CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

8 augustus 2011

Bijna Vakantie.... (nog 4 dagen).... Poes is weer thuis


Al 2 weken hebben we onze sukkeltje niet gezien. Nu gebeurt dat elk jaar wel een keertje. Dan blijft ze gewoon een poosje weg. Geen idee waarom ze dat doet. Het is een vrouwtje en ze is geholpen dus krols kan ze niet meer worden. Ik vraag me wel eens af, waar heb je in hemelsnaam gezeten. Heb je ergens opgesloten gezeten of wilde je gewoon even uit de kattensleur. Niemand die me daar een antwoord op geeft. Maar ze is gelukkig weer thuis...Vanacht hoorde ik haar achteraf al, maar ik was te slaperig om te beseffen dat het onze kat was.
Mijn dochter ging als eertste naar beneden.
Mammmmmmmmmmm Sukkel is weer thuis.
En een honger dat ze had. Het eerste wat ze deed was een run naar de bak met brokjes.. Helemaal uitgehongerd.. Toch heeft ze schijnbaar dan wel te drinken gehad. Misschien zelf wat gevangen.


Sukkeltje is haar naam, Ze is de vierde uit een nest van 5 kittens. Moeder kat is er niet meer.
Het was de bedoeling dat we er maar 1 uit het nest zouden houden. De eerste, want dat was een lapjeskat en ik heb altijd graag een lapjeskat willen hebben. Dus dat besluit was al genomen..Maar sukkel had een beetje pech. Ze had een liesbreukje en ze sleepte met haar achterpootje. Ze had meer tijd nodig om op gang te komen als de andere kittens. Ze keek ook altijd zo lodderig uit haar ogen. Maar dat komt door de tekenning. Kortom we raaktje haar ook niet kwijt. Dus we besloten haar maar te houden.
Ze is eigenlijk altijd klein en magertjes gebleven. maar met de rest is het gelukkig allemaal goed gekomen. Ze is een klein rovertje, want ze vangt van alles, mollen, muizen, vogels, ratten, kikkers (de reden dat ze denk zo magertjes is) en regelmatig zit ze onder de teken. Dat was het eerste ook wat ik deed toen ze er weer was. Maar ze was gelukkig schoon. Inmiddels heeft ze haar buikje lekker volgegeten en ligt ze nu tevreden boven op zolder te knorren bij mijn zoon op bed.

8 reacties:

Angélique

Tsja, sommige katten hebben kennelijk ook vakantie nodig. Nee, ik denk dat ze ieder jaar weer even wil ondervinden hoe veel jullie van haar houden en hoe welkom ze bij jullie is.

Unknown

Gelukkig is ze terug, want jullie zullen je toch wel afgevraagd hebben of ze ooit nog terug zal komen. Er kan toch ook iets gebeuren, maar ja, waar ze geweest is zul je wel nooit achter komen.

marion

nog 4 dagen, je hebt bijna vakantie......heerlijk

Tineke

Misschien heeft ze een paar weekjes vakantie genomen?
Voor jou begint het al heel op te schieten.
Groetjes Tineke

Betsy

Wat een mooi verhaal! En je hebt ook al bijna vakantie. Meid, wat een heerlijk vooruitzicht.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth

Ja als ze je Sukkel noemen, dan moet je toch bewijzen dat je dat niet bent hè...
Mijn poezen blijven gelukkig altijd in de buurt, als ik ze roep komen ze ook meteen. Heerlijk.
Tja, jouw vakantie zit er aan te komen en de mijne zit er bijna op! Zo gaan die dingen. Lekker aftellen en het uitkijken naar is ook al een beetje vakantie..

Groetjes, Elizabeth

Gerd@

Gelukkig dat sukkeltje weer thuis is zou er erg onrustig van worden hoor ... onze Kobus (een lapje) ligt bijna elke nacht heerlijk bij ons op bed te knorren dat zou ik zo missen .... soms gaat ze wel eens bij onze jongste zoon liggen dan denk ik overloper hhhihiihi ... leuke blog heb je ik ga je volgen ... Gr. Gerd@

by Ieke

Ben blij voor je dat Sukkeltje er weer is! Leuke naam trouwens ;)

Een reactie posten