CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 augustus 2011

Restantjes zpagetti

Zoals ik al had geschreven gisteren had ik anderhalve 
klos zpagetti over. En was ik al begonnen aan een kussen.
  Het leuke is van dit materiaal dat je in no-time resultaat hebt.
Grote stappen-gauw thuis zou mijn moeder zeggen.

Maar hij is af.  

Het patroon is heel simpel. 
Je zet 26 steken op en brei 40 pennen in een rechte steek.
Kant de steken af en brei nog zo'n zelfde lap 
Vervolgens haak je 2 gebreide lappen om met een rand vasten. Om de draai te maken in de hoek haak je 2 vasten. Wanneer je bij de laatste rand bent, stop je er een kussen in van 40*40 cm.
En haak het helemaal dicht. Hecht de draad af. ( ik heb de uiteinden los in de kussen gestoken ) 
Er zit geen rits  in of knopen aan. Wanneer ik hem wil wassen zal ik een stukje uit moeten halen of ik gooi hem met kussen en al in de was  ;-)  Misschien niet zo handig maar ik had geen zin in extra werk ;-) 

Hier het resultaat.  


Ik ben helemaal op de paarse toer. 
Maar  toen had ik nog een halve bol over. En zie. 




Toch nog een klein mandje wat niet inzakt. in de startitch steek. 
en ik heb werkelijk niets meer over van de zpagetti.

Nu denk ik niet dat ik nog zo gauw met zpagetti ga haken,  Het resultaat is ontzettend leuk.
Maar ik voel het goed in mijn bovenarm. Dus voorlopig weer terug naar  een normale haak en breipen. 
Vandaag ga ik een dagje uit,  dus even rust  ;-) 
En Roos je hebthelemaal gelijk wat je zegt over zpagetti tassen. Die zijn echt loodzwaar.
Leuk om te zien, maar in het gebruik echt  niet handig.  ;-) 

12 reacties:

Marjo

Ze zijn erg mooi geworden ...!

Marjo

Hetty

Wat een mooie kussen het mandje ook.
Ik heb het nog nooit gedaan spaghetti haken.
Groetjes Hetty.

Thea

Ze zijn heel mooi geworden, zelf ben ik met een tasje bezig van donkerblauwe zpagetti en inderdaad het komt echt op je spieren aan.

Groetjes Thea

Anoniem

Wat je al niet kan doen met een anderhalve klos.
Een kussen en een mandje, super en waar haal je de tijd vandaan. Het is dan wel grote stappen vlug thuis maar je moet het wel allemaal maken.De poef staat vast heel gezellig in je kamer, ik zie mijn twee katten er al bovenop liggen en niet alleen liggen......

Margot

leuk! ik heb tot nu toe alleen gehaakt met zpagetti en daar een gevoelloze vinger aan overgehouden, maar er een keer mee breien ga ik zeker eens proberen!

Jacomijn

Ze zijn leuk geworden, Petra !!

Amarins

Geweldig wat is dit mooi! Ben ook gek op Zpaghetti maar vind het niet echt lekker werken. Ik naai ook nooit een rits of iets dergelijks erin hoor. Als het vies is zal er een stukje los moeten haha!
Groetjes, Amarins

Crea Annemieke

Echt heel erg leuk geworden. Mijn dochter heeft tasjes gehaakt, ook zo super.Maar eigenlijk te zwaar voor een handtas.
GROETJES EN TOT HORENS, ANNEMIEKE

Elizabeth

Wat heb je dat toch weer snel gefixt Peetje! Niet te geloven, wat kun jij toveren. En nu heb je toch een stevig mandje voor de badkamer...
Het geeft een heerlijk gevoel hè als je echt alle katoen hebt opgemaakt..

Groetjes, Elizabeth

Betsy

Mooi! En wat is het mandje ook leuk geworden.
Handig om het kussen in elkaar te haken. Dat doe ik ook vaak. Ziet er netjes uit en je kunt het ook nog heel gemakkelijk weer uithalen als het moet.
Het was dan wel zwaar werk, maar het resultaat mag er zijn.
Meid wat zit jij volgens mij te genieten van je vrije uurtjes. Zo leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

MrsYarnart

Hi there, I am back home after a long holiday.What nice things I found here!zpagetti is a funny yarn, isn't it? I really like the things you made from it.

by Ieke

Ik vind al je zpagetti dingen prachtig!

Ben nog steeds aan het twijfelen of ik het ooit ook eens ga proberen. Maar hoor zoveel verhalen over zere armen, vingers, etc. dat ik de drempel nog niet heb genomen...

En eerlijk gezegd staat de prijs me ook wel een beetje tegen...

Een reactie posten