CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 september 2011

Weer een sjaal af

Het wordt een kort maar druk weekje. want vrijdag ga ik naar Keulen. en voor die tijd wil ik graag alles aan kant hebben. Ook al is het maar voor een weekend. Als ik de deur achter me dicht trek moet het netjes zijn.
In ieder geval is de sjaal voor mijn vriendin af.  Van de week alleen nog een leuk Nederlands cadeautje kopen. en de piccalily niet vergeten want dat hebben ze daar niet. Hier wat foto's van de sjaal. (de draadjes moet ik nog afhechten) Ik hoop dat ze hem mooi vind.  Maar dat zal toch wel ?





Met een breinaald nummer 15
haaknaald nummer 3
75 steken opzet
12* 5 lussenbogen
60 toeren 
en toen was de bol zo goed als op.
ik had er nog wel 61 van kunnen maken maar
dat vind ik dan weer zo'n raar getal.
Denk dat ik dat restje nog wel voor een kerstbal kan gebruiken


Het was zo'n mooi lief bolletje
Snik !!! 



Maar niet getreurd

deze heb ik voor mezelf gekocht
hier zit een beetje groen in.
Het is wel de laatste die ik maak 
drie maal is scheepjes recht ;-) 
Want dan ben ik wel klaar met stokhaken.


21 reacties:

Angélique

Natuurlijk vindt ze die mooi! Ten eerste ís het gewoon een prachtige sjaal, ten tweede is het met liefde gemaakt door haar vriendin!
Succes van de week!

Jonneke

Je sjaal is echt heel erg mooi geworden!
Het kan niet anders dan dat de ontvanger er blij mee is!
Groetjes, Jonneke

Linda

Hij is prachtig geworden,Petra en ik begrijp wat je bedoeld,mijn eigen sjaal schiet ook op en nu wil mijn moeder er ook graag eentje daarna ben ik voorlopig ook klaar met stokhaken ;-)

Hetty

Wat een mooie sjaal is dat geworden Petra.
Die vind ze vast heel mooi.
Veel plezier in Keulen groetjes Hetty.

Anoniem

Het is een prachtsjaal geworden en wat een mooie kleuren. Daar is ze zeker blij mee en ik ben benieuwd of je leuke wolwinkeltjes ontdekt in Keulen èn waar je dan mee naar huis komt, groetjes Roos.

Pink Princess

Ja echt wel, heel mooi! En die kleuren....♥

Veel plezier in Keulen :)

Vlijtige Handjes

Hij is weer toppie! Ik heb een keer een proefje gedaan maar ben nog niet begonnen.

Anoniem

heel mooi hoor wat zal je vriendin daar blij mee zijn........

Marjo

Ik ben er zeker van dat ze dat een mooie sjaal vind, want ze is PRACHTIG !

Heel veel plezier in Keulen ....en hopenlijk vind je leuke wolwinkeltjes daar ....

Marjo

Jacomijn

Hij is mooi geworden !!! En dat van één bol. Leuk hoor !!
En die bol voor jou ziet er ook zo mooi uit !!!

MrsYarnart

what interesting techniques you use! and the colours are beautiful, too. I love the scarf you made (knitted? crocheted???)

Betsy

Die vindt ze vast wel mooi! Die kleuren zijn zo mooi en bovendien is de sjaal ook nog eens handgemaakt!
Wat een heerlijk vooruitzicht: weekendje Keulen. Veel plezier.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Margot

ik vind 'm prachtig!

by Ieke

Ik vind ´m prachtig...

Even een vraagje tussendoor, welke kleur is het die je gebruikt hebt voor de sjaal van je vriendin? Ik wil zoiets maken voor mams en vind deze kleuren echt prachtig!

Ik heb trouwens breinaald 25mm, haaknaald 5mm... Geeft een reuze-effect ;)

Marièlle

Ik ben met dezelfde kwaliteit wol bezig maar druk druk druk dus ik schiet niet op. Ben wel benieuwd hoe lang je sjaal uiteindelijk is in centimeters, ik wil zelf namelijk een heeeeeeeeeele langen en ben zo benieuwd hoe ver ik ga komen met de twee bollen die ik heb. Overigens geweldig garen, veel te veel mooie kleuren vooral ook :-)

Monique van den Berg

Wat is de sjaal prachtig geworden! Je vriendin zal er heel blij mee zijn.
Alvast een heel fijn weekend in Keulen.

Groetjes, Monique

Jacqueline

Ik vind het zo'n mooie, bijzondere steek, daar moet je vriendin wel blij mee zijn, met zo'n sjaal!

by Ieke

Tuurlijk doe ik 'm in het roze... Dat is helemaal mijn kleur ;)

Ging via je profiel naar je blog en zag een verontrustende blog staan: Peetjes Poppenblog... Ga jij ons zo leuk nieuws brengen?


Ben in ieder geval alvast volger geworden. Dan kan ik altijd zeggen: ik was de eerste!


En waar is je breirol blog... Want die staat er niet meer bij...

Unknown

Ik vind hem schitterend hoor, mooie aparte steek, maar ook een hele mooie kleur

Elizabeth

SCHITTEREND, in één woord! Zet jij die sjaal nou maar a.s. zaterdag bij Annemarie (link your stuff) en ik wed dat je wint!
De kleur van de wol is ook wel heel bijzonder, ik houd erg van die tinten.

Groetjes, Elizabeth

flo

heel mooi hij is erg fleurig, ik weet zeker dat ze de sjaal mooi vind.

Fijn weekend in Keulen

liefs flo

Een reactie posten