CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 augustus 2011

Patroon Ajourkussen en De Stokhaaktechniek uit 1980



Het was een drukke rommelige dag vandaag. Dochterlief zou vanavond om 7 uur vertrekken met haar vriend richting Kroatie voor 2 weken. Met de Auto... Dus alles wat mee moest stond hier in de kamer uitgestald. Nog even gauw dit en dat.. Je kan het wel.... Mam kan deze broek nog bij de was. want die wil ik graag meenemen. Boodschapjes doen en zo ben je de hele dag druk. En nu zijn ze weg..
En dan ineens is het akelig stil in huis, want deze dame is altijd erg aanwezig. Ook hier moet ik even aan wennen. Nu zit ik op de bank, even geen zin in TV. Zelfs geen handwerkje, Met de laptop op schoot ben ik even de blogjes aan het lezen. Aangestoken door iemand die een vrijdag-breidag in het leven roept... zal ik zo dadelijk wel een breiblokje op de pennen gaan zetten.

Vanmiddag ben ik nog wel even het oude pakhuis ingelopen. En daar lag voor 3 euro een heel dik handwerkboek te koop. Tja.... en als je dan denkt dat stokhaken iets nieuws is.
Haha echt niet.... ik zal het even laten zien wat ik in dit boek tegenkwam.



Het boek is uitgegeven in 1980. Een oude techniek herboren met een nieuwe naam Bezemsteelhaken/Stokhaken.
Dat klinkt natuurlijk veel interessanter dan Haken om een breinaald.

*****************************************



Dan even snel een patroontje: Speciaal voor jou Elizabeth, omdat ik zulke mooie borduur patroontjes heb gehad.



Misschien een keer leuk voor een vrijdag.
Het mag eigenlijk wel niet ;-) maar HIER het ajourkussen.

Morgen geen blogje, want ik ga lekker op stap. Met de trein naar.......(Dat vertel ik zondag wel) want ik heb een kortingstreinkaartje gekocht bij AH. Dat is goedkoper dan een tank benzine en parkeergeld.

Tot Zondag...Petra

9 reacties:

Elizabeth

Oh, wat lief... het patroontje van dat mooie kussen! Maar nu wordt het nog moeilijker om even verstandig te blijven! Ik bewaar het: t.z.t. voor een speciaal moment mag ik er aan beginnen van mezelf.
Wat leuk dat je dochter naar Kroatie gaat (ff minder leuk voor jou, dat wel..), mijn zoon zit er ook met z'n vriend (in)(en)..
Jij morgen een fijne dag toegewenst hoor!

Groetjes, Elizabeth

Angélique

Altijd wennen om je kids niet om je heen te hebben als je dat normaal wel hebt, levert een beetje een leeg gevoel op... Grappig dat stokhaken al zo "oud" is; eigenlijk zouden we dus nooit oude boeken en tijdschriften mogen weggooien, ai, waar gaan we dat laten?
Heel fijne dag morgen!

Jacqueline

Hé.. ik ben nieuwsgierig aan het worden, hoe stokhaken gaat. Volgens mij ga ik het al gauw eens uitproberen.. 't zit zo van voren in mijn achterhoofd! (oef.. wat zeg ik dat nou weer ingewikkeld, maar zo voelt het aan)
Groetjes Jacqueline

Lien

Hopelijk went de stilte in huis snel. En met zo een leeg huis kan je zelf lekker eens lawaai maken, hahah. Ik hoop dat je veel plezier had in... Gezellig, zo een dagje ertussenuit.
Ik was op ee par blogs al eens de term "stokhaken" tegengekomen, maar had geen idee wat ik me erbij moest voorstellen. Hij was dus al uit mijn hoofd verdwenen. Maar nu ik die bladzijde erbij zie, en dat kussen begin ik te snappen waar het om gaat. Wat grappig zeg! Misschien moet ik toch eens de kringloop induiken, kijken of ik ook zo een boek vind. Mijn oma had trouwens precies zo een kussen vroeger. Ik had me er nooit vragen bij gesteld, haha.

Veel groetjes en een fijne vakantie nog!

Betsy

Wat grappig: ik heb dat boek ook! Kan ik zelf gaan oefenen met stokhaken. Ik wist niet eens dat het in dat boek stond (tijden niet in gekeken)....

Fijne vakantie!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Geniet van je treinreis en van de zondag !!

Marjo

Happy in red

Ik ben net terug uit Kroatië, is prachtig. Dus je dochter gaat het vast naar haar zin hebben. Oef, dat haken ziet er lastig uit!!!
En eh, waar ging de reis naartoe vandaag? Hopelijk was het weer wel oké!
Esther.

marion

heel veel plezier met je dagje uit........al is het nu vast al om denk ik.........

by Ieke

Ik bekeek vorige week een handwerkboek dat bij m'n oma uit de kast kwam... Uit 1962!

En bijna achterin kwam ik het bezemsteel haken tegen...

Een reactie posten