CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

5 oktober 2011

Breien in de trein.

Dat is ook wat, als je gaat zitten breien in de trein, want je ziet de mensen om je heen kijken en denken van, waar is die nou mee bezig. Ja breien natuurlijk. Als iedereen dat nou zou doen had ik er iets minder moeite mee, maar op de één of andere manier voelde ik me toch wel een beetje opgelaten. Op de heenweg zat ik in een blok met 4 stoelen met een tafeltje ertussen. Dat is wel prettig want dan heb je iets meer ruimte. Maar helaas geen stoel naast het raam. Jammer want dan kan je niet echt lekker uit het raam kijken. Dan is het net of je de persoon naast je zit aan te staren. Naast en schuin  tegenover me zaten 2 jonge meiden. (Duits) druk met elkaar te kletsen. Tegenover me zat een student met zijn neus in een heel dik medicijnen boek en een laptop. Dus toch maar een breiwerkje. Ik had het tenslotte meegenomen. en 2 1/2 uur niets doen dat kan ik niet.

De kikkervisjes. (het meebreiblok van Elizabeth)  Een Lekker makkelijk patroontje. Dat ging lekker snel. Ik had het thuis opgezet en maar een paar pennetjes gedaan om het patroon onder de knie te krijgen. al breiend in de trein heb ik het blok helemaal afgemaakt. Ergens voor Keulen kantte ik de steken af.  :-) Ik zou het eigenlijk moeten merken nu.  Made in Keulen haha.

Maar hier is die.  



De Kerstballen, Ik had het meegenomen, maar dat is niets voor in de trein.
Trouwens in Duitsland is de hype nog niet overgeslagen want ik heb noch het boek of de gebreide ballen gezien.. Gisela (mijn vriendin)  vond ze wel heel erg leuk. Dus ik denk dat met de kerst wel een paar ballen die kant opstuur. Maar goed ik heb daar 2 ballen gemaakt. Gisela was met een bolletjes sjaal bezig. Dus in de avond zijn we nog een beetje crea bezig geweest.




 Met blauw deze keer 

Op de terugweg had ik ook geen plek naast het raam.
en had ik een oude man naast me. (ook een duitser)
Dus weinig gesprekstof.


Tijd genoeg om het 3e gastendoekje af te maken.
En nu ik thuis ben en de draadjes afhecht, zie ik dat ik een blokje
te kort heb 17 ??? Ik zou toch zweren dat ik er 18 had geteld.


Dan maar 17 en iets kleiner.
Een foutje heeft ook zijn charme ;-) 

Maar ik ga wel vaker de fout in.
Vertel ik morgen wel. haha.

Groetjess
Petra

18 reacties:

Elizabeth

Blogger...gggr.. 't Is dat ik toevallig even op je blog kwam, en nu zie ik dat je al een nieuw bericht hebt geplaatst over breien in de trein! Dat was bij mij niet doorgekomen.
Ik vind het wel knap van je hoor dat je toch bent gaan zitten breien in de trein, best lef! Maar met 4 pennen zo'n ingewikkelde kerstbal? Nee, dat lijkt me ook niks.
Je kunt zo heerlijk schrijven, net alsof ik een filmpje zie en die personen in de trein zie zitten!
Maar ik word nu wel heel nieuwsgierig waarom jij tegenwoordig foutjes maakt... Ik doe het ook wel hoor, maar ik weet dat het van verdeelde aandacht en stress komt. Maar bij jou?? Ik denk zomaar dat er wat anders achter zit...

Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Van de vakantie van Zeeland naar Cochem in Duitsland gegaan én.. ik heb lekker zitten haken in de trein en inderdaad.. 't is wel bijzonder, want je ziet niemand haken of breien! Gek eigenlijk, toch??
En die kerstballen, je hebt er al veel af.. dat gaat best snel! Oh ja.. die kastrandjes van je blog, die wil ik graag, maar het lukt me niet ze te downladen..
Groetjes Jacqueline

meijra

Ja ik herken dat wel, iedereen zit in de trein iets voor zichzelf te doen, maar breien is toch een beetje eng. Ik heb het eens met een vriendin gedaan maar dat was na een handwerkbeurs.Toen zat de trein vol met vrouwen. En waar komen toch die patronen voor die kertballen vandaan. Ik zie ze overal voorbij komen. Ze zijn zo leuk. Mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt?
gr. Meijra

Anoniem

Weer een gastendoekje erbij en ze zijn zo leuk ik zou ook voor die kleurtjes kiezen.

Mirjam

Hallo Petre,
Wat vind ik ze mooi zeg, jouw gastendoekjes... Je trui ziet er veelbelovend uit. Lijkt me heerlijk warm. En dan die kerstballen... Geweldig.
Dat je zo in de trein hebt zitten breien, dat vind ik toch wel heel bijzonder. En grappig ook!
Ik wens je een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Mirjam

Sorru, ik bedoel natuurlijk... Hallo Petra!

Jacomijn

Goed van je dat je dan toch stug doorbreit ondanks de blikken !! :o) Zo zat ik een keer in de zomer een sok te breien in het zwembad. Och och, of ze nog nooit een vrouw hadden zien breien. Of het moet aan de combinatie temperatuur (36) en het breien van de sok hebben gelegen !! Hihi!!
Die blauwe kerstballen zijn ook erg leuk. Maar ik ben even de tel kwijt. Hoeveel heb je er nu ??

Angélique

Blogger... nou ja, je bent er nu.

Zeg, het lijkt wel of dat gastendoekje maar 17 blokken heeft, moeten er toch 18 zijn? Hahaha!
Handwerken in de trein moet kunnen, doe ik ook wel eens en ik heb die blikken niet zo ervaren, interesseren me ook niet zo heel erg. Ik heb het meer met puzzelboekjes; het gevoel dat men wil weten wat je aan het puzzelen bent en welk niveau of met boeken dat men probeert de titel te lezen (of is dat wat ik zelf probeer te weten te komen bij anderen?).
Ik geloof dat de kerstballen je steeds beter af gaan hè, je gaat als een speer.

Anoniem

ja ik herken dat gevoel van opgelaten in de trein zitten te breien of op een station als je moet wachten, toch doe ik het wel ;o)De kerstballen zijn wel in Duitsland hoor heb al maanden geleden het patroontje van een Duitse vriendin gekregen en die breidt ze ook.......misschien meer in een ander gebied ;o)
Veel plezier weer met handwerken.......

Margot

ik zag laatst iemand haken in de trein! ik vond het erg leuk om naar te kijken, maar zelf zou ik 't ook niet zo snel doen.....

Thea

Heerlijk toch handwerken tijdens een treinreis! Tegenwoordig zie je alleen maar laptops, mobieltjes enz. enz.
Vooral mee doorgaan zou ik zeggen (met breien bedoel ik dan he).
De gastendoekjes zijn superleuk en mooie kleuren.

Groetjes Thea

Tineke

Ik herken dat helemaal van die blikken, als ik op de camping zit te borduren of te quilten, komen er ook altijd mensen kijken.
Leuke gastendoekjes heb je gemaakt. Je kerstballen vind ik zo schattig.

Connys Cottage

Wooow wat een leuk projekt.Erg mooi.


groetjes Conny


De patron is super.

Marjo

Ik vind het geweldig....haken id trein ...ik trein vaak en heel graag (meestal naar mijn dochter die in Gent woont, 1,5u treinen)en ik trek me niks aan van wat anderen zeggen (alhoewel er nog nooit iemand iets gezegd heeft over dat haken, alleen gluren hihiihi)

Ik vind jouw gastendoekjes prachtig !!!!!

Marjo

Betsy

Geweldig Petra, gewoon blijven breien in de trein hoor. Als we het allemaal doen, wennen ze er wel aan. Ik doe het ook gewoon en krijg vaak leuke reacties.
Je kerstballen zijn mooi geworden. Mooie combinatie van wit en blauw!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Monique van den Berg

Ik weet wat je bedoelt met je opgelaten voelen. Ik heb dat ook elke keer als ik in de trein haak. Maar dat duurt maar heel even en dan heb ik er sch..t aan. De een leest de ander zit zich op te maken en ik haak. Zonde van de tijd om te zitten niksen toch?

Leuk breiblok heb je weer gemaakt.

Groetjes, Monique

Edith

Over twee weken verhuist mijn werk naar een andere stad, vanaf dat moment ga ik met de trein naar het werk (1 uur en 10min enkele reis). Genoeg tijd om te breien of haken, en dat ga ik ook zeker doen. Ben erg benieuwd naar de reacties. In het grand cafe of terras waar we met SnB breien krijgen we ook altijd volop commentaar, maar veelal positief ........ ik heb er wel zin in, toch ruim twee uur per dag en dat 4x in de week ;-)) om te creatieven!

Oktoberkind

Ik heb laatst bij de tandarts zitten haken, terwijl ik op mijn zoon moest wachten.
Moest wel even een drempeltje over maar ik ga het vaker doen in het openbaar. Wat maakt het nou uit, haken en breien is hip toch:) En al was het dat niet, moet je niet doen wat jij het leukst vindt?

Een reactie posten