CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 september 2011

Vilt ?




Vilt, Ik vertelde gisteren nog dat ik geen vilt in huis had.
Dat was niet helemaal juist want er ligt nog een rieten mandje met wat restantjes. Maar daar kan je niet zo veel mee.  Nu  ben ik vanmiddag samen met  mijn dochter naar de stad gegaan, want  haar vriend is binnenkort jarig en er moest een cadeautje gekocht worden.  Daar liepen we ook de  Boekenvoordeel binnen.  Nou ja zeg...Daar lag een hele stapel vilt in diverse kleuren. 3 halen = 2 betalen. en het was al niet duur. verpakt per 2 lapjes voor €1.49  Heb 6 zakjes meegenomen.  (alle kleurtjes)
Nu wil ik toch eens gaan proberen of ik mijn dochter aan het freubelen krijgt. Dat boekje schatjes heb ik een hele poos geleden al een keer gekocht omdat ik dacht dat ze dat wel leuk zou vinden.
Er staan echt schattige freubeltjes in .Maar het komt er niet van. Misschien van de winter op een zondagmiddag.  In ieder geval heb ik nu de vilt ervoor in huis. 





In het rieten mandje zat trouwens nog meer. Boekjes om kegelpoppetjes te maken. 
Dat heb ik ook nog gemaakt, maar waar die gebleven zijn ?  
Ik kan er nog wel maken, want  er liggen nog 3 houten kegeltjes in. 
Kleine ronde bolletjes voor oogjes of neusjes.


 Een papieren zakje met lintjes en belletjes
van de winkel hier op dorp
die al jaren weg is. 


En dit is helemaal leuk. 4 vilten poppetjes vond ik in het mandje
 (niet zelf gemaakt)
Ik weet nog dat de kinderen deze met Sinterklaas 
op school kregen 
De achterkant van de beentjes zijn open
zodat je er je vingers in kan doe en mee kan lopen.
Dus je kan er een poppenspel meedoen

Opa en Oma zonder neus. 

.
Een kerstkabouter en een soldaatje. 

Ze zijn wel heel erg schattig.



8 reacties:

Elizabeth

Whahaha, da's allemaal heel toevallig... vilt in de aanbieding bij de Boekenvoordeel...,tja zoiets kun je niet laten liggen! Ik had het ook gedaan hoor Petra. Maar die poppetjes uit Schatjes vallen nog hard tegen om te maken. Het is een vreselijk gepriegel. TOen ik er een paar had gemaakt vond ik het wel best. Ik ga liever aan de slag met Fa la la la Felt...

Betsy

Oh meid, wat heb je je zelf weer verwend! Leuk om samen met je dochter aan de slag te gaan. Met jou als moeder moet ze toch wel iets creatiefs meegekregen hebben, toch ;)?
Wat een schattige poppetjes! Leuk dat je die hebt bewaard.
Ik denk dat we binnenkort dus toch wat viltknutsels van jou gaan zien haha!
Het is zulk heerlijk materiaal om mee te werken en dan vooral het echte wolvilt.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Angélique

En zo zie je maar weer: je hebt meer dan je denkt ;-) Je hoeft je niet meer te vervelen hahaha (toch maar wat slaap inleveren?)
Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken, we krijgen het vast wel te zien. Misschien kun je je kids die poppetjes weer geven met Sinterklaas, eens kijken of ze het zich nog herinneren (of heeft je dochter ze al gezien?)

Unknown

Je dochter aan het freubelen krijgen??? Succes, ik hoop dat het lukt. Mijn dochter zag mij altijd bezig, maar ik kon haar nooit zover krijgen. Ongeveer 2 jaar geleden is ze begonnen met taarten maken, en nog iets later heeft haar vriendin haar zover gekregen om te gaan scrappen. Ze maakt de mooiste kaarten, en heerlijke taarten, ook op bestelling, ze krijgt het er steeds drukker mee. Zo zie je maar, zelfs al lukt het nu niet, misschien later wel. Mijn dochter is nu trouwens 31.

Jacomijn

Jaja, kan niet missen: binnenkort zien we hier vast iets gemaakt van vilt langskomen !! ;o)
Leuk !!!!!!!!!

Linda

Das niet duur dat vilt ik heb er laatst bij de hobby-winkel aanzienlijk meer voor betaald en succes met je dochter,de mijne heeft kortgeleden een poging ondernomen om te haken maar ik kreeg het bolletje al snel weer naar mijn hoofd,ze is wel crea want ze verzon de nieuwe steken waar ik bij stond :-)

by Ieke

Ooh, misschien moet ik vandaag dan toch nog maar even richting de stad gaan (wilde juist deze week eens niet gaan)... Dat kan ik natuurlijk niet laten liggen...


(en dan kan ik gelijk primer halen bij de Action... verf blijft niet aan m'n letterbak hangen)...

meijra

Ziet er leuk uit, en het is weer eventjes iets anders om te doen he. Leuk hoor.
x Meijra

Een reactie posten