CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 juni 2011

Easy Like Sunday Morning....

Het enigste wat er aan ontbreekt is de muziek van de commodores met de stem van Lionel Richie.


Op zondag hoeft alles niet zo snel, In ieder geval op deze zondag niet. Ik ben meestal heel vroeg wakker (ingebouwde wekker) en dan vind ik het heerlijk om nog even wat te handwerken.. Haken, breien of borduren op bed. Alles is nog zo stil om me heen, Hoewel.. het raam staat op een kiertje open en ik hoor de vogeltjes buiten wakker worden, ze zijn zo heerlijk aan het kwetteren. En de tv van mijn zoon staat nog zachtjes aan...Alweer vergeten uit te doen!!! Normaal erger ik me er wel eens aan, maar op de één of andere manier klinkt het ook wel vertrouwd. Ik geniet intens van deze zondagmorgen (dit keer heb ik zelfs voor een klein ontbijtje gezorgd) En ja handwerken op bed....Dat ben ik gaan doen na mijn echtscheiding. En zeg nou eerlijk. Ruimte genoeg toch ;-) Ik heb een groot bed en de ruimte naast mij wordt nu opgevuld met handwerkrommel. hahaha... wat erg eigenlijk dat ik dat zo opschrijf. Het klinkt misschien een beetje triest.. maar voor mij voelt dat echt niet zo.


Natuurlijk heb ik een moeilijk periode gehad, maar uiteindelijk ben ik er beter en sterker uitgekomen. Door terug te vechten heb ik mezelf weer gevonden en voel ik me beter dan ooit.
Misschien ooit zal die plek wel weer opgevuld worden met wat anders ;-) alleen nu nog even niet. Ben er nog niet mee bezig. Ik prijs mezelf gelukkig met alles wat ik heb. kijk weer met een open blijk naar de toekomst en zo probeer ik het positieve uit elke dag te halen. Ik heb ook niets te klagen. Ik heb een leuke baan waar ik me goed bij voel, de gehandicaptenzorg, zo dankbaar en zoveel wat je ervoor terug krijgt. Mijn kinderen die nog thuis zijn, mijn ouders, familie en vrienden die me er zo goed doorheen hebben geholpen en daarnaast mijn hobby's waar ik nu zo lekker mee bezig ben. Kortom: Ik kan weer genieten van het leven... en dat heb ik een hele lange periode niet gedaan.

Wat ik ook zo leuk vind is dit bloggen. En dat ik daarbij ook nog andere mensen aansteek om iets te gaan doen, is des te leuker. Maar ik wordt zelf ook flink aangestoken door andere bloggers.
Ik ben vorig week zondag begonnen aan de meebreideken van Busy Bessy. en doordat ik regelmatig haar blog bezoek, kom ik ook andere leuke dingen tegen zoals verschillende granny square patroontjes.
Toch weer net even anders dan het vierkantje waar ik mee bezig ben.

En ik ben gek op Granny Squares...

Naast me lagen de pastel kleurtjes die ik voor de zeshoekige kussens bij had gekocht, maar er zit nogal veel kleurverschil in een aantal bolletjes. Dus ik moet van de week toch weer terug om een paar bolletjes erbij halen. Daardoor hou ik wel genoeg over om er nog wat van anders te maken. En een vierkantje is zo gemaakt en onder het haken komt vanzelf een bestemming ervoor.

Het gaat om dit vierkantje en het patroontje vind je Hier

Nu ben ik wat aan het maken voor in de keuken. Ik zeg nog niet wat, want het is nog niet af.
maar de kleurtjes vind ik zo lief bij elkaar passen. Ik had er al onderzettertjes van gemaakt (Klik hier voor het patroontje) en wil ik ook de vijf zeshoek kussens er van maken.


Hier een overzicht van mijn zondagmorgen gefreubel

Het eerste vierkantje




Join as you go methode (met Hier een uitlleg van lucy)




De derde in de maak




Drie bij elkaar





De vierder erbij




en oepsss een steekje op de hoek vergeten (die zal ik later even moeten bijwerken




er is niet veel meer over van mintgroen



En toe zover mijn vorderingen, Het begint al te lijken..


Een hele fijne zondag voor iedereen gewenst .. en ohh Ja strakkiessssssssss, ga ik naar...

6 reacties:

Anoniem

Wat lijkt me dat heerlijk, handwerken in bed! Misschien toch maar eens proberen!

Fijne zondag en veel plezier bij Petticoat!

Groetjes,
Renske
www.hipenhaak.blogspot.com

Angélique

Weet je Petra, je bent echt niet de enige die daar allemaal zo van kan genieten; wat herkenbaar allemaal! Alleen ben ik niet van het 's ochtends vroeg handwerken in bed, maar 's avonds voor het slapen gaan, heerlijk!
Doe je goed door te genieten van datgene wat het leven te bieden heeft en dat is zoveel! Meer dan je in eerste instantie ziet. Een heel fijne zondag en heel veel plezier bij Petticoat!

by Ieke

Als je ook verliefd bent geworden op de granny's van Elizabeth, dan vind je de CAL misschien ook wel leuk.

Via het Hobbydoos-forum krijg je elke week een patroontje in je digitale brievenbus. Elizabeth en ik hebben de regie in handen, het haken mag iedereen lekker zelf doen.

Sandra

aah zalig, geniet van zo'n zondag.
ps wat is Petticoat (het zal wel niet de onderrok zijn;) )

Hallo Peetje

Hoi Ieke, ik zal eens gaan kijken, ik ben pas lid geworden op het forum.

En Sandra.. Petticoat is een Musical..http://www.musicals.nl/petticoat/

Grtjs Petra

Elizabeth

Wat een gezellig zondagochtend verhaal... Ook al lees ik het nu op maandagochtend en zit ik aan de keukentafel... Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben blij voor je als ik lees hoe je in het leven staat. Dat is zo belangrijke en waardevol.
Leuk om te lezen dat mijn blog aan mijn doel dat ik voor ogen heb, maar ik word wel een beetje rood van zoveel aandacht hoor..(whahaha)

Groetjes, Elizabeth

Een reactie posten