CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 oktober 2011

Het Muizenhuis en Kerstballen


Ik ben eigenlijk net thuis van een team uitje,  een bowling/bbq.  Het voordeel als je op 2 locaties werkt dat je dus ook 2 teamuitjes per jaar hebt. Het was super gezellig en ik heb heerlijk gegeten. slecht gebowld. (ik ben namelijk kampioen gootgooier) Maar dat maakt niet uit. Ik hou van de gezelligheid.
Ik ben de laatste week wel heel erg uithuizig. en morgen weer naar Rotterdam.
Jeetje zei mijn dochter, ga je nu alweer weg. Tja soms komt het zo uit. Gisteravond heb ik geholpen met de workshop Kerstballen breien. Waar hier al een heel verslag van te lezen is. 

Er zouden 26 dames komen maar het werden er iets meer.
31 plus 1 heer -  en de volgende workshop zit ook al vol. Super leuk! Zoveel animo had ik echt niet verwacht. In het begin had ik wel zoiets van Ohhhhh, wetende dat ik zelf in het begin ook zo heb lopen stoeien met die kleine naaldjes. hoe ga je dat iedereen uitleggen. 
Maar het ging harstikke goed, Sommige dames hoefde je niets uit te leggen. Die gingen zelf al aan de slag. Sommig hadden wat meer hulp nodig, Na 3 kwartier had bijna iedereen  toch wel de slag te pakken. Zelfs die ene mijnheer in die leuke gebreide trui. Die thuis van zijn moeder breien had geleerd. En de uitdaging wel aan wilde gaan. Dat vond ik toch wel heel erg tof.








8 november is de tweede workshop en dan ga ik weer helpen -))) 
Ik vind het ook zo leuk om met elkaar zo bezig te zijn.
Janine , Suus en Mieke bedankt voor de gezellige avond.

In de boekhandel heb ik nog een heel leuk boek gekocht.
Nee, Dit keer geen handwerkboek.
Hoewel het wel een hoog zelfmaakgehalte heeft.
Het is een kinderboek. 
Zooooooooooooooooooo leuk.
Was meteen verliefd.
Het heet het Muizenhuis.


Karina Schaapman werkte ruim 3 jaar aan een enorm muizenhuis, opgebouwd uit fruitdozen en met grotendeels zelfgemaakte en gevonden attributen en stofjes. Het inspireerde haar tot het schrijven van verhalen over een muizenfamilie die nu uitkomen in het eerste deel Het Muizenhuis; Sam & Julia. 


Ik lees Deel 1
Dus er komen er nog meer -))))
Yesss.


Een geweldig groot voorlees/kijkboek gebaseerd op Het Muizenhuis.
Het Muizenhuis is een kunstproject van Karina Schaapman en is gebouwd als decor voor dit kinderboek. Karina schrijft ook de verhalen voor dit boek. Het Muizenhuis is gemaakt van kartonnen dozen en papier maché. Voor het interieur heeft Karina gebruik gemaakt van authentieke stoffen uit de jaren `50, `60 en `70. Het Muizenhuis heeft een voor-, zij- en achterkant. Je kan er dus omheen lopen. De muizen zijn door Karina ontworpen, zijn gemaakt van stof en kunnen in alle richtingen gebogen worden.

Ik vind het een reuze leuk boek, Dit is nu echt zo'n boek waar je samen met kind of kleinkinderen op de bank gaat zitten. De verhaaltjes zijn vrij kort en simpel, maar dat vind ik juist fijn want het vraagt erom om er verder zelf over door te fantaseren.
Maar werkelijk een prachtig boek om zelf doorheen te bladeren, elke keer zie je weer wat nieuws.  Ik vind het een echte aanrader. niet alleen voor kinderen -)



Ik ben er erg blij mee


En dan vandaag naar de beurs.
Ook daar heb ik zin in.


Hier mijn verlanglijstje

  • Iets van Tilda (een leuk zelfmaak paketje of zo) Bij de boekhandel heb ik zulke leuke boeken ook gezien, en aangezien ik bijna jarig ben, vraag ik boekenbonnen. 
  • Misschien een paar leuke tijdschriften. (zal vast niet zonder thuiskomen) 
  • In het boek van Eline staat een leuke sjaal. Dus ik wil kijken of ik diezelfde wol kan aanschaffen daarvoor. Hoewel die wel wat prijzig is, ook omdat er zoveel kleurtjes zijn gebruikt. Maar misschien wanneer ik goed combineer kan ik er 2 van maken. 
  • Een quiltpaketje voor beginners ( zie nog wel wat) 
  • Een leuk  viltpaketje voor een seizoentafel, beginnen met de lente maand. 
  • Een punikautomaatje
  • Een bloemenmaker
  • En nog 2 bolletjes drops Delight in de hoop dat daar te vinden anders moet ik gaan bestellen. want ik wil de plaid iets groter maken. 
  • En dat is het zo ongeveer wel. Ik neem wel een tas mee  -) 




Fijne dag allemaal
lieve groet
Petra

19 reacties:

Jacomijn

Oooja heerlijk, zo'n "inspiratieboek" !! Ik heb in onze boekenkast ook diverse kinderboeken staan, die vroeger natuurlijk ook werden voorgelezen, maar die ik ook een beetje kocht omdat ze de ideeënfabriek fijn aan de gang zetten !! :o)!!
Mooie opkomst en daarbij ook nog een heer !! Leuk !!!!

ChériesCrochet

Wat leuk zo'n bezige bij ;-) Heerlijk om je blog te lezen !

Linda

Leuk dat kinderboek had er al overgelezen en het lijkt mij een boek waar van zelf hele mooie verhalen bij komen.O, heerlijk een beurs,ik heb er van de week 2 in het verschiet,zalig verlanglijstje heb je ben benieuwd of je slaagt vandaag,we lezen het vast vanavond.Gr linda

Willy

Fantastisch project van Karina en het boekje is geweldig leuk.
Veel plezier vandaag, we zien de spullen van je lijstje hier wel weer terug. Ik ben benieuwd naar die automatische punnikklos.
Grotjes

Mirjam

Hallo Petra,
Wat heerlijk dat de workshop kerstballen breien zo'n geslaagde avond was, en dat er zelfs een vervolg komt... Zo zie je maar dat breien weer helemaal hot is...
Het muizenboek lijkt me ook erg mooi, ik had er al bij iemend anders over gelezen... Helemaal geweldig.
Ik wens je veel plezier vandaag in Ahoy. Neem maar twee tassen mee....
Lieve groetjes,
Mirjam

Monique van den Berg

Wat fijn dat er zo veel animo was voor de workshop. En wat geweldig dat er een man tussen zat. Vind ik heel stoer van hem tussen al die vrouwen.

Veel plezier op de beurs en aan je verlanglijstje te zien heb je heel wat te shoppen!

Groetjes, Monique

by Ieke

Heel veel plezier vandaag op de creatieve beurs!

Ik mag daar voorlopig even niet heen. Eerst een heleboel materiaal verwerken. Dus ben stiekem wel een beetje jaloers op jou...

Wat super dat de workshop zo goed gegaan is. Heel Bodegraven gaat aan de kerstballen breien dankzij jou!

Birgitte aka Bietje

Ik wilde al aanbieden dat je de volgende keer best mee mocht naar The Log Cabin. Maar nu lees ik dat je naar Rotterdam gaat. Nou daar kun je volgens mij ook genoeg lapjes scoren, dus doe je best. Alhoewel wij van plan zijn om naar Rotterdam te gaan, komen we niet in de buurt van Ahoy. DH vindt daar ook niets aan.

Corine

Fijn dat de workshop z'on groot succes was ;)..en supergeweldig van die ene meneer!

Dankje voor de tip over het muizenhuisboek...lijkt me een geweldig boek ja..ik zal me er eens verder in verdiepen..en dus wellicht een leuk idee voor op mijn verlanglijstje :)

groetjes Corine

Jennifer

hahahahaha jaaa hoor wat moet een man nou met gebreide kerstballen

Marianne

wat een leuke blog heb je!
tis dat ik niet ( meer ) in de buurt woon anders was ik zeker kerstballen komen breien want ik vind ze super!
ik word helemaal blij van je blog :-) doe allerlei inspiratie op!
ga je dan ook volgen!!

groetjes,Marianne

Angélique

Die workshop ziet er gezellig uit, leuk dat je dat doet!
Ik had ook wel naar Rotterdam gewild, maar het kwam niet goed uit. Nou ja, andere keer dan maar, ik verveel me evengoed niet ;-) Heel veel plezier!
Grappig dat je met dat boek komt; mijn 'schoonzus'(http://lotjesdollshouse.blogspot.com/) schreef er ook al over, dat ze trots is dat sommigen van haar creaties als inspiratie hebben gediend voor dit project. Ik zag het toevallig gisteren in de boekhandel liggen. Is een boek die inderdaad tot de verbeelding spreekt, geniet er van!

Elizabeth

Wat zal dat gezellig en leuk geweest zijn op de kerstballenbreiavond.. (wat een woord). Ik las het hele verhaal ook al bij breien en beppen, hartstikke leuk! Maar iedereen ging toch niet met een bal naar huis, denk ik...?
En nu loop jij heerlijk over de hobbybeurs te struinen.., ben wel heel benieuwd wat voor spullen er allemaal geshowd gaan worden; ik kijk graag even mee. Zelf ben ik echt helemaal geen beurzenmens, ik word daar echt super chagrijnig van, teveel mensen, te warm, te druk...
Wat een prachtig boek over de muizen, da's echt genieten, kan me voorstellen!

Groetjes, Elizabeth

Gerd@

Nou neem maar een grote tas mee als ik zo je lijstje doorlees .... heel veel plezier en
succes natuurlijk hoop dat je tas vol thuis
komt .... fijn weekend groetssssss Gerd@

Betsy

Wat een ontzettend leuk boek lijkt me dat van die muizen! Nog nooit gezien trouwens.
Leuk dat de workshop zo druk bezocht was. Echt een gat in de markt. Zo grappig om iedereen aan de ballen te zien....

Heerlijk zo'n lijstje met wensen voor de hobbybeurs. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en leuke dingen hebt kunnen kopen :)

lieve groet,
Betsy
wolatelier DiAn

Marieke maakt

Oh, dat muizenhuis is inderdaad zo'n leuk boek! Echt prachtig gemaakt!!!!!

Karina Schaapman

Wat leuk dat mijn boek hier zo mooi besproken wodt hartelijke groet Karina

Karina Schaapman

Ik vergat nog mee te delen dat via mijn blog een gratis boek wordt weggegeven zie mijn blog , je hoeft alleen maar aan te geven onder het Give Away bericht dat je in aanmerking wil komen , hartelijks k

Anne

Hoi hoi,

Wij zijn ook weg van het muizenboek. Ik wil graag de muizen voor mijn zoon breien. Misschien een idee voor een workshop en wie kan mij helpen aan een patroon van een muis.

HG

Marion

Een reactie posten