CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 september 2011

Prettig Weekend


Over een half uurtje ga ik weg.  Met de trein naar Keulen is eigenlijk bijna zo ver als naar Groningen.
Apart eigenllijk. in 2 1/2 uur zit je gewoon midden in Keulen.  Zulke verre afstanden reis ik ook liever per trein, want ik ben  niet zo'n held met de auto en zeker al niet in het buitenland. Voor het geval dat als ik me verveel heb ik een breiwerkje in mijn tas. De kikkervisjes van Busy Bessy en een gastendoekje. en een kerstbal.  Maar mijn ervaring met haken of breien in de trein is niet zo geweldig. En het is ook heerlijk om naar buiten te kijken.

De laatste tijd ben ik wel erg veel aan het breien, maar binnenkort ga ik echt weer mijn haakpen gaan opzoeken. en mijn borduurwerkjes. Dan laat ik de blokken even voor wat het is.
De witte deken is bijna klaar. Alle blokken zijn nu aan elkaar genaaid en nu is mijn moeder bezig met een mooie ajour rand. het ziet er prachtig uit allemaal. Volgende week vrijdag is mijn dochter jarig en dan zal ze hem wel meenemen. Dan laat ik de foto's wel zien.

Nu ben ik nog even in de ban van de kerstballen. Ze zijn echt leuk om te maken en ik krijg er steeds meer handigheid in. Wel denk ik dat mazen misschien iets mooier zal zijn. maar  ik hou het nog even op het inbreien. Het heeft wel wat. Ze komen hier niet in de boom maar tussen de kamer en de keukenrand.
Waar ik elk jaar een groene takkenslinger aan hang. En mocht ik er heel veel gaan maken dan geef ik ze weg i.p.v een  kerstkaart. Vorig jaar had ik hartjes gemaakt van stof.

ik heb er nu 5 gemaakt. Nee eigenlijk 7. éen moest ik uithalen vanwege een fout. en die zag ik pas aan het einde. en de andere is na het stomen een beetje verpest. Dus daar moet je echt mee oppassen.
Dus 5 ballen. De laatste 2 heb ik gebreid met Phildar lambswool. met breinaalden nr. 2 1/2


Ik kan natuurlijk ook de hele mand vol gaan breien. 


In het boek stond dat je de ballen moest stomen.
Maar die blauwe is dus door het stomen
helemaal slap en dun geworden.
Die was van zeeman wol gebreid.
Dus dat weten we ook weer.
Niet meer doen ;-) 

Hij staat ondertussen alweer opnieuw op de pen.

Verder wil ik jullie nog wat leuks laten zien 
uit denieuwe mijn creatieve hobby
wat hier op de to-do lijst komt te staan. 

maar dan moet ik wel eerst wat andere werkjes af gaan maken.
eerder ga ik er niet aan beginnen.



Zijn het geen schatjes. Ben er helemaal weg van. 


Geweldig!!! met die dunne slingerende beentjes en beenwarmers
En omdat ik ze zo graag wil maken
 geeft me dat ook weer vleugels om een ander werkje af te maken.

En dan deze
Wat vind je hiervan.
gemaakt van Cotton 7 


Haha... Nee hoor nog even niet 
maar ik hou ze wel in mijn achterhoofd.

En nog een keer 
Creatief met lapjes en vilt.


Ohhhh waarom zijn er zoveel leuke dingen
om te maken.  


Ik zou bijna zeggen 
Prettig Kerst.

Maar laten we nog maar even genieten 
van het heerlijke weer.
Hoop dat in Duitsland ook de zon schijnt.

Prettig Weekend allemaal!!!
Geniet van de zon

Liefs Petra



11 reacties:

by Ieke

Heel veel plezier in Keulen!

Je ballen zijn gaaf! Net als die poppen in de Creatieve Hobby... Paar jaar geleden stonden er sneeuwpoppen in, daar moest je een leeg flesje van de sportdrank in doen. Ook al zo leuk! Misschien wil m'n zusje deze wel maken. Die is al halverwege Nijntje te breien ;)

Pink Princess

MOOI je ballen :D En die hartjes, ja die heb ik ook gezien, ga ik maken hihi.

Fjne reis.

Marjo

De ballen zijn prachtig...terwijl ik dit schrijf zit jij al in de trein , geniet van je weekend en van het mooie weer ...

Marjo

Angélique

Mooie ballen!
Zelfs die achterhoofden worden te klein met al dat leuks dat we er in stoppen ;-)
Goede reis (O, je bent er al) en een goede reis terug. Mocht je in Duitsland nog zonnestralen tegen komen, neem die dan als souvenir mee naar huis. Fijn weekend!

Jacomijn

Wat leuk allemaal!! Je kerstballen en ook al die plaatjes (oooohhh, Petra, inderdaad, die sneeuwpoppen !!!!)
Nogmaals veel plezier in Köln !!!!

Phebe and Jane

Wat een leuke kerstballen heb je gemaakt. En die poppetjes zijn echt schitterend.
Groeten,
Marian

Elizabeth

Ah, nou ben ik te laat om je een superfijn weekend te wensen... Dit lees je pas als je weer terug bent..
Wat een leuke dingen laat je allemaal zien, tja daar gaat het zo van kriebelen!
We hoeven ons voorlopig echt niet te vervelen, hè..
Groetjes, Elizabeth

Unknown

Ziet er allemaal zo leuk uit, daar gaan je handen wel van kriebelen. Gezellige dag in Keulen

Vlijtige Handjes

De kerstballen zijn helemaal top. Ik heb de hobby Handig ook gezien. Wat zijn ze leuk hè. Ik heb nog engeltjes van vorig jaar dus heb hem niet gekocht.
Groetjes Anita

Janine en Suus

Heb jij even super weer in Keulen zeg! Geniet er van! Wat heb jij al veel kerstballen; Suus en ik hebben er ieder nog maar 2 gebreid. 1 ingebreid en 1 opgemaasd (mazen gaat makkelijker maar is minder mooi dan inbreien vind ik). Die sneeuwpopjes zijn trouwens wel héél erg leuk. Zou zo maar eens een volgend projectje kunnen worden...
Groetjes Janine

Rika

Mooie dingen heb je gemaakt!

Een reactie posten