CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 oktober 2011

Gebreide Kerstballen... Een Uilenbal


Van het weekend heb ik nog een paar ballen gebreid.

4 in totaal

dat brengt de stand nu op 

11 ballen.

En ben ze nog niet zat :-)



Bij dit balletje krijg ik een soort Deja-Vu 
Volgens mij van de kermis.
Maar kan het me het niet meer zo voor de geest halen.
Had je vroeger niet van dat soort balletjes aan een elastiekje.
Waar volgens mij zaagsel in zat ????? 





Allemaal nog gemaakt volgens de traditionele patronen
uit het boek. 


Maar vond het toch wel leuk om een andere 
weg in te slaag.

En zie hier

De uilebal :-)))) 

of Sneeuwuil

Het uiltje van de breirol heb ik nu in een 
kerstbal verwerkt.

Zie er best wel grappig uit. 

Het patroontje kan je HIER vinden,
Op de breirolblog
Voor als je zelf wilt puzzelen.
Het is niet zo moeilijk.

Maar ik zal het patroontje vanavond netjes voor jullie uittekenen.

Groetjes Petra

23 reacties:

Anoniem

Die uilebal is prachtig en een sneeuwuil als kerstbal helemaal.
Leuk idee om dit te doen en ik ben benieuwd naar het patroontje al heb ik me voor genomen er niet aan te beginnen maar ik vindt het wel leuk om te kijken hoe je het voor elkaar hebt gekregen.

Angélique

Jee, wat ga jij hard zeg!!!!
En allemaal even mooi. Dat balletje va de kermis (was het van de kermis?) was een balletje waar je niet zo veel mee kon vanwege de ,inderdaad, harde kern. ze waren gewoon met draad omwikkeld geloof ik, lang niet zo mooi als die van jou. Die met de uilen vind ik echt een geweldige vondst! Die ga je zeker nog heel veel op het web terugzien.

Angélique

Zo te zien werkt het wbt de woordverificatie...
Ben benieuwd of dat volgende keer ook zo is...

Gerd@

Jij bent lekker bezig ... ik heb het ook geprobeerd ... ik had geen vijfde breinaald
en op de kleine rondbreinaald lukte het ook al
niet ben dus maar gestopt ..... groetsssss Gerd@

Betsy

Tjonge, wat heb jij de smaak te pakken met het kerstballen breien. Ik heb het boek nog een keer bekeken vandaag. Wat ziet dat er mooi uit. Maar jouw uilenbal is echt helemaal geweldig. Wat een grandioos idee. Ik vrees dat ik die niet kan weerstaan om te breien. Ik vind het toch al zo'n leuk patroontje... Fijn dat je het patroon nog gaat uittekenen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn

Leuk die uilebal !!! :o) !!! Ga je nog meer experimenteren ?

Nicole (MLBV crafting)

Prachtig die kerstballen. Dat wordt straks een gezellige boom.
groetjes, Nicole

Marjo

Wowwww...wat een ballen zeg !! Geweldig....ik vind ze geweldig ....!
Als je op den duur niet meer weet waar je met de ballen moet blijven , ik weet nog wel een adresje in Belgie ....:-)

Marjo

Hetty

Jij hebt de smaak aardig te pakken ze zijn ook heel mooi gebreid hoor.
Groetjes Hetty.

Elizabeth

Ai ai ai, je gaat als een speer! Wat zijn ze leuk... oh, en dat uileballetjes is helemaal te gek.
Ik zit ook even terug te denken..., een balletje aan elastiek met zaagsel... moest je dan niet met je hand een duw geven en dan kaatste het balletje steeds terug tegen je hand... zoiets ligt me nog wel bij..
Ik ben nu een poezenbal aan het maken. We kunnen lekker elkaars patroontjes gebruiken door ze op de blog te plaatsen!

Groetjes, elizabeth

Jacqueline

11 ballen al!! je gaat hard zeg en ze zijn allemaal verschillend, leuk hoor!

Mirjam

Hallo Petra,
Ja, die balletjes op de kermis, van dat hele fijne net, met inderdaad zaagsel of zo... Precies weet ik het ook niet meer.
Dat uiltje... Wat schattig.
Ik wens je een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Willy

Jij bent al een ervaren kerstballen breister en nu ook die leuke uil. Ik had eerst een kale bal gebreid om te wennen aan het breien op vier pennen met zo weinig steken. Nu heb ik een bal gebreid met ingebreid motief, maar dat had ik beter eerst op een recht lapje kunnen oefenen. Ik moet dat met twee kleuren breien weer helemaal in de vingers krijgen, maar mijn eerste kerstbal is een feit. Het gaat vast wel steeds beter (en sneller).
Groetjes

by Ieke

Wat krijg jij een leuke ballen in je boom dit jaar! En volgend jaar natuurlijk! Ik vind ze echt helemaal geweldig...

Die met dat uiltje doet me aan Harry Potter denken. Dat dacht ik al bij je breirol, maar bij deze bal komt het gevoel helemaal naar voren. Ik noem 'm maar de Harry Potter kerstbal ;)

Michelle

Ze zijn super leuk geworden, lijkt me leuk om ook ooit zoiets te maken. Maar eerst de kerstmutsjes maar is af krijgen. ^^

Sandra

hoe meer balletjes ik zie voorbij komen hoe leuker ik ze ga vinden, het uiltje is super

Tineke

Oh wat leuk, al die verschillende ballen.
je uileballetje is wel een schatje zeg, wat een leuk idee.

Anje-Grietje

Ha geweldig...... Wat ga je lekker... Echt schitterend zijn je Uiltjes...
Bewonderingsgroetjes, Anje.

Amarins

Wat super de super mooi!
Groetjes, Amarins

Vlijtige Handjes

Leuke ballen. Ja het balletje doet me ook denken aan balletjes op de kermis. Met glittergaren...
Groetjes Anita

Janine en Suus

Je had het al gezegd maar het uiltje is echt een droppie! Ik ben blij dat jij ons komt helpen met de cursus kerstballen breien op 26 oktober. Je bent er een kei in!
Groetjes Janine

Machteld

Deze uilenbal is echt fantastisch!!! Bedankt voor je patroon!

Marion

Geweldig hoor die kerstballen van je! Ik vind ze heel erg goed geslaagd, ondanks een totaal andere vulling dan die ze voorschrijven. Ik heb ook al gekeken op internet, idd je kunt die wolvulling bestellen, maar met de verzendkosten erbij, wordt het een duur geval. Dus zullen mijn toekomstige ballen ook met fiberfil worden gevuld. Ik moet zo lachen om die bal waar je spreekt over de kermis. Meteen herinnerde ik mij die ook! Jeetje dat lijkt een eeuwigheid geleden. En jazeker, die waren gevuld met stro. LOL! Hoe bevalt die sokkenwol als materiaal? Mooie blog heb je, je hebt al mooie dingen gemaakt. Keep up the spirit! Veel groeten van Marion.

Een reactie posten