CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 augustus 2011

50 gram katoen opgebreid



Via de normale editor kan ik even geen berichten plaatsen, Maar met google vond ik een andere oplossing  (draft blogger) Zo voor het eerste gezicht geeft dit me meer mogelijkheden. Leuk met gebruik van kleurtjes dus misschien hou ik dit er wel in.




Afgelopen zaterdag had ik in groningen toch 9 bolletjes katoen gekocht in drie soorten grijstinten. en vertelde ik er bij dat  ik daar een bestemming voor had. Nou... Een aantal blogjes terug liet ik iets zien wat ik graag wilde maken voor in de Badkamer.  Hiervoor heb ik In Alphen ook nog 3 bolletjes lavendelpaars erbij gekocht. Dus in het totaal heb ik nu 12 bollen voor dit projectje en die moeten dus allemaal op.  De eerste 50 gram is er nu doorheen. Zie boven het laatste stukje draad.


Wat kan je nu breien van 50 gram katoen. Nou dat viel me niet eens tegen. Met met 68 steken op de naald kan je daar 26 cm in de lengte van breien. en 25 cm in de breedte. En als ik de helft van het tweede bolletje erbij brei dan heb ik mijn eerste "lapje"af. (39 cm)  Leuk he die blokjes zo naast elkaar ..Naar het patroon van één van mijn moeders meebreiblokken. Heel simpel...6 steken recht, 6 steken averecht, en 6 steken gerstenkorrel. (dit 8 pennen in de lengte voor een mooi vierkantje) En dat geeft zo mooi effect. De meeste van die lapjes zijn zonder gerstenkorrel.Dus heb ik het toch een beetje anders. Wat ik aan het maken ben is denk al te raden.


Gastendoekjes


Leuk he!

Toen ik deze doekjes zag bij willy was ik meteen verkocht, Mijn moeder heeft ooit eens voor mijn dochter washandjes gebreid in allerlei restjes katoen.. Die waren ook al zo leuk geworden en zo zacht in gebruik.  ( maar die zitten ingepakt bij haar uitzetspullen) Dus kan ze niet laten zien. Maar ik brei nu gastendoekjes. Toen ik in de winkel in Groningen stond (Sajet) wist ik niet eens hoeveel ik nodig had voor 1 doekje. Mevrouw in de winkel wist het ook niet zeker. (dus nam ik van elke kleur maar 3 bolletjes mee) Maar ik kan dus precies 2 doekjes uit 3 bolletjes katoen halen (75 gram per gastendoekje) En wat zal dat leuk staan, alleen al  in de linnenkast zo'n stapeltje gebreide doekjes.  En dit zijn van die heerlijke TV breiwerkjes.

De katoen van Sajet lijkt verdacht  veel op de Catania katoen. 
Het heeft dezelfde structuur en dikte.
Alleen heeft dit een eigen wikkel en is speciaal gemaakt voor hun. 
Maar het is heerlijk materiaal om mee te breien. 



Moet je nu eens zien.. heb ik me daar toch een leuk fleurig blogbericht geschreven of niet! . 
In alle kleuren van de regenboog.

Daar wordt een mens toch vrolijk van.

Heel veel lieve groetjes

Petra

12 reacties:

Hetty

Hallo Petra.
Dat zijn mooie kleuren katoen en het doekje word heel mooi.
Leuk werk he zo even tussendoor.
Mooi patroon en breit lekker snel weg.
Groetjes Hetty.

caroline

hallo petra

ja het vrolijkt me helemaal op
ik zit met mijn koptelefoon en BONJOVI op mijn dag kan niet meer stuk
groetjes caroline

Margot

bedankt voor de tip over draft blogger!
leuk die gastendoekjes!

Jacomijn

Leuk, die gastendoekjes, Petra !! Heb ze ook al een paar keer gezien op blogs en in boeken en niet alleen gastendoekjes, ook gebreide vaatdoekjes! Dus mocht je zo'n gastendoekje gaan gebruiken, ben ik heel benieuwd hoe het zich houdt (of het lekker droogt / goed water opneemt / blijft de vorm intact etc.) :o)
Groetjes, Jacomijn

Angélique

Lekker fleurig, kunnen we wel gebruiken met dit grauwe weer. Was ik maar op mijn vakantieadres gebleven, daar is het nu 30 graden (is ook wel weer erg warm).
Grijs met lavendel.... mooie combi!

Marjo

Wat een prachtige gastendoekjes en mooie kleurtjes....
Bedankt voor de tip van drafblogger, het is me gelukt om er fotoos op te zetten alhoewel ik op draftblogger het overzicht niet zo gemakkelijk vind ....maar toch bedankt ....

marjo

Haakmuts

Ik heb nog nooit anders dan met drafblogger gewerkt, ik zou niet weten hoe het anders kan :-)

Mooie gastendoekjes hoor, kleurtjes heel leuk.

by Ieke

Tnx voor de tip van Drafblogger... Inmiddels doet de gewone blogger het weer, denk ik... Maar goed om te weten hoe het ook anders kan...

Leuk idee trouwens die gastendoekjes. Was er zelf nooit opgekomen dat je dat ging maken voor in je badkamer...

MrsYarnart

nice! i like the idea :) groetjes from hungary!

Elizabeth

Hahaha, je bent toch ook heerlijk experimenteel bezig geweest! Grappig in al die kleuren.
Dat blogger weer raar deed merkte ik vanmiddag ook, duurde echt nog heel lang. Ik kon zelfs helemaal geen nieuw bericht maken.
Je gastendoekjes worden echt gaaf; wat een goed idee.

Marjo

De zwarte sjaal maak ik voor iemand anders die graag een zwarte wilde hebben,maar het patroon is dezelfde als de 1e sjaal die ik gemaakt heb met die schulpjes ....

Marjo

Anoniem

Hoi Petra wat is je lizy kate mooi geworden in zijn luxe lijstje ;o), ik zag dat ik twee blogjes gemist had ze kwamen niet in mijn blogrol tevoorschijn vreemd!!!!!!!!! je handdoekjes worden echt leuk en wat zal dat een leuk gezicht zijn in je kast ........zonde om te gebruiken ;o)
groetjes marjolein

Een reactie posten