CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 juli 2011

Breien en Beppen. (Blogtip)



Omdat ik helemaal content was met de katoen en de zachte kleur van mijn breirol heb ik alvast een aanvulling gekocht i.v.m. eventueel kleurverschil. Acht Bolletjes Cotton 8 + 1 die ik al had.. Daar kan ik heel veel meters van breien. En reken maar dat die er doorheen gaan, want ik vind het zo leuk...De katoen is gekocht hier bij het winkeltje op dorp. Jansus en Jansus. Met de leuke mozaiek gevel. Ik ga er toch nog eens een foto van maken. Ik kom er zo graag, Gezellige leuke meiden en zo creatief. Ze zijn altijd wel bezig met iets leuks, zo ook vandaag. Zag ik op het tafeltje een leuke sjaal liggen gebreid/gehaakt ..Ik moest even goed kijken..er lag een hele dikke breinaald (NR 15 dacht ik) en er naast lag een kleine haaknaald... Dat wilde ik wel eens weten. Stokhaken wel eens van gehoord ? mmmmmmm nu ik er over nadenk. JA!!! ik heb het wel eens voorbij zien komen.. Breien met bezemstelen. Daar moest ik wel om lachen, maar ik had het niet echt serieus genomen. Nou neem het maar serieus want dit echt is harstikke leuk!!! Moet je eens kijken hoe mooi.



Ondertussen werd het me een beetje uitgelegd hoe dat stokhaken in zijn werk ging en toen kwam het gesprek ook op bloggen. Helemaal leuk, want die meiden hebben dus ook een blog. Wist het niet. Nog even nagekletst, moest ik ook nog naar de Hema voor een zak fiberfill voor het kraamcadeautje wat ik binnenkort gaat maken...(Zie foto's onderaan) en vervolgens snel naar huis gefiets...Thuis gekomen... Honden blij en enthousiast.. wordt ik bijna omver gelopen...Yeahhhhhh het vrouwtje is weer thuis.....Jeetje ik ben maar een klein uur weggeweest. Snel de laptop weer aan en Jaaaaa..........Breien en Beppen. Gevonden, en toegevoegd natuurlijk. Leuke naam ook!
Wat grappig om zo dicht bij huis, bekende gezichten op internet te zien. Is het nog te volgen want ik spring een beetje van de hak op de tak.. Dat komt omdat ik razend enthousiast ben en in staat ben om terug te gaan naar de winkel om de hele hups te kopen....Maar ik hou me toch maar even in. Want dan wil ik ook gelijk beginnen...Eerst maar wat werkjes afmaken en ach dan heb ik weer een reden om in de winkel te stappen. Toch ;-) Altijd leuk! en voor mijn moeders verjaardag (26 Augustus) heb ik alvast een cadeautje.. Een gestokhaakte sjaal..

Dus kom op dames ...volgen die leuke blog...

Nu even wat anders...

Volgende week ga ik op kraambezoek. Een neefje is sinds vorige week de kersverse vader van een dochtertje...genaamd Fleur Nu heb ik al een leuk cadeautje gekocht in het winkeltje "Bij de Handen" hier op mijn werk. Kijk maar! ze maken daar van die leuke dingen.



Een beer die een mandje omarmt waar van alles in zit Sokjes, tandendoosje, een speellapje, slabbetje,een luier en een receptenboekje voor baby's . en daarnaast nog een soort egellapje om mee te knuffelen. Die vond ik zo lekker zacht, Die ga ik eerst even over tekenen want wie weet kan ik die zelf nog wel eens maken.

Toen ik dat gebreide berenhoofdje zo zag, herrinerde ik me ineens wat ik gemaakt had toen ik in verwachting was van mijn eerste. Snel het boekje opgezocht en laat ik er hier alvast een beetje van zien. Misschien dat iemand het herkent.. We gaan weer wat breien dus...
Maar wat!!!! Het zijn er 3.



9 reacties:

Marjo

Dat bezemsteel haken heb ik ook eens geprobeerd maar niet mijn ding...ook tunisch haken is niet mijn ding...voor de rest haken en beppen wel :-)

marjo

caroline

ben al benieuwd !
een beertje ?
caroline

caroline

oh wat leuk...
zie net dat mijn blog op jou blog staat !
zal dat ook doen bij mij !
caroline

Anoniem

ha die sjaal zag ik bij ons op de weversmarkt ook liggen en dan die mooie wol erbij die is ook al zo prachtig.............ben benieuwd of het een beetje handig gaat dat breihaken ;o)
en ik zal eens bij beppen en breien gaan kijken.....geniet van je weekend
groetjes Marjolein

Elizabeth

Heerlijk gezellig berichtje weer om te lezen. Leuk hoor, zo'n gezellig handwerkwinkeltje; alsof je even thuiskomt, zo belangrijk een babbeltje erbij. Ik had hun blog al wel eens gezien, toevallig.
Jij met je 8 bollen; kun je van hier tot Tokyo mee breien...
En ja.., het is leuk; ben nu bezig met jouw sneeuwklokje..., telkens 4 naaldjes!

Groetjes, Elizabeth

Janine en Suus

Wauw, we worden vermeld op je blog! Wat leuk! Leuk dat jij net zo enthousiast over bezemsteelhaken bent als wij; het wordt zo mooi, zeker met al die overlopende kleurtjes. Kom je de sjaal voor je moeder showen in de winkel? Leuk kraamcadeau trouwens.....
Een Bodegraafse die blogt over haken; we gaan je volgen natuurlijk!
Groetjes Janine en Suus

Birgitte aka Bietje

Zie ik het nou goed, dat het net breien met een dunne, wollige draag op hele dikke pennen is? Of gebruik je nog een aparte steek?

by Ieke

Wow, 8 bolletjes. Daar kun je mee naar China, toch? Grapje natuurlijk...

Wat leuk dat je zo'n heerlijk winkeltje in de buurt hebt zitten. Hier hebben we dat niet zo. Er is een winkeltje waar ze wel flink wat wol hebben, maar ook computers. Niet echt een heel gezellige combinatie. En het ruikt er altijd naar sigaretten. Het garen dus ook... Je begrijpt dat ik er niet vaak kom...

Dat stokhaken/bezemsteelbreien, weet ik, ziet er wel heel erg leuk uit. Heb laatst een boekje in handen gehad waarin het werd uitgelegd. Weet alleen niet meer of ik die nou zelf heb, of dat het uit de bibliotheek komt... Ga het ook niet opzoeken, eerst maar eens dingen afmaken. Herkenbaar he?

Thea

Gezellig verhaal heb je weer geschreven, ik heb het met veel plezier gelezen. Ga nu even kijken bij het blog waar je over schreef.

Fijne zondag,
groetjes Thea

Een reactie posten