CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 oktober 2011

Pomponwolle





Een sjaal in een paar uurtjes klaar.

Vorig jaar had ik ook zo'n periode van lekker op de bank makkelijke sjaaltjes breien.  Nu liep ik gisteren in mijn favoriete wolwinkeltje (de snuffelhal) tegen dit leuke pompongaren aan. Het is van een duits merk.

Gründl Spirit Lux Color Pomponwolle 50g

Verschil me de andere pomponbolletjes is dat er hier een 2e draad bij zit, met van die glimmende sprietjes, die de gaten wat meer opvult. en het geeft een leuk en warm effect,  Maar de kleuren zijn ook zo mooi. Eigenlijk heb ik sjaaltjes zat hoor.  Maar voor de afwisseling is het wel leuk ;-) 
Ik heb nog nooit met dit garen gewerkt,  Dus eerst maar eens proberen dan. 10 steken vond ik al gauw  te breed,  Dus heb ik er 8 opgezet .  en dan is het echt gaan met die banaan. Het is even een handigheid die je door moet hebben. De ruimte tussen de pomponnetjes gebruik je om de steken te maken, je moet er alleen niet aan trekken want anders  glippen de bolletjes  door de steken heen en gaan ze rechtop staan.
Na een paar naalden zie je dat de pomponnetjes netjes naast en onder  elkaar vallen. 
De kleuren passen mooi bij mijn winterjas,  Het sprietjesgaren is bruin en de bolletjes zijn verschillend van kleur, In  donkerbruin, okergeel, mosgroen en twee kleuren blauw . Zo'n sjaaltje brei je dus in een avond. 3 bolletjes weggewerkt  in nog geen 3 uur. Dan heb je daar een sjaaltje van 150 cm voor terug die ik één keer om me nek heen kan draaien. 



 De straat begint ook alweer lekker groen te worden.




Tot vamiddag
Ik mag nog een paar uurtjes werken vandaag ;-)

9 reacties:

Mirjam

Hallo Petra,
Wat een leuk effect, die pomponnetjes... Leuke sjaal is het geworden, en heerlijk dat-ie zo snel af was... Ik ben meestal toch wel een paar weekjes met een sjaal bezig. Kan ook niet 3 uur achter elkaar breien omdat ik dan last krijg van mijn nek... Zit veel te krampachtig te breien, altijd al zo geweest.. Maar goed, na 3 weken heb ik dan ook een leuk resultaat...
Ik wens je een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Linda

Leuk,leuk alleen kriebelen die sprietjes niet want daar ben ik mega-allergisch voor,fijn weekend gr.Linda

Angélique

Ziet er leuk en netjes uit!
Maar nu ligt je haaknaald dus nog steeds werkeloos met smacht toe te kijken tot hij opgepakt wordt om aan het werk te gaan.... :p

Werkse!

Jacomijn

Wat apart !! Ziet er heel leuk uit !! En fijn snel resultaat: een sjaal in een avond !!!

by Ieke

Wat een leuke sjaal! Dit geeft wel een heel apart effect met de sprietjes ertussen...

Vlijtige Handjes

Hij is hartstikke leuk. En de draadjes vullen het goed op. Niet zo fris ook.
Groetjes Anita

Betsy

Wat een grappig wolletje! Lekker voor een snel werkje tussendoor. Mooi hoor.

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

sarams1987a

ziet er heel mooi uit, lekker warm

Hetty

Hoi Petra.
Dat is een mooi pompom sjaal leuke kleuren,ik heb nog een lichtblauwe bezig.
Nog van vorig jaar van de Action,komt wel een keer af.
Groetjes Hetty.

Een reactie posten