CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 september 2011

Kerstballen in de maak


Jeetje ik weet wel waar ik aan begonnen ben zeg , Kerstballen breien. Na veel gerommel en  2 uitgehaalde halve ballen. is dan nu eindelijk de eerste bal in de maak. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Alleen in de kleur kan ik me nog niet vinden. Ik wilde eigenlijk gebroken wit hebben. maar omdat dit een eerste probeersel is maak ik hem wel af. Vandaag eerst hier in de winkel van Jansus en Jansus, een setje  bamboenaaldjes gekocht. Dat scheelt een hoop ergernis, want die heb je echt nodig. Maar zo grappig, want toen ik in de winkel inkwam, waren de dames ook al kerstballen aan het breien. En in samenwerking met de locale boekhandel gaan ze een workshop geven.

Ik gebruik nu witte en rode wol van de zeeman (soft) die had ik nog. Het is wel een heel gepriegel, met die kleine dunne naaldjes,  en dan  met dat inbreien. Meerderen en minderen. Dus een bal brei je niet zomaar even snel. Maar het is wel grappig. En ik vind het ook leuk. Voor mij gevoel  heb ik de makkelijkste bal uitgekozen om mee te beginnen.

Dan een stukje meebreideken. 

2 nieuwe blokken erbij


Het Smockwerk blok Van Busy Bessy

en de Swingende draadjes 


De foto's zijn een beetje donker.
Morgen  maar even nieuwe maken.

Ohhhh en ik zie ineens wat voorbij schieten
Visite. haha

Toch even buiten de deur gezet.


Een avondspin brengt zegen in


11 reacties:

Gerd@

Goed van jou dat je doorzet met die ballen ik heb het ook geprobeerd maar dat is echt niks voor mij hoor ...... pppffff gepriegel .....
Succes ..... Gr. Gerd@

Angélique

Weet je wat nou zo grappig is, Petra? Één bal is natuurlijk geen gezicht in de boom..... En dat met al die andere projecten! Heel knap dat je dat kunt, ik vind 2 eigenlijk al te veel. Nou ja, ieder zijn ding.
Maar wat voor kleur is die meebreideken nou? Soms is alles blauw, soms grijs, soms neigt het naar paars...
Lief spinnetje...:-)
Fijn weekend!

Thea

Wat een "balleklus". Flink dat je het probeert. Ik vind je deken in deze kleuren heel mooi worden!

Fijn weekend,
groetjes Thea

Linda

Knap van jou, hoor maar geen ballen voor mij en je deken wordt echt mooi misschien ga ik mij daar ook ooit eens aan wagen,fijn weekend gr Linda

Elizabeth

Ik vind die ballen toch erg leuk, overal waar ik ze zie! Je gaat dit best redden, weet ik zeker.

Al die blokjes zo op tafel, ik blijf het zo mooi vinden. Telkens inspireert het me om weer door te gaan. Gisteren weer bezig geweest aan de breirol, heerlijk om te doen....

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

Jacomijn

Dat blok met swingende draadjes vind ik mooi !!

Carla

Oo het is helemaal HOT die ballen heb gisteren ook het boek gekocht nu nog uit proberen hihi
Je hoort dat sommige er een maken in twee uurtjes
Nou dat zal die van mijn wel twee weken worden
Ik ben benieuwd naar je eind resultaat
Liefs Carla xxx

Anoniem

Deze ballen kunnen niet stuk Petra en je kan ze later in een netje doen, fijn weekend.

marion

wat knap van je, ik ben ondertussen zo nieuwsgierig geworden........

Vlijtige Handjes

Mooie bolle bal Petra. De blokken zijn ook mooi. Ik vind steeds e kleur ook zo mooi.

Betsy

Ik ben benieuwd of het echt een hype wordt. Ik heb wel even in het boek gekeken. Ziet er leuk uit, maar nu maar even niet. Hoop dat het jou nu wel gaat lukken. Je blokken zien er mooi uit.
Ieks, een spin... Hoewel ik er niet bang voor ben, schrik ik me altijd een hoedje als er zo'n snelle zwarte schim voorbij komt rennen.

Fijn weekend.
lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Een reactie posten