CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 augustus 2011

Zpagetti haken en breien.

Tadahhh....Een onverwachts vakantieproject. 


Mijn vriendin kwam hier ineens mee. Ze had wat gezien op Internet en was er helemaal weg van.
Een poef gehaakt van zpagetti. Ik kon het wel, had het al eens eerder gezien. maar liep er nog niet erg warm voor. Maar wij samen naar de Echt-Studio. Ontzettend leuk wat die 2 meiden allemaal doen. En ja hoor daar stonden ze op de grond, gehaakt en al.  Kant en klaar  kan je ze ook kopen voor €129,-- of  €149,-- Afhankelijk van de grootte van de poef.  Dat is best wel duur.  Een DIY pakket kost zo rond de 75 euro.  Want voor de grootste poef. had je toch wel 5 bollen zpagetti nodig, een haaknaald, patroon + een vulling. 


Hieronder de poefs van de Echt-Studio

Toch had ik het niet gekocht.  Ik twijfelde nog en vond het vrij prijzig. Maar mijn vriendin kocht het hele pakket. Nu wil het geval dat ik de andere dag over de bovenste etage van Formido liep ( de OTAK afdeling) Die daar een opheffings uitverkoop had. Loop ik daar tegen een poef aan. met een paars gebreide hoes. 
Afschuwelijk lelijk want de draden hingen er uit.. maar in dit geval maakte dat niet uit. 3 keer liep ik er langs...Stuurde een SMS naar mijn vriendin. Ze hebben hier van die poefs in de uitverkoop. Zal ik dan ook ????  SMS terug.. Ja tuurlijk doen joh...Leuk!!  Ik kom eraan. 
Nou jah zeg hoe veranderlijk kan een mens zijn.. Maar 15 euro goedkoper dan de vulling van de Echt Studio gaf bij mij wel de doorslag.  We hebben er 2 gekocht.  Dus mijn vriendin heeft gelijk haar vulling omgeruild bij de Echtstudio. waar ik dus weer  zpagetti voor kocht.  5 stuks (bijna 5 kilo) In deze mooie donkerpaarse kleur. Dus dat beloofde weer een paar gezellige haakavondjes samen. 




We hebben heel wat uurtjes samen afgehaakt, soms uitgehaald en weer opnieuw begonnen.
Het patroon was meer een richtlijn, want uiteindelijk is het voor elke poef anders. Belangrijk is dat je na elke toer even past en meet. Het gaat reuze snel hoor met dat dikke garen, maar het is wel hard werken. Je voelt spieren in je bovenarm die je normaal nooit gebruikt. En ook je pols wordt behoorlijk belast. maar gisterenmiddag waren we toch zover dat we het laatste stuk eraan konden naaien.  (dat heb ik thuis gedaan) In 2 weken tijd hebben we dus allebei  een nieuwe jas voor een poef gehaakt. (heb alleen geen foto van haar poef) maar die was donkergrijs. 




De kwaliteit van de paarse zpagetti viel een beetje tegen, want de mijne had heel veel knoopjes en veel verschil in dikte. Gelukkig valt dat minder op als het geheel om de poef heen zit. Hierboven zie je het laatste gedeelte.




De onderkant haak je apart. en naai je er met een overhandse steek aan vast. zodat je dat later weer los kan halen als je het wilt wassen. 




En hier staat hij dan. In een prachtige kleur paars. Het is echt een Eye Catcher in de kamer.
En het staat zo leuk bij mijn meubels. 
Ik ben er dan ook zo blij mee. En ook wel een beetje trots.
Nu alleen de katten in de gaten houden, dat de dames niet hun nagels erin gaat zetten. 





En nu ben ik aan het breien met het restant, want ik had dus ruim anderhalve knot over. 
Deze kan ik wel terug brengen, maar met een beetje geluk kan ik er nog wel een leuke kussenhoes uithalen.
Zonder patroon (is eigenlijk ook niet nodig)  Met 26 steken opzet, gewoon recht breien. Met de breinaalden die ik voor het stokhaken had gebruikt (15 mm)  voor een kussen van 40 cm. Weet ik nog niet hoe dit uit gaat pakken. Maar het ziet er al wel leuk uit.. zal wel lukken denk ik. 






En de poef is  een mooie ondergrond geworden voor mijn 10e Meebreiblok. 




Tot de volgende keer maar weer  ;-) 


7 reacties:

Angélique

Je bent dus lekker productief. Altijd leuk iets niews uitproberen.
Lijkt mij ook erg zwaar, dat Zpagetti haken. In de handwerkwinkel hier in de stad ligt een vloerkleedje bestaande uit 4 granny-squares, gemaakt van Zpagetti. schijnt ook een ware fitness-uitdaging te zijn geweest. Je poef is mooi geworden en je kussenhoesje wordt al mooi!

Jacomijn

Hij is leuk geworden!!! Kan me voorstellen dat je trots bent! Het zou inderdaad erg zonde zijn als je poezen daar hun nagels in gaan zetten.

Anoniem

hoi Petra ik heb er mee gewerkt maar ik vond het niet prettig ( maakte modellen voor een handwerkzaak)
ze hebben ook een site met patronen van tassen enzo. het resultaat is erg leuk en je poef is een mooie blikvanger !
Je kan ook zelf repen tshirt stof knippen en verwerken en dan krijg je weer zo'n voddenkleedje. Is ook heel leuk werk ;o)

groetjes........

Anoniem

Jouw Poef is prachtig Petra en ook mijn kleur. De tassen zijn loei zwaar vooral als er ook iets in moet maar ik vind ze wel leuk om te zien. Ik spaar mijn vingerknokkeltjes want ik wil nog heel lang door haken. Daar hoef jij je nog niet druk om te maken je bent nog lekker jong en ik geniet met je mee, groetjes.

Betsy

Wow, dat is mooi! Ziet er toch indrukwekkend uit met die dikke naalden. Wat een mooie kleur ook.
Wat heerlijk om zo in de vakantie lekker bezig te zijn met al die werkjes. Veel plezier!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth

Dat heb je handig opgelost; ik vind het ook best duur hoor, 75 euro materiaal...
Je bent al net als ik; creatief speuren naar een goedkopere oplossing!
Het resultaat is wel echt leuk geworden.
Zelf heb ik nog nooit met zpagetti gehaakt, ben meer van het fijnere werk.

Marja

Hoi,

wat heb jij een mooie poef gemaakt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar dit patroon, maar kan het nergens vinden. En bij Echt Studio is het niet los verkrijgbaar, alleen maar in een pakket. En ik wil niet het hele pakket bestellen.
Kan ik misschien een kopie van het patroon van je overkopen?

Groeten,
Marja

Een reactie posten