CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 september 2011

Tasjes versieren (part 2)


Ik heb echt een beetje moeite met hoe ik moet beginnen, want ik heb zo genoten van gisteravond en het hele gebeuren dat ik de film even terug moet spoelen.
Even voor 7 uur kwam ik op de woning aan, het duurde even voor ik uit de auto was, want ik had de tas op de achterbank gezet en die was dus omgevallen onder het rijden. haha alles lag op de grond.
Dus ik kon eerst kralen en knopen rapen. Gelukkig maar dat de tasjes netjes ingepakt waren.


Het was allemaal zo leuk, want ze zaten al met spanning op me te wachten. Het gebeurt niet zo vaak dat een activiteit op de woning zelf wordt gedaan. Dus voor hun was het des te leuker. Ik vind het alleen zo jammer dat ik geen hele foto's mag plaatsen, want als je dan de gezichten ziet en daarbij een glimlach van hier tot aan Tokyo cadeau krijgt. Dan smelt je hart.
Het meest genoten en gelachen  heb ik van Marga.. Een bewoner met syndroom van down die bij elk figuurtje wat ze vast maakte, heel geconcentreerd bezig was, en dan ineens kwam er een harde JAAAAAAAAAAAAAAAAA uit haar mond, gevolgd met een schaterende lach erachter aan.. Vast!!! zei ze dan.. Nou vast zat het zeker want kijk maar naar de  foto.  Geweldig Toch!



Vincent die de eerste keuze had en voor het zwarte tasje koos (wat ik al had gedacht)  met de leuke autootjes van Angelique.  Was ook als eerste klaar, Leen maakte er zelfs 3 , eentje nog voor een oud bewoner die pas is verhuisd  en eentje voor zijn p-bér. Carla die er 2 maakte. Agnita (die helaas een beetje ziek was) maar toch naar beneden kwam, maakte er ook nog eentje voor haar dochter.  De bewoners die het niet zagen zitten kregen ook allemaal een tasje, want met 3 man begeleiding was er gelukkig hulp genoeg. . Er zijn er natuurlijk ook bij die geen tasje willen, maar alle tasjes zijn gemaakt. (20 stuks) en hebben allemaal een bestemming gekregen.  Fantastisch!

Natasja had wel het leukste tasje, wat gemaakt werd door één van de leiding want zelf kan ze dat niet.
(het witte tasje)  Nou die zou dus zo op Etsy Shop in de verkoop kunnen. Heel creatief in elkaar gezet.
Om 9 uur waren we zo'n beetje klaar, alleen Elly die wat later aanschoof  zat nog heel netjes met een festonsteek de figuurtjes vast te zetten. waar ik me echt over verbaasde dat ze dat zo goed kon.

Dus het was een bijzonder geslaagde avond, en ik kijk erdan ook met een glimlach op terug.
en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Dus voor het volgende project ga ik weer even brainstormen. En met de kerst wil ik ook nog wat leuks gaan doen. Maar dat is voor later nu maar eerst de foto's



 De 2 tasjes van Carla


Frans wilde graag een rode. Helemaal blij !!!

Marijke en Martha heel geconcentreerd aan het werk

Het tasje van Natasja



De mooiste van de avond! 
Het Tasje voor Natasja

 Tasje van Leen

Tasje van Andre 

 De hele tafel vol

Tasje van Vincent (herken je je auto's nog Angelique) 

En tenslotte Elly die heel netjes alles met een festonsteekje aan het vastzetten was

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.
en alle reaties want dat gaf zeker wel een extra stimulans
Elizabeth jij voor het patroontje en het idee van de tasjes
Angelique jij natuurlijk bedankt voor alle hulp.



18 reacties:

Angélique

O, wat vind ik dit geweldig om te lezen en te zien! Het ontroerd me zelfs dat ze er zo van genoten hebben. Voor jou natuurlijk een enorme schouderklop dat het zo'n geslaagde activiteit is geworden en een stimulans om nog eens iets leuks te bedenken. Misschien kun je ook activiteit in het teken van het sinterklaasfeest bedenken? Kerst is ook super om wat voor te maken. Super dat je dit voor deze enthousiaste mensen hebt gedaan!!!!

Vlijtige Handjes

Zonder 'hele' foto's heeft het me ook geraakt. Wat hebben jullie het gezellig gehad. Prachtige cadeautjes.

Monique van den Berg

Wat geweldig dat je dat voor die mensen hebt gedaan. Dat geeft een heerlijk voldaan gevoel he! Super van je.

Groetjes, Monique

Gerd@

Nou dat lijkt mij echt een hele leuke avond
al die mensen lekker bezig en met een prachtig
resultaat ...... topper hoor ......
Groetsssss Gerd@

Linda

Meid wat heerlijk om te lezen hoe leuk het allemaal was en de resultaten zijn prachtig geworden wat geeft dat een voldoening,hè al die blije gezichten :-)

Anoniem

Geweldig leuk te zien dat het een succesavond was( kon ook niet anders) je kan trots zijn hoor Petra!!!!!!!

meijra

Dank je voor je lieve berichtje! En wat een leuk beroep heb jij! De tasjes zijn echt heel erg leuk. Even neuzen of dat patroon op je site staat:)
xx Meijra

Betsy

Wat is dit leuk! Geweldig dat de mensen zo genoten hebben. Op deze manier geniet iedereen er dubbel van: jij van het voorbereiden en de glunderende gezichten, de mensen die de tasjes maakten en wij ook nog door jouw ontroerende verhaal.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

MrsYarnart

what a fantastic idea! you are all great!!!!

noofs

Wat een heerlijk verhaal. Ik ga snel verder lezen en genieten.

Thea

Geweldig wat je hebt gedaan, ik heb ook genoten van de foto's zonder gezichten. Je zeker een heel voldaan gevoel hebben.
Mijn complimenten!

Lieve groetjes
Thea

Jacomijn

Geweldig !!! Ook zonder gezichten kun je zien dat ze heerlijk bezig waren !!!

Elizabeth

Ook al kan ik de gezichten niet zien, ik kan me zomaar voorstellen hoe ze kijken, hoe ze zich voelen. Wat een enorm leuke activiteit voor ze, en wat een heerlijke warmte spreekt er uit al je inspanningen voor de bewoners!

Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Echt een leuk berichtje om te lezen!
Groetjes Jacqueline

Tineke

Geweldig, wat een ontzettend leuke activiteit is dit. En wat een mooie resultaten allemaal.

sarams1987a

ziet er heel mooi uit, prachtig gedaan

Susana

Hola. Son todos preciosos¡¡¡¡
Un saludo.

by Ieke

Ooh wat heerlijk om te zien!

Als je nog eens wat bedenkt, mag je mijn hulp inroepen! Het is heerlijk om voor deze mensen te handwerken!

Een reactie posten