CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 oktober 2011

Postcrossing!

Mijn dochter en ik doen sinds een paar maanden aan Postcrossing,  Ik wat minder fanatiek, maar ik doe leuk mee. En ik moet heel eerlijk zeggen. het is leuk om zomaar een kaartje te krijgen van een wildvreemde uit een ander ver land. Vandaag kreeg ik mijn 9e kaart binnen uit China. Dat is toch wel heel apart.
Omdat ik een beetje lui ven heb ik de uitleg van iemand anders gepikt (hihi)


Postcrossing

Wat is Postcrossing?
Postcrossing is een hobby voor mensen die graag ansichtkaarten ontvangen van onbekende mensen.
Als tegenprestatie moet je wel zelf ook een ansichtkaart sturen.

1. je registreert je op de site www.postcrossing.com
2. de computer geeft je 5 adressen van ergens op de wereld om een ansichtkaart naar toe te sturen.
3. als er een kaart van jou ergens is aangekomen, gebeuren er 3 dingen:
je krijgt een bericht waar jouw kaart is aangekomen en iemand anders in het systeem krijgt het verzoek om een kaart naar jou te sturen. verder heb jij weer de mogelijkheid om een nieuw adres aan te vragen.
4. als jij een kaart hebt ontvangen, registreer je die op de site zodat de verzender weer een nieuw kaart mag versturen.
5. dit hele proces wordt geheel door een computer gestuurd.

En het werkt als een trein. Niet alle kaarten zijn even snel hoor want sommige doen er wel een maand over.
Maar het is gewoon leuk. je kan wat leuks achterop de kaart schrijven.



Mijn dochter (een stuk fanatieker)  heeft sinds van de week haar eigen Postcrossing blog dus ze is niet meer Hobbyloos hoor. en of ik dan misschien een beetje reclame wilde maken voor haar blog. Omdat er tussen de handwerkende damens ook al een aantal postcrossers zitten. Bij deze dus.  ;-)



Dit zijn tot nu toe mijn ontvangen kaarten.

De eerste kwam uit Polen.


De tweede uit New York


Postcrossing #3 Finland


Postcrossing # 4 Spanje



Postcrossing # 5 Engeland


Postcrossing #6 Japan
Heel apart met al die mensen die meehelpen aan een dak.


Postcrossing #7  nog een keer Finland


Postcrossing #8 Canada

Postcrossing # 9 China

Distance: 9,352 km (5,811 miles)
Travel time: 25 days

zo'n kaartje is bijna een maand onderweg
Je vraagt je af door hoeveel handen die is gegaan.
waarom het zo lang duurt.

En nu ga ik naar bed... het is eigenlijk veels te laat geworden.
Welterusten  ;-)


16 reacties:

Pink Princess

Ja grappig is dat he? Ik doe dit sinds een paar maanden ook, niet zo heel fanatiek ook maar toch.... De meeste kaarten die ik tot nu toe heb verstuurd waren 3 naar Rusland en de 3 USA. Eentje naar Engeland en nu is er weer een onderweg naar de USA , dus 8 tot nu toen geloof ik. Naar Rusland heeft er eentje 96 (!!!) dagen gedaan, ongelooflijk zo lang.... Waar die in de tussentijd allemaal beland is vraag ik me dan af hihi. (Had wel mee willen vliegen met die kaart, gewoon om te kijken waarom het zo lang duurde :) )

Ga even bij je dochter kijken.

Groetjes van de nachtbraker :D

Jennifer

LEUK LEUK LEUK hahahaha

Margreet

Wat een leuk idee. Ik, als postbezorger, zou eigenlijk ook mee moeten doen, alleen al om mijzelf en al mijn collega's aan het werk te houden. Haha. Aangezien tegenwoordig veel via andere wegen gaat. Misschien doe ik dat ook wel.

Willy

Leuk, ik had er al eens ergens over gelezen. Het kaartje uit Japan vind ik enig, wat een mooi gezicht die samenwerking.
Fijne dag, groetjes

Mirjam

Hallo Petra,
Wat een leuke hobby. Ik had er een paar dagen geleden ergens over gelezen, maar daarvoor had ik er nog nooit van gehoord. Lijkt me wel erg leuk om post te krijgen van overal vandaan...
Leuk ook om dit samen met je dochter te doen.
Maar nu mag jij zeker zelf het waxinelicht met de steentjes gaan beplakken...
Ik wens je een heel fijne woensdag,
Groetjes,
Mirjam

Iris (olapa)

erg leuke hobby

Regina

Wow, te gek!! Heel erg bedankt voor de uitleg!! Heel bijzonder! Zeker het overwegen waard. Maar jullie maken de kaartjes die jullie sturen niet zelf; daar gaat het niet om? Of mag dat wel?

GewoonWendy

Ik ben ook sinds een paar maanden aan het postcrossen. Ook lekker rustig aan, ongeveer 2 per maand. De eerste kaart die ik stuurde moest naar china. Die is nu al meer dan honderd dagen onderweg. Vraag me af of hij ooit nog aankomt....

Amarins

Wat geweldig leuk, een paar dagen geleden was het nog in het nieuws. Dat Post NL hier zo blij mee was, brengt weer geld in het laadje hè. Lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen.
Veel plezier met postcrossing!
groetjes, Amarins

Jacomijn

Leuk om te lezen hoe dat gaat enzo ! 'k Hou het in m'n achterhoofd ! :o)!

Betsy

Wat leuk! IK had er wel van gehoord, maar het precieze ervan kende ik niet. Dank voor de uitleg. Spannend o steeds weer af te wachten waarvandaan je een kaartje zult krijgen. Hangt natuurlijk ook heel erg af van de deelnemers.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth

Wat een leuke kaarten laat je hier zien; het werkt in elk geval beter dan die kettingbrieven of theedoekenopstuuractie... Goed dat lles geregistreerd wordt, dan kun je het volgen.
Heb je al een manier gevonden om al die prachtige kaarten op een leuke manier te bewaren?

Groetjes, Elizabeth

by Ieke

Wat een leuke hobby!

Ik ga je dochter meteen volgen. Ben benieuwd welke kaarten jullie allemaal mogen gaan ontvangen.

ChériesCrochet

Leuk ik ga weer meedoen :-)

Tineke

Oh, wat leuk, dank je wel voor de uitleg.
Zal ook eens gaan kijken op de website en misschien wel aanmelden

Janine en Suus

jaa, leuk is postcrossing hè, het blijft leuk als er een kaart op de mat valt. m'n oudste dochter doet dat sinds een jaartje en het is zo leuk om uit de meest verre landen een kaartje te krijgen; laatst kreeg ze zelfs een kaart van een 79 jarige dame uit amerika; (de meeste mensen zijn toch echt jonger)Ik zal haar naar je dochters blog sturen; vindt ze vast leuk!
Groetjes Janine

Een reactie posten