het is toch een feestje om met zulk mooi garen te haken.

marion

moet lukken, hij wordt erg mooi, prachtige kleuren........

Moon

Wauw, mooi zeg! Helemaal mijn kleurtjes, wat leuk dat eke granny eigenlijk in 1 kleur wordt, wel gemeleerd, maar toch in 1 kleur. Gaat vast prachtig worden. Wel herkenbaar, mijn rondjesproject was ook een vakantieprojectje, maar ik ben er nog niet mee verder gegaan. Ach, het loopt niet weg, dat scheelt.

Leuke ideeën in de Anna Burda, genoeg te doen!

Groetjes, Simone

by Ieke

Hee, die deken komt me heel bekend voor. Heb nog getwijfeld of ik die zou gaan maken, of de Karisma deken (die overigens nog steeds 'bijna' af is ;))... Ik vind je deken prachtig, dat had je vast al verwacht...

Ben benieuwd naar je eindresultaat...

Een reactie posten