CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 september 2011

Kleuren meebreideken

Het is zo moeilijk om met foto's de juiste kleur vast te leggen.  Zeker de blauw/paars tinten. en avondfoto's met kunstlicht is ook niet het meest ideale moment om een foto te maken. Angelique vroeg zich af welke kleuren ik nu gebruik voor de meebreideken. Want soms lijkt het blauw en dan weer grijs. Blauw is het zeker niet Grijs ook niet.  Hoewel die lichte kleur een lichte grijzige gloed heeft, Ik hou het maar op lavendel.  De wol die ik gebruik is Rapido van Annell. Echt heerlijke wol om mee te breien, het voelt zacht aan en is ook niet zo duur. ze verkopen het hier in het handwerkwinkeltje en is altijd op voorraad.



Dit zijn de juiste kleuren. 
Zo op de tafel met daglicht komen de kleuren aardig overeen
Ook hier weer veel verschil in de afmetingen
Maar dat komt wel goed.




Vanavond kom ik nog even terug op de kertballen.
De tweede is nu in de maak en die gaat al een stuk makkelijker.


8 reacties:

Unknown

Je hebt al aardig wat gedaan aan die deken, mooie kleur trouwens

Hetty

Dat ziet er al mooi uit mooie wol.
Je hebt al weer 13 blokken af zie ik.
Succes verder groetjes Hetty.

Unknown

Heb jij al eens van Bavarian Crochet gehoord, ik nog niet, tot ik een email kreeg hier over
Misschien iets voor jou, als je het intikt bij Google krijg oa een insturctie video.

http://news.anniesattic.com/sc.asp?a=63&q=21228&s=12471617&u=http://www.anniesattic.com/detail.html?prod_id=81708&source=CLDFRI

Linda

Mooie kleuren,zit ook te dubben over zo'n meebreideken,hoeveel wol heb ik ongeveer nodig,Petra,ik wil er wel een plaid van maken voor op de bank en het is het handigst om alles in 1 keer te kopen!

Hallo Peetje

Hoeveel wol je nodig hebt ligt een beetje uit het aantal blokken.
Ik haal er 2 uit een bol van 50 gram, 4 uit 100.

De witte deken telt 70 blokken maar die is zo groot als een klein 2 persoons bed. Voor een plaid.. (voor op de bank) ik schat zo'n 36/40 blokken.

De blokken van Busy Bessy zijn ongeveer 20*20 cm
De paarse die ik nu maak zijn ietsjes groter. (meer steken)
Maar het rekt ook nog op bij het aan elkaar naaien. en met een rand eromheen kan je er ook een paar cm bij optellen
Dan heb je een beetje een idee.

Angélique

Mooie kleuren! En het lijkt me inderdaad heerlijk zacht en dat is natuurlijk ook de bedoeling van zo'n deken. Wat erg leuk van dit project is, dat nét wanneer een patroontje begint te vervelen, er een nieuw blok begonnen wordt, maar wat een werk, ben je voorlopig nog zoet mee.

(sorry voor de latere reactie, maar je staat er weer nu opeens tussen en het bericht hierboven staat nog helemaal niet in mijn lijst...beetje jammer van blogger, maar zonder hadden we helemaal niets gezien)

Marjo

Ik vind ze heel mooi....ik kan breien maar haak liever ...maar die meebreiblokken vind ik heel mooi...

Marjo

OCTOPOES

Wat ziet dat mooi uit die dekens van jou! Die met de poes is helemaal top! Is daar een patroontje van?

Een reactie posten