CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

4 augustus 2011

Bijna Vakantie.... (nog 8 dagen)..... (De vakantie projectjes)

Eigenlijk bijna 7 dagen want deze dag is al zo goed als om.

Ik vond het vandaag een benauwde dag. Ik was dan ook niet vooruit te branden, hier thuis ook niet. Dan moet ik me er echt toe zetten om wat te gaan doen. Wel heb ik nog een paar ramen gezeemd aan de voorkant van het huis, dus toch nog wat gedaan. En Toob kijkt toe hoe het vrouwtje zich uitslooft. en maakt de binnekant vies met zijn neus.



Die emmer vind ik zo grappig, die kocht ik ooit bij de trekpleister en het is net alsof er allemaal goudvissen in je sopwater zwemmen. hihi.

En nu de vakantie projectjes.




vakantieprojectje 1


Daarna ben ik snel naar Jansus en Jansus gefiets. en heb daar de wol en Heeeeeeeeeeeeele heeeeeeeele dikke breipennen gekocht voor het stokhaken. waar ik hier al eerder over schreef (Hier) en waar ik dus een sjaal voor mijn moeders verjaardag van wil maken. Ze is 26 Augustus jarig, dus dat moet wel lukken. In groen beige bruine kleuren.



Aangezien ik deze techniek nog nooit heb gedaan ga ik het vanavond op mijn gemak eens uitproberen. Ik ben dus zelf ook heel benieuwd of ik hier handigheid in krijg. Morgen meer hierover ;-)




Vakantieprojectje 2




Vorige week strandde ik op de hobbyblog van Meijra Ze maakt zo veel leuke dingen.. ze is ook bezig met de Groninger Meebreideken.
Op dit moment is ze helemaal in de ban van de Granny Stripe.. Maar mijn oog viel op een veel eerder berichtje. Van 6 november 2010
Mooi He!!! Ik vind de kleuren zo prachtig mooi. Zij heeft hem al af.. Ik ben er inmiddels aan begonnen. Met hetzelfde garen als Meijra, alleen heb ik dan paars ipv zwart.
Het garen heb ik besteld bij de Hobbydoos. De Drops Delight. Het is best duur garen. Maar toen de bestelling dinsdag binnenkwam was ik helemaal blij met de prachtige kleuren.
Het zijn mooie diepe warme winter kleuren. Het patroon komt ook van Garnstudio. Alleen toen ik aan het vierkantje begon volgens het patroon met haaknaald 5 vond ik dat veels te los en ruim gehaakt. Niet echt mijn ding. Via mail contact gehad met Meijra. maar zij gebruikte dus ook geen 5 maar 3 1/2. Alleen vallen ze nu wel kleiner uit. Hier zie je er 9 gehaakt. De bol is nog niet helemaal op dus ik schat dat ik 12 vierantjes uit een bol kan halen.



Nu zit het mandje nog vol....En ze moeten allemaal op...

Prettige avond... grtjs Petra

4 reacties:

Angélique

Nou, jij komt je vakantie wel door ;-)
Prachtige warme kleuren gebruik je.
Ik moest wel lachen toen ik je vierkantje eens goed bekeek: dat kwam me wel bekend voor...hmm...dat is het vierkantje wat ik zelf aan het uitproberen ben! Alleen zit daar nog een extra tour tussen. Ik weet nog niet of ik het ga gebruiken, ben soms zo'n twijfelkont en andere keren weer té beslist hihi. Ow, en ik had vandaag een haaknaald nr 15 (jawel haha) in mijn handen, het waren nog net geen breinaalden.

Marièlle

Oh...wat mooi zeg, die verlopende kleuren. Ik ben altijd van de saaie granny´s met effen kleuren en dan per toer wisselen maar zo met van die verlopende kleuren in 1 bol is wel heel mooi.
Bij Drops valt me wel vaker op dat het niet klopt, de naalddikte die zij op de wikkel zetten. Op Drops Paris staat 5 maar ik haak het nu met 4 en dat is ook veel mooier.

Succes met haken en ik ga je vorderingen volgen, hij wordt vast prachtig!

by Ieke

Wow, jij beschikt echt over heel veel doorzettingsvermogen. Allerlei projecten beginnen en het dan ook nog afmaken! Dikke pluim!

Elizabeth

Niet te geloven Petra, weer een nieuw en groot project....
Ik heb dit vierkantje wel eens met katoen gehaakt, maar dit is mooi met zulke wol, echt een heel ander effect. Het lijkt wel sokkenwol..
In één woord: schitterend!

Groetjes, Elizabeth

Een reactie posten