CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

5 juni 2011

Hook By Hand (blogtip)

**** Hook By Hand ****



Hier heb ik voor jullie een blogtip, die eigenlijk niet mag ontbreken in je favorieten.
In één woord geweldig wat er hier wordt gemaakt.
Ooit wil ik me er zelf aan wagen om er ook één te maken.
Reuze leuke poppetjes gehaakt, vanuit een basis Amigurumi Poppefiguurtje ( de patroontje zijn allemaal in pdf en gratis te downloaden) met daarnaast een complete gardarobe.
En voor de rest, kan je als je zo'n poppetje maakt natuurlijk je eigen creativiteit er in kwijt.
Dit is Zoooooooooooo leuk. trek er maar rustig een uurtje voor uit. want hier ben je niet zomaar weg.

Het doet me ook een beetje denken aan een boekje uit de jaren 70 wat ik hier heb liggen van Lis Paludan. Ik zag het onlangs ook voorbijkomen op een andere blog, maar die kan ik niet meer terugvinden.
Dit leuke boekje kocht in mijn jonge jaren, maar ik heb er eigenlijk nooit iets uit heb gemaakt. Het boekje is vergeeld en ruikt echt al naar oud papier, lekker muf dus, maar wegdoen nooit...
Ik heb het nu weer naast me liggen, eerlijk gezegd jeuken me handen om een paar breipennen te pakken met een ecru katoentje, om dan gewoon te beginnen..maar ja...ik wil nog zo veel, heb nog genoeg handwerkjes om af te maken, eigenlijk heb ik altijd tijd te kort. Wie niet!
Maar misschien in de vakantie, als ik het boekje nu hier in de huiskamer laat liggen, in het oog, misschien dan wel...wie weet.

Zie hier het boekje, (Op marktplaats kan je dit soort boekjes nog voor weinig aanschaffen.)
want er is ook nog een poppenhuisboek en een knuffeldieren boek.

Het haak-,naai-en brei- Poppenboek van Lis paludan



2 reacties:

Anoniem

Hoi Petra dat was bij mij ;o) dat poppen boek, hier zit de familie braaf te wachten tot ik eindelijk kleertjes voor ze ga maken hihi, Grappig gehaakt poppetje trouwens daar ga ik beslist eens kijken.

Hallo Peetje

Hoi Marjolein, was dat bij jou ?
Ik heb nog zo zitten googelen, maar kon het echt niet meer terug vinden. en ik weet dat ik toen nog een reactie had geplaatst, want was zo leuk om dat boekje terug te zien, als
een soort deja-vu, wat heel frapant was dat ik hem wel zag op een andere blog, maar dat was toch weer een ander verhaaltje. en daar kon ik mijn reactie niet terug vinden.

ik ga gelijk even bij je kijken.

grtjs-petra
Grappig.. Ik denk toch dat ik in de vakantie wat uit dat boek ga maken, het stimuleert wel zo als je er over blogt....

Een reactie posten