CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2 augustus 2011

Bijna Vakantie.. (nog 10 dagen)

Gisteren viel het nog mee met de warmte, maar vandaag is het echt veels te warm voor de tuin. Maar ik heb nog een uurtje werk aan de tuin, dus die pak ik vanavond na het eten wel mee. Hopelijk is het dan voor een beetje minder warm, kan ik gelijk de ramen zemen..want die zien er ook niet uit.


Wat ik wel inmiddels heb gevonden is het patroontje van het gebreide kleedje. Ze staan in een Hobby-Boek van Phildar. Zulk soort haakboeken kan je vaak voor een klein prijsje nog op de marktplaats vinden. Fl. 4,25 staat er op, Het boekje komt uit 1979. (dus toen was ik 19 jaar)
Ik zie alleen dat ik tijdens het breien heb lopen krassen in het patroontje. Ik kan me dat niet meer herinneren, maar ik heb waarschijnlijk moeite gehad met het bijhouden van het verloop van sommige toeren. Maar ook met de krassen is het nog goed te volgen.



Als ik verder kijk in dit boekje herken ik de gordijntjes van bladz 25, toendertijd ook gehaakt. Maar die zijn waarschijnlijk bij de verkoop van het eerste huis achtergebleven. Zonde eigenlijk want ik vind het nog steeds een leuk patroontje en het zou b.v. ook heel mooi hier voor keukenraampje passen. Had ik hem maar bewaard ;-)



Er staan 2 gebreide kleedjes in. Dus ik scan ze beide in.

Klik Hier voor het patroontje

En het gordijntje ook. Klik Hier

Nu eerst maar achter het eten aan. De tuin is trouwens klaar. straks alleen de ramen..mits het droog blijft.

4 reacties:

Vlijtige Handjes

Ja ik had ook gehaakte gordijntjes. Zo leuk om te maken en voor het keukenraam is het nog steeds leuk. Maar helaas ik heb ze ook weggedaan in een bui van opruimwoede. Dank je voor de patroontjes. Wie weet voor ooit.
PS. Je tuintje ziet er goed uit.:)

Unknown

Ik heb ook ooit gehaaktje gordijntjes gehad op de slaapkamers van de kinderen, leuk he, die oude tijd.
Heerlijk, aftellen voor de vakantie, je schiet al op. Wij vliegen morgen terug naar Nederland voor 6 weken.

Aty

ja leuk he die oude boekjes, ik haal er ook verschillende steken uit.
Wij hebben nu vakantie tot de 22e.
groetjes

by Ieke

Ik heb ook een gehaakt gordijntje gehad op m'n kinderkamer. Met poesjes. De gordijntjes hebben er jaren gehangen. Tot alle lusjes verteerd waren van de zon en het wassen... Nu hangen er gewone stoffen gordijntjes: zodat niet de hele straat kan zien welke kleren ik 's ochtends aantrek ;)

Een reactie posten