CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 augustus 2011

Bijna Vakantie.... (nog 2 dagen).....Gebreide Lapjes

Maar nog 1 dagje werken. Morgen nog even flink er tegen aan.
Nu wil ik nog wel wat leuks aan jullie laten zien van mijn werk. Iets wat ik heb gehad van éen van de bewoners. Ik noem haar even M. Op de woning waar ik nu sinds een half jaartje werk woont M. M is een vrouw van middelbare leeftijd. M gaat dagelijks naar de dagbesteding (Dat is voor haar de Sjop hier in Bodegraven. Een aantal van onze bewoners werken daar. En in de vakantie wil ik daar een kijkje gaan nemen. Als M thuiskomt zegt ze altijd hallo Peter (want zo noemt ze me altijd) en dan verteld ze wat ze heeft gedaan. Ik heb vandaag handoeken gespeld.

Dan gaat ze naar haar kamer en haalt ze haar tas met brei en haakwerk. Op de stoel in de kamer gaat ze breien. En dat kan ze heel snel. In alle kleuren van de regenboog. Als je vraagt "Wat ben je aan het maken M" Dan maakt ze een lapje. Altijd is het een lapje, nooit iets anders. Als je vraagt of ze misschien iets anders wil breien.. zegt ze geschrokken "Ik mag toch wel een lapje breien" Een poosje terug had ze had al eens gevraagd. "Wil je dat ik een lapje voor je brei Peter". Heel graag M. dat zou ik heel lief van je vinden. Een lapje voor de poes dan, of een lapje voor de hond. Dus van de week kreeg ik een stapel lapjes mee voor de vakantie (voor de poes zegt M) Doe je ze wel in je tas zegt ze stellig...Zo lief..


Hier een foto van de lapjes..... En natuurlijk gelijk die kleine bemoeial erbij. Want die grote lap is van hem.



6 reacties:

Marièlle

Hoi Peetje,
Zijn jullie op je werk misschien ook blij met restanten wol voor M? Ik heb nog wel wat liggen en kom het je graag brengen, ik woon in Alphen dus even naar Bodegraven is kleine moeite of (aan te nemen dat je in Zwammerdam werkt) kan ik het ook daar afgeven als je wilt. Ik doe er niets mee en zij is er wellicht blij mee? Laat maar weten als je er iets mee kan.

Groetjes,
Marièlle

Hallo Peetje

Hoi Marielle, Wat aardig van je. En daar zou ze heel erg blij mee zijn. Kan ik je daar over mailen? Je kan het natuurlijk bij mij thuis afgeven, Maar ook in Zwammerdam.
Ik kan het ook bij je ophalen hoor of je zou het bij mijn ouders af kunnen geven. Die wonen in Alphen. Dat is voor jou misschien wat dichterbij. Ik zie alleen geen mailadres bij je naam staan. De mijne is hallopeetje@gmail.com

Vlijtige Handjes

Oh wat lief. Het is altijd weer leuk om in de Sjop te winkelen. Hier in Tilburg hebben we er ook een paar.

Jacomijn

Als je er nog meer krijgt, zou je ze misschien aan elkaar kunnen naaien en er zo een patchworkdekentje van maken. Labeltje erop met: gemaakt door M. Iets voor in de Sjop ?

Betsy

Wat lief! En zo te zien zijn de honden er ook echt blij mee :).
En wat heerlijk als mensen zo toch een dagbesteding hebben.

Succes met je laatste werkdag.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

by Ieke

Ik heb ook zo'n achternichtje dat alleen lapjes breidt... Onze hond kreeg elk jaar een lap, die wij dan Sjaak noemde. Dat ding werd steeds viezer maar hond en Sjaak waren onafscheidelijk. Als er iemand aan de deur kwam, kreeg hij of zij Sjaak in z'n handen gedrukt.

Een reactie posten