CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

31 augustus 2011

De Orchideeën Hoeve





Gisteren ben ik met mijn vriendin een dagje naar de Orchideeën Hoeve geweest in Luttelgeest.
Dat is best wel een eindje hier vandaan, maar we hebben er een gezellig uitdagje van gemaakt.






Ik was er nog nooit geweest. Maar wat heb ik genoten daar van die prachtige bloemenpracht, van de mooie diverse tuinen. ( zie de website) maar vooral die prachtige vlindertuin. (Dian dat is echt wat voor jou) Duizenden vlinders die om je oren vliegen. Al die kleurtjes. Dat is echt genieten.
Ik heb er een paar mooie foto's van kunnen maken. Behalve dan van de blauwe vlinder. Die gaan niet zitten, 
fladderen alsmaar in het rond. spelend en vrolijk. Alsof ze de mensen uitdagen... zie me maar eens op de foto te krijgen.. en wanneer ze dan even op een blad gaan rusten,  klappen ze gelijk hun vleugels dicht en die zijn bruin. (dus die foto heb ik even van internet gehaald) verder is ook nog een rupsenkas. 


De Blue Morpho (foto boven)

(foto onder) zie je b.v een rups met eitjes . 



Prachtig ook al die oude gereedschappen, fietsen, brommers en zelfs een oude tractor, die langs de kant van de plantenkassen te bewonderen zijn. De kassen staan helemaal  vol met orchideeen klaar voor de verkoop.
In het restaurant kan je heerlijk lunchen en er is ook een winkel waar je van alles kan kopen. 
Natuurlijk koop je dan zo'n  mooie orchidee voor thuis. In een  (hoe kan het ook anders) paarse pot.


Jut en Jul hebben nu een prachtig uitzicht.

Daarna zijn we gaan wokken in een chinees wokrestaurant ergens in Ede. Zo heerlijk allemaal.
Ik ben volgens mij dan ook kilo's aangekomen. Maar daar ga ik me na de vakantie pas druk om maken. 
De weegschaal heeft ook vakantie ;-) 

Hier onder de bloemen foto's .. 




Het venusschoentje ? 


 De Chinese Roos  Prachtig! 






De Passiebloem.




En zo kan ik nog wel even doorgaan.  Het is volop genieten daar
Hier nog wat foto's van de vlinders en de andere dieren.




Lief he!  zo bij elkaar.
En de duizenden Koikarpers

En dan de fladderaars.


 overal stonden van die tafeltjes met nectar en fruit




 Een leguaan





En dat wat oud materiaal.


Prachtig die oude naaimachine's Jammer dat er verder niet meer naar wordt omgekeken.

 Reclame voor D.E

Vraag me af wie Sonja is

 Een oude slee

Geweldig een oude solex 



En dan is het tijd voor Koffie !!!


In mijn nieuwe koffiebeker.
Ik kon het niet laten. 

Kortom een bijzondere leuke dag.
En een aanrader voor iedereen die hier nog nooit is geweest.

Tot morgen
Liefs Petra

9 reacties:

Angélique

Wat een leuke dag hebben jullie gehad! Lijkt mij ook nog eens leuk, even iemand porren om mee te gaan. Geniet jij maar lekker van je nieuwe beker, de bloem heet niet voor niets orchIDEE, een mooie inspiratiebron dus hihi

Anoniem

Zeker een mooie tuin met prachtige vlinders en bloemen. Je hebt er mooie foto's gemaakt, tja en die beker daar kan je dan niet omheen hé, dat is een mooi souvenirtje.

Elizabeth

Alleen het kijken naar de foto's is al genieten.., tjoh, wat heb je er veel gemaakt!
Die oude voorwerpen vind ik helemaal te gek, je zal zo'n Solex hebben staan; ik ga binnenkort een tochtje doen met een stel meiden, want je kunt ze huren...
Hoeveel dagen mag je nog genieten van je vakantie, Petra?

Groetjes, Elizabeth

Hetty

Dat is een mooie tuin ben er zelf nog nooit geweest maar een vriendin van mij 2 weken geleden.
Prachtige foto's van de orchideen en de vlinders en de oudheden.
Daar ben je een hele tijd zoet als je daar bent.
Groetjes Hetty.

Jacomijn

Prachtige foto's en wat een mooie koffiebeker !!
En wat lees ik daar ?? Was je me daar toch heel dicht bij mij in de buurt lekker aan het eten ?!!

Marjo

Wow wpuer...mijn vensterbank staat ook vol orchideen...een dankbare plant ....

Ik woon niet afgelegen van alles hoor ...net buiten de doprskern...maar op fietsafstand bijna alles te verkrijgen ,behalve een grote supermarkt dan moet ik iets verder ...het bosje ligt op onze grond ..maar geeft mss een vertekend beeld want zo groot is het niet ....eerst het huis...dan terras en garage daarachter gras en links/achter aansluitend het bos waar we onze houtopslag(open haard) hebben en waar de kippen lopen ....maar en wel heel blij hier hoor...we wonen er 2 jr en ik wil NOOIT meer weg hier (5 huizen in onze straat waaronder 1 huis waar onze beste vrienden wonen )

Marjo

Vlijtige Handjes

Wat is het daar genieten. Prachtige foto's.

Betsy

Wat grappig dat je dat zegt, dat het iets voor mij zou zijn: ik ben daar vorig jaar geweest met mijn tweelingzusje! Het was daar echt genieten, zowel vlinders als orchideeën zijn bij mij favoriet.
Leuk dat je daar ook zo genoten hebt. Mooie foto's heb je gemaakt.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

by Ieke

Wat mooi! Ik ga dit maar niet aan mams laten zien, die wil er direct heen!

Ik vind de orchidee echt een mooie plant. Ik heb op m'n kamer van die mini-dingen staan. Maar die doen het niet zo goed als die beneden. Daar hebben we een witte met 4 stokken. Het record is 67 bloemen... Zo zwaar dat er overal stokjes aan geplakt zijn...

Een reactie posten