CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 augustus 2011

Wat overdenkingen

Allereerst wil ik jullie even bedanken voor al die leuke reacties. Want ik lees ze altijd met veel plezier. Nooit gedacht dat bloggen zo vreselijk leuk kon zijn. Voor mij is het ook een soort van uitlaatklep geworden. Het opschrijven van de dagelijkse dingen waar ik plezier in heb. het helpt me de dag te overzien, maar om vooral juist de positieve dingen eruit te halen. Natuurlijk is er overal wel eens wat en zijn er momenten dat je je even niet zo goed voelt. Maar als ik dan terugkijk op de leuke dingen van de dag, dan vergeet je die weer snel. De echtscheiding heeft inmiddels een plaatsje gekregen in mijn leven. Ik heb mezelf weer teruggevonden, waarbij ik met zekerheid durf te zeggen dat het oppakken van mijn oude hanwerkhobbys daarbij enorm heeft geholpen. In het begin was het vooral om bezig te zijn, juist om niet meer te hoeven denken. En nu is het een heerlijke ontspanning geworden waarbij ik mijn gedachtes even een plek kan geven. Met een lach maar soms ook met een traan. Het hoort bij het leven. 


Gisteren was ik nogal geschrokken. Mijn moeder belde ongerust op. Of alles met Patrick (mijn zoon) oke was. want die was toch naar zo'n festival. (nee ik heb nog niets gehoord) Ik had de tv nog niet eens aangehad, dus ik wist van niets. Maar verder geen telefoon of sms gehad.. Ze vertelde over het slechte weer. Ergens bij Hasselt....Opgelucht toen ik hoorde dat het dus niet om Lowlands ging. Want daar is mijn zoon gisteren heengegaan. Maar dat gevoel wat je dan even bekruipt . 


Vijf doden lees ik vanmorgen. Ik krijg er kippevel van als ik denk aan de paniek en de bezorgdheid van het thuisfront. Je kind niet kunnen bereiken omdat het telefoonverkeer overbelast is. Elkaar niet in de chaos te kunnen vinden. Maar vooral de ouders die te horen krijgen dat hun kind.... vreselijk. Daar moet je echt niet aan denken. Ik ben altijd weer blij wanneer ze heelhuids thuis komen. (dat is niet altijd een garantie) maar toch. Patrick zit nu in Lowlands. Ik weet dat het vooral drinken en feesten is. Lang leve de Lol. Het is een moeilijke jongen (altijd al geweest) maar die na de echtscheiding een kan mij het schelen houding heeft gekregen en een muur om zich heen heeft gebouwd waar je nauwelijks doorheen kan komen. Soms zijn er momenten wanneer ik hem dan even alleen heb. Wanneer ik hem even kan bereiken, maar die zijn zeldzaam. Jennifer (mijn dochter) verwerkt het op haar manier. 


Beide hebben en willen  nog geen contact met hun vader. Het komt allemaal wel weer goed dat weet ik wel maar het heeft tijd nodig,  maar dat een echtscheiding vooral de kinderen treft is een feit. Leeftijd maakt geen verschil. want ze zijn hun basis kwijtgeraakt die ze terug moeten vinden. en dat moet een plekje krijgen ook bij de kinderen. En ze zijn niet de enigste want je hoort en ziet het zo vaak om je heen... 


Nou was ik eigenlijk van plan om wat breiwerkdingen te laten zien vanmorgen. Maar na dit onverwachtse en serieuze berichtje van mijzelf vind ik de omschakeling even te groot. Straks even naar mijn ouders (fototoestel niet vergeten peet) en even kijken hoe het met de deken staat. Want moeders heeft al het een en ander aan elkaar gezet.  ben benieuwd!!!!    


Lieve groetjes - petra  

9 reacties:

Marjo

Wat een lief verhaal...en wat fijn dat jij ook Blogger kunt/wilt 'gebruiken' als uitlaatklep en dat dat helpt (bij mij ook)....

De tragedie van Hasselt, ik volg het al de hele morgen op tv ...Hasselt is maar een half uur bij mij vandaan ...vreselijk ....echt vreselijk ....

Marjo

Vlijtige Handjes

Het is ook wel eens lekker om je te laten gaan in blogland... ook in de privesfeer. Ja die hoofdjes van onze grote lieve kleine schatten, we weten gewoon niet wat er in ze om gaat. Respect lieve Peetje want het komt wel goed maar je moet er samen doorheen.
Liefs Anita

Pink Princess

Ja vreselijk wat in Hasselt is gebeurd. Ik heb zelf helaas geen kinderen maar kan me wel indenken HOE het moet zijn voor al diegenen die kinderen hebben die naar Hasselt zijn gegaan...moet je toch niet aan denken. En met jouw kinderen komt het wel goed hoor (ervaring). Zal even duren maar....

Knuf van Marian

Jacomijn

Ach meis, kan me voorstellen dat je schrok! Rem zei het vanmorgen van Hasselt. Je zult het bericht maar krijgen dat je zoon of dochter niet meer thuis komt. Vreselijk!
Mijn kinderen hebben nog niet de leeftijd dat ze uitgaan of naar festivals gaan, maar af en toe denk ik inderdaad wel eens aan de toekomst en hoop ik maar dat ze in hun achterhoofd houden wat we ze proberen mee te geven en dat er niets ergs zal gebeuren. De tijd zal het leren.
Sterkte met alles !! Gr. Jacomijn

Angélique

Je kinderen zien lijden is verschrikkelijk, vooral als ze je niet toestaan om ze te helpen, misschien moeten we dat ook niet aldoor willen (ik heb er heel erg een handje van), maar je wilt zo graag dat je kind gelukkig is...
Je kinderen niet meer terug zien nadat ze uitgelaten het huis hebben verlaten om naar een festival te gaan is mogelijk nog verschrikkelijker...

Monique van den Berg

Ja, het is een vreselijk drama wat er in Hasselt is gebeurd. Vaak denk ik bij dat soort gebeurtenissen, ik ben blij dat ik geen kinderen heb want je maakt je constant zorgen.
Fijn dat je met bloggen en je hobby's je verdriet wat kan verwerken. Scheiden doet lijden en dat is altijd erg als er kinderen bij betrokken zijn. Zeker op zo een kwetsbare leeftijd.

Veel sterkte, Monique

by Ieke

Wat een mooi verhaal!

Ik ben zelf nog maar een kind, maar ken het gevoel waar je over schrijft. Mijn moeder heeft het ook... Altijd even sms'en waar ik ben, hoe laat ik terug ben etc...

caroline

hallo petra

ja ik zal blij zijn als mijn zoon straks thuis is van pukkelpop . maar ik voel ook mee met de slachtoffers en hun familie .
bedankt e
groetjes caroline

Elizabeth

Ik kan me goed begrijpen dat je schrok... En wat kan het allemaal moeilijk zijn in de puberteit, en zeker na een scheiding. Dat hakt er toch altijd flink in. Jongens hebben het vaak nodig om echt even los te gaan, meestal draait het wel weer bij; schrale troost, maar ik heb het al zo vaak gezien..
Ik vind het bijzonder dat je deze dingen met ons wilt delen via je blog. Het is idd overal wat, ieder huis heeft z'n kruis.
Heerlijk dat je zoveel ontspanning vind in het haken en breien; dat je dit ontdekt hebt is super!
Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Een reactie posten