CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 augustus 2011

Wat staat er op de breipennen ?

Niets


Helemaal niets!  Al mijn breinaalden zijn leeg. (behalve dan van de breirol) Maar daar komt na vandaag wel weer verandering in. Voorlopig geen nieuwe brei projecten, eerst maar verder met waar ik mee bezig ben. De wol heb ik er al bij gepakt. 



Van de Groninger Meebreideken had ik alles al laten zien (9 blokken) dus we gaan de steken voor een tiende blok opzetten. En er staat inmiddels al weer een nieuw brei patroontje klaar bij Bussy Bessy. Dus daar maak ik ook een beginnetje van. En voor de derde paar naalden ligt de wol klaar voor een 2e Gastendoekje. Want ik heb namelijk de eerste af. Hij is zo leuk geworden.  Kijk maar!! 


De eerste in antraciet grijs. 

Anderhalf bolletje katoen. (75 gram)
Ik had 3 bolletjes
Als het goed is kan ik er precies nog een 2e van breien.

Het idee voor het aangebreid lusje vond ik bij Willy.

Hier vind een link naar een video van Drops waar te zien is hoe je op eenvoudige
wijze een ophanglus kan breien.


Zo dus


Verder is ook het mandje af (patroontje komt later)  
Hier wat foto's  


In de Starstitch steek
En het is zo heerlijk steekje om te haken.
Ben er helemaal weg van.


De handvaten zijn in vasten gehaakt. 


Hij is vrij slap, dus wil ik toch proberen om hem op te stijven.
Vroeger gebruikte ik altijd stijfsel voor gehaakte kleedjes.
Vandaag maar eens kijken in de winkel. of je uberhaupt nog stijfsel kan kopen. 
Ik zou het echt niet weten. 




11 reacties:

Marjo

Het mandje is heel leuk geworden ....!

Ik zie dat jij ook met Saskia haakt/breit ....ik ben met een deken bezig ook met Saskia ....en nu kom ik tekort van 1 kleur, en weet je wat ? Ik ben al in 3 Wibra's geweest voor die kleur (petrolblauw) en ze hebben hem niet meer ...dus vandaag nog maar eens rondbellen naar andere Wibra's ...
Geen idee meer hoe ik aan de naam Magoggel ben gekomen, is al zo lang geleden dat ik ze gemaakt heb ...

Marjo

Angélique

Wat is je mandje mooi geworden! Ik dacht dat je nog wel stijfsel kan kopen (bij de wasmiddelen ed), ook je gastendoekje is geslaagd; goed bezig!

caroline

leuk
stijfsel is nu te verkrijgen in spuitbussen denk ik
te vinden bij ons in het waspoederrek
groetjes caroline

sarams1987a

ziet er heel mooi uit

Anje

Ben weg van je mandje, maar stijfsel in de Badkamer waar het regelmatig vochtig is....kan dat??? Misschien kun je in Mandjelief een stevige voering van een leuk stofje naaien......
Zo te lezen staan de breinaalden zo weer vol!
Veel maakplezier!
groetjes Anje.

Hetty

Wat is dat mandje leuk geworden en het gastendoekje ook,dus op naar de 2 de .
Leuke kleur voor de doekjes.
Groetjes Hetty.

Betsy

Wat is je gastendoekje mooi geworden, leuke kleur!
Je mandje is echt geweldig. Kun je hem misschien ook voeren of verstevigen met vlieseline?

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Swasie

Hoi,

Wat een leuke dingen brei je allemaal, super! Ik heb me aangesloten om je te volgen, dus tot snel.

Groetjes Francoise

marion

stomme vraag misschien maar wast het nu lekker zo'n gastendoekje of gaat het erg lubberen.......

Monique van den Berg

Hoi Petra, wat is je gastendoekje leuk geworden. Prachtig die antreciet grijze kleur. En je mandje is ook heel lief.

Groetjes, Monique

Unknown

Wat leuk allemaal weer. Dat mandje voor je shampoo vind ik ook zo leuk. Ik heb laatst een kleedje met suikerwater gestijfd. Het is goed stijf, maar dit lijkt me niet echt een goed idee voor in de badkamer. Daar is het toch altijd wat vochtig, en dan wordt het zo kleverig he.

Een reactie posten