CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

7 oktober 2011

Hiep Hiep Hoera. ! Taart en Breiwerk.

Eerst maar de monchou taart.

Gisteravond wilde mijn dochter een monchou taart maken. Die had ze nog nooit gemaakt en het leek haar wel lekker. Dus alles ervoor in huis gehaald. Allereerst moest de slagroom geklopt worden natuurlijk. Nu was ik druk bezig met andere dingen, ondertussen ging mijn dochter met de mixer aan de slag. Had het niet in de gaten maar ze had de mixer gelijk in de hoogste stand gezet en de turbo knop ingedrukt.  Zegt ze even later.. Mammmmmmm is dit wel goed, het ziet er zo raar uit.  Je raad het al. de slagroom was tot boter geklopt. Dus we waren snel klaar met de taart. Vanmorgen maar snel naar de winkel voor een nieuw bekertje slagroom. nu met wat minder vaart de mixer weer aan het werk gezet en voila!!!!  zie hier de taart. 




Het mag dan misschien niet helemaal restaurantwaardig zijn met zo'n  klodder gelei eroverheen. maar de smaak is er niet minder om. Heeerlijk hoor !!!! We hadden trouwens nog meer taart.



Tot zover de taart
dan nog even wat breiwerkjes.


Een maand geleden zat ik nog helemaal in de haaksels, De laatste tijd tikken hier alleen de breinaalden.
Hoe veranderlijk is een mens. Maar vanaf volgende week ga ik echt weer mijn haakpen pakken en allereerst met mijn granny's verder, zodat ik het gevoel weer een beetje terug krijg. De vallende blaadjes. Het blokje is af. Gisteravond mijn concentratie weer even opgeraapt en het laatste stukje bijna hardop tellend gebreid. En dit is wel een tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje waard. 



Want hoe lastig het patroon ook was, het is wel een mooi patroontje, dus ik heb ze ook in mijn breirol verwerkt. vond het wel leuk na die uiltjes. (maar ook daar is hij niet foutloos) ach het zei zo.
 Nobody's Perfect. 


Nu is het net of  de uiltjes een mijtertje op hebben.
Breirol patronen kun je vinden op mijn breirolblog.

HIER
Moet hem nog wel updaten

en dan nog maar een breiwerkje.

Ik had een keer in een opwelling bij de zeeman.
van die shiny wol gekocht.
Hele zachte pluizige wol met een glimmend draadje erdoor heen verwerkt.


Wist eigenlijk niet eens wat ik er van wilde maken. Misschien een sjaaltje. Dus met breinaald  nld nummer 8. had ik 25 steken opgezet. Gewoon in recht heb ik het bolletje helemaal op gebreid. 
Te klein voor een sjaal maar wel groot genoeg voor een kolletje. Aangezien ik nog wel eens een koude/stijve nek heb in de winter. kan ik dit ook in huis dragen.  Lekker warm en toch wel leuk geworden al zeg ik het zelf.  De knopen had ik nog liggen. Wel grappig want op de lens had ik mijn hele gezicht in de spiegel en nu zie je alleen maar een plukje haar.  


Sluit ik nu af, want vanavond zal er nog wel wat visite komen. Morgen heb ik nog een breiwerk om te laten zien. Mijn ouders zijn vandaag ook geweest en mijn moeder heeft de deken meegenomen. :-)))))))
Maar daar wil ik met daglicht foto's van maken. 


Dus Tot Morgen!!!!  

11 reacties:

Unknown

De taarten zien er heerlijk uit. Je breirol wordt wel mooi hoor.

Thea

Heerlijk monchoutaart. Het gaat er niet om hoe deze eruit ziet maar om de smaak toch?
Ben heel benieuwd naar de deken van je moeder.

Fijn weekend,
groetjes Thea

Angélique

En je bent zojuist weer doorgekomen ;-)
Taart ziet er lekker uit! Misschien een ideetje voor de volgende verjaardag hier.
Het wordt zeker wel weer tijd dat je de haaknaald weer eens oppakt, hihi. Maar je breiwerk gaat als een speer en ziet er prima uit. Ik ben ook benieuwd naar de deken. Dus ik zeg eveneens: tot morgen!

Anoniem

Nog gefeliciteerd met je dochter en met alle taarten zal het er wel feestelijk hebben uitgezien en lekkerrrrrr natuurlijk, fijn weekend en groetjes Roos.

meijra

Een taart hoeft er inderdaad niet minder om te smaken. Voor mij zou hij goed genoeg zijn. En dat kolletje ziet er leuk uit. En wat herken ik dat,dan weer haken dan weer breien. Ik spring ook van het ene werkje in het andere.
Nog gefeliciteerd met je dochter hoor.
xx Meijra

Elizabeth

Gefeliciteerd met je dochter, allereerst! De afdeling taart ziet er natuurlijk geweldig uit, oh.. het water loopt me in de mond als ik naar die monchou taart kijk!
Ik vond je berichtje vanmorgen pas in de lijst, midden tussen berichtjes van andere blogster, die ik gisteren al had gezien. Maar goed.., mij vergaat het net zo.
Ik kreeg een tip van iemand dat ik in toer 15 van het vallende blaadjesblokje een fout had gemaakt. Op het eind moet je 4 r doen, en dan eerst nog 1 omslag en dan pas 1 r.e.o. en 2 rbst. Die omslag was ik dus vergeten te tikken!
Herkenbaar dat er haak- en breivlagen zijn..., het komt vanzelf wel weer. Mijn haakwerk ligt hier ook maar te wachten, maar ik zit er niet mee. Gewoon doen wat je leuk vindt, tenminste zo werkt het bij mij.

Fijn weekend en groetjes van Elizabeth

Monique van den Berg

Of die taart nou mooi is of niet als hij maar smaakt. Nog gefeliciteerd met je dochter!

Wat een mooie breiwerkjes en die kol is ook leuk. Dat garen maakt het toch een beetje apart.

Groetjes, Monique

Betsy

Nog gefeliciteerd met je dochter. Zo'n zelfgemaakte taart is toch wel het lekkerst hoor, hoe mooi een kant en klaar gekochte taart er ook mag uitzien!
Grappig dat jij dat ook hebt: soms eindeloos haken, dan weer breien. Maar heel vaak doe ik ook van alles door elkaar en liggen er nog heel veel ufo's te wachten... Ach, je blijft lekker bezig.
Je kol ziet er heerlijk warm uit. Dat is wel een goed idee. Ik ben een echte koukleum ;)

fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn

Aaah, Monchoutaart, altijd lekker !!!
Die uiltjes vind ik leuk ! Die zal ik onthouden.
En kolletjes zijn weer helemaal terug, hè. Ik weet nog dat ik er als tiener twee had, een roze en een zwarte. Vind ze altijd wel handig, geen flappen van de sjaal die je onder je jas weg moet werken !!

Anoniem

Van harte gefeliciteerd en de taart ziet er heerlijk uit......en ik ben benieuwd naar de deken.....
fijne dag ....

by Ieke

Is er nog taart over? Heerlijk, monchoutaart!!!

Je vallende blaadjes zijn prachtig hoor! Niemand is perfect, je zei het zelf al! Juist die kleine foutjes maken dat het handwerk is!

Een reactie posten